EPN-V2

KOM6200 Language and Learning Course description

Course name in Norwegian
Språk og læring
Study programme
Complementary teacher education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history

Introduction

Språk er et viktig verktøy for læring og for deltaking i samfunn og arbeidsliv. I emnet språk og læring er de grunnleggende ferdighetene skriving, lesing og muntlig vektlagt. Det er nøkkelferdigheter både for studentenes egen læring av fagene på høgskolen og for å kunne utvikle elevenes læring i skolefagene. Mestring av disse ferdighetene legger grunnlag for videre utdanning og arbeidsliv.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kjennskap til den andre leseopplæringa og ulike lesestrategier
  • har kunnskap om karakteristiske trekk ved fagspråk og fagtekster
  • har kunnskap om norsk språk i et typologisk og kontrastivt perspektiv, og kan se eget morsmål i lys av dette
  • har kunnskap om flerspråklig utvikling og spesielle språklige utfordringer andrespråkselever kan ha i norsk skole

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke varierte arbeidsmåter og vurderingsmåter i fagene og vurdere ulike typer elevarbeider
  • kan bruke elevaktive arbeidsmåter som er språk- og læringsfremmende

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bruke norsk skriftlig og muntlig på en tilfredsstillende måte i sin yrkesutøvelse som lærer
  • kan på en selvstendig måte og i samarbeid med andre integrere de grunnleggende ferdighetene muntlig, skriving og lesing i fagopplæringen

Content

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Teaching and learning methods

Language of instruction: Norwegian and English

This course covers the research process from the planning phase until completion of the master’s thesis, including literary searches and referencing, formulation of research questions/hypotheses/issues, choice of research method and development of a project description, as well as ethical assessments relating to the student’s own work. Formal requirements for the project description are also covered to enable the student to complete the project description for their master’s thesis by the end of the course.

Course requirements

The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences.

Assessment

Avsluttende vurdering består av to deler; skriftlig eksamen under tilsyn og muntlig eksamen:

  1. skriftlig eksamen under tilsyn, omfang 4 timer. Resultatet teller 49 % av endelig karakter.
  2. individuell muntlig eksamen, om lag 20 minutters varighet. Resultatet teller 51 % av endelig karakter.

Ny og utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen

Permitted exam materials and equipment

The following must have been approved in order for the student to take the examination:

  • compulsory attendance and participation at seminar days for your own specialisation
  • presentation of own student’s project description for the master’s thesis with subsequent discussion in a plenary session
  • held the role of opponent, providing feedback on one or more fellow students' project plan (peer assessment/opponent)

Grading scale

A project examination in the form of a project description for the student's master’s thesis, individual or in groups, depending on whether the thesis will be written individually or in a group. Scope: 3,000 words (+/- 20%). For group assignments, one overall grade is awarded for the whole group.

Resit examination: If the student fails the assignment, he/she will be given opportunity to submit a reworked version.

If the course is taught in English, students can also choose to write/conduct the examination in a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).

Examiners

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.