EPN-V2

KJTS3900 Bachelor Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Biotechnology and Applied Chemistry
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Muntlig eksamen i gruppe på tre studenter (eller par hvis nødvendig ut fra studenttall), med varighet 20 minutter til presentasjon av et gitt tema og 10 minutter per gruppe til spørsmål fra sensorer. Eksamensspråket er engelsk. Det gis individuell karakter.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Av praktiske hensyn vil gruppeeksamen kunne gjennomføres som individuell eksamen ved ny/utsatt eksamen.

Recommended preliminary courses

The course is based on the first and second years of study in the study program.

Required preliminary courses

Hver student kan ha med seg et A4-ark med notater.

Learning outcomes

Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.

Teaching and learning methods

Eksamen vurderes av to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.

Course requirements

Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2 legger til rette for at studentene får utvikle avansert kunnskap om engelskfaget i det flerspråklige og flerkulturelle klasserommet, med særlig vekt på elevmangfold, lærerens egen språkbevissthet og det engelske språkets plass globalt og i norsk skole. I arbeid med tekst legges det vekt på språk, kultur og identitet.

Assessment

The assessment of the group bachelor's thesis (2-4 students) will be based on the execution of the project, the report, an oral presentation and a poster in English.

1. The execution and oral presentation count 60% and are assessed on the basis of the project's level of difficulty and the students planning, progress, initiative, practical skills, assessment skills, independence and cooperation skills. This part of the project cannot be appealed.

2. The report and the poster count 40% and are assessed on the basis of their academic quality, clear presentation, systematic structure, language, academic references and the students degree of independence in the writing process.

Both parts of the exam must be awarded an E or better in order for the student to pass the course.

Only the grade given for part 2 (the written report) can be appealed.

Permitted exam materials and equipment

All.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

Two internal examiners. External examiners are used regularly.