EPN-V2

KDM3200 Entrepreneurship and signature Course description

Course name in Norwegian
Entreprenørskap og signatur
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history
  • Introduction

    I emnet vil forretningsforståelse og prosjektledelse inngå som et tverrfaglig samarbeid med studieretningen kunst og formidling. Emnet er også et forberedende prosjekt til arbeidet med bacheloroppgaven, der egen identitet og eksperimentering i materialer og teknikker anvendes for å få frem et nytenkende konsept.

    Det vises for øvrig til undervisningsplanene som ytterligere spesifiserer innholdet i emnet.

  • Recommended preliminary courses

    Bestått KDM3100 Designgrep 2.

  • Learning outcomes

    Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • kan anvende kunnskap om entreprenørskap og forretningsforståelse i eget prosjekt
    • kan anvende undersøkende og eksperimenterende metoder i praktiske prosesser
    • har innsikt i opphavsrettslige forhold knyttet til fagområdet

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan synliggjøre teoretisk kunnskap og refleksjon knyttet til fagområdet mote og produksjon
    • kan anvende og synliggjøre digital kompetanse
    • kan anvende relevant teori
    • kan profilere og kommunisere egen faglige egenart

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan reflektere, analysere og se sammenhengen mellom funksjon, teknikk og bruken av estetiske virkemidler i en designfaglig arbeidsprosess
    • kan eksperimentere og tenke nytt når det kommer til faglig identitet og uttrykk
  • Teaching and learning methods

    This course covers the composition of academic texts.

  • Course requirements

    The course is organized as a series of lectures where the central concepts are discussed. Students will solve a set of tasks that include searching and organizing literature, presenting literature reviews in both written and spoken form, and conducting peer reviews.

    Coursework requirements

    • An individual report documenting the literature search on a self-selected topic, including summaries of the selected articles and a statement on the relationship between the articles. Each student is expected to study a given number of articles, some in detail. The report is part of the portfolio.
    • An oral presentation of individual literature search. The presentation is not subject to assessment.

    Two drafts of an individually written literature report based on literature search (3000-3500 words). The drafts are part of the portfolio. Students receive individual feedback on the first draft from a peer.

    Participation

    There is an 80% obligatory participation in order for the student to pass this course

  • Assessment

    Portfolio including:

    • Two individual written reviews of other students' first draft of the literature reports.
    • An individual reflection paper (1000-1500 words).
    • A revised draft of a literature report (3000-3500 words), written individually based on comments from the peer.

    A portfolio assessment provides an overall assessment awarding one grade for the whole portfolio.

    Students may only appeal against the determination of the examination grade awarded for the whole portfolio.

    Use of Examiners

    Two internal examiners will assess the portfolio. External examiner is used periodically.

    Assessment grades

    For the final assessment a grading scale from A to E is used, where A denotes the highest grade, E denotes the lowest, and F denotes a fail.

    Syllabus

    Compulsory literature

    (approx. 800 pages in total)

    American Psychological Association, Publication Manual of the American Psychological Association, 6th Edition, pp. 21-40, 61-86, 87-105, 169-192, 2009.

    American Psychological Association, Publication Manual of the American Psychological Association, 5th Edition, pp. 3-40, 61-69, 284-342, 2001.

    Nygaard, L., Writing for Scholars: A Practical Guide to Making Sense and Being Heard, Universitetsforlaget, pp. 29-150, 2008.

    Supplementary literature

    Leslie Lamport, LaTeX: A Document Preparation System, 2nd Edition, Addison-Wesley, pp. 1-226, 1994.

    Handouts and materials used in class.

  • Permitted exam materials and equipment

    Admission requirements

  • Grading scale

    I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes vurderingsformen bestått/ ikke bestått.

  • Examiners

    To interne sensorer. Eksamen kan bli trukket ut til ekstern sensur.