EPN-V2

KDM3110 Innovation and concept development Course description

Course name in Norwegian
Innovasjon og konseptutvikling
Study programme
Bachelor Programme in Art and Design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Mote- og tekstilindustrien står overfor store strukturelle endringer som krever ny kompetanse og nye perspektiver for å utvikle morgendagens bærekraftige designkonsepter og produkter. I denne perioden vil bærekraftig mote sees i lys av et industrielt skifte, men også settes i et helhetlig system i relasjon til både naturen, samfunnet og kulturen vi lever i. Målet med emnet er å forberede studenten til å ta en plass i en utfordrende mote- og tekstilindustri men også se sin profesjonsrolle og kreative visjon i en større sammenheng. Emnet har en praktisk og teoretisk komponent.

Det vises for øvrig til undervisningsplanene som ytterligere spesifiserer innholdet i emnet.

Recommended preliminary courses

Individual written exam - 3 hours.

The exam can be appealed.

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

In the event of a resit or rescheduled exam, oral examination may be used instead. If oral exams are used for resit and rescheduled exams, the result cannot be appealed.

Learning outcomes

Læringsutbytte

Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generelle kompetanse slik:

Kunnskap

Studenten

  • skal ha grunnleggende kunnskap om nye kompetansebehov og perspektiver innen mote-og tekstil industrien i et lokalt, globalt og bærekraftig perspektiv
  • skal kunne gjennomføre konseptutvikling, design -og innovasjonsprosess med faglig fordypning
  • skal kunne reflektere kritisk rundt eget arbeid
  • skal kunne anvende relevant teori og fagterminologi knyttet til fagområdet

Ferdigheter

  • kan utvikle innovative produkter og løsninger gjennom å videreutvikle sin egen designkompetanse
  • kan identifisere og analysere informasjon som er relevant for gjennomføring av et designprosjekt
  • kan kartlegge andre faglige kompetanseområder som er relevante ved utvikling av prosjekter
  • kan definere, modellere og analysere problemstillinger, og velge passende arbeids- og designmetoder for eget arbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgaver og prosjekter som strekker seg over tid, individuelt eller som deltaker i en gruppe
  • kan uttrykke og kommunisere designperspektiver, analyser og løsninger gjennom det visuelle, muntlige og skriftlige
  • kan reflektere over sin egen faglig utvikling og faglige - og yrkesetiske problemstillinger

Content

Apache Guacamole is available during the exam.

Teaching and learning methods

Emnet forutsetter tilstedeværelse i verksteder og aktiv deltakelse i undervisningen. I studiet brukes det arbeidsformer som forelesninger, workshop, veiledning og faglige debatter. Dette har til hensikt å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter, faglige forståelse og uttrykksevne sett i et globalt bærekraftig perspektiv. Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utover pensum i emnet og det oppfordres til å bruke læringssentrene og de ressursene som tilbys der. Felles presentasjoner og utstillinger vil danne grunnlag for drøfting og vurdering av studentarbeid.

Course requirements

This course provides an overview of the most common services and components found in IT infrastructures in medium- to enterprise-sized organizations and businesses. The services are focused around the internal functioning of the IT department such as backup, logging and configuration management as well as inventory and directory systems.

The course is organized around weekly practical labs and lectures that complement each other. The student will get hands-on experience with the technologies as well as a holistic perspective on IT infrastructures.

Assessment

No formal requirements over and above the admission requirements.

Permitted exam materials and equipment

The student should have the following outcomes upon completing the course:

Knowledge

Upon successful completion of the course, the student should have:

  • advanced knowledge of how system administration and operations facilitate organizations
  • advanced knowledge of the terms and terminology used when system administration interfaces with an organization
  • advanced knowledge of processes applied to system administration in order to facilitate requests from other parts of an organization
  • deep knowledge of how an IT infrastructure is organized and what components it traditionally comprises of
  • a good understanding of the support architecture of an IT infrastructure, such as backup, issue tracking and configuration management

Skills

Upon successful completion of the course, the student can:

  • analyze an IT infrastructure with regard to its components and their purpose
  • apply feature analysis in order to rank alternative components relative to their purpose
  • organize the flow of tasks in an operations team
  • propose ways to measure the performance of an operations team
  • can leverage IaaS (cloud computing and virtual infrastructures) to provide systems, network and storage components to users
  • utilize infrastructure support services in order to leverage system deployment to users

General competence

Upon successful completion of the course, the student should be able to:

  • discuss the role of system administration in an organization and society at large
  • analyze how operations can interface with the rest of an organization in order to improve overall proficiency

Grading scale

This course will feature weekly lectures and lab work to provide both theoretical and hands- on content. Students will work in groups and complete assignments given to them. The student will supplement the lectures and lab with their own reading.

Examiners

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

Two assignments which include a technical setup and eport of about 5000 words.

Overlapping courses

Grade scale A-F.