Programplaner og emneplaner - Student
KDK2110 Art, Space and Dissemination Course description
- Course name in Norwegian
- Kunst, rom og formidling
- Study programme
-
Bachelor Programme in Art and Design
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generelle kompetanse slik:;
Kunnskap;
Studenten;
- skal ha kunnskap om;lokale og;globale strømninger for å genere nytenking, innovasjon og;bærekraftige løsninger;
- er kjent med prosesser og metoder;for planlegging og gjennomføring;av komplekse;designprosjekter;;
- skal kunne anvende;relevant;fagterminologi og teori tilknyttet;fagområdet
;
Ferdigheter;
Studenten;
- kan identifisere og utvikle relevante bærekraftige designkonsepter i et lokalt og globalt perspektiv;;
- kan gjennom å definere, modellere og analysere problemstillinger;for å;velge passende arbeid- og designmetode;for eget arbeid;;
- kan;identifisere og analysere informasjon som er relevant for gjennomføring av prosjekter;;
- kan videreutvikle og utdype sin egen profesjonelle praksis gjennom en praktisk og teoretisk tilnærming;
;
Generell kompetanse;
Studenten;
- kan utvikle;nyskapende;bærekraftige;designkonsepter og produkter;i et;lokalt og;globalt perspektiv;;
- kan uttrykke og kommunisere designperspektiver, analyser og løsninger gjennom det visuelle, muntlige og skriftlige;;
- kan;reflektere over sin egen faglig utvikling;og;relevante faglige - og yrkesetiske problemstillinger;;;
Recommended preliminary courses
5 studiepoeng overlapp mot KDM3300.
Learning outcomes
Forelesninger, øvinger og prosjektarbeid i gruppe.
Content
Se fagplanen.
Teaching and learning methods
Eksamen er innlevering av ;visuell dokumentasjon;av praktisk arbeid med skriflig oppgave. Prosjektet og oppgaven vurderes samlet.; Eksamensprosjektet kan utføres individuelt eller i gruppe.;;
Eksamensbesvarelsen vil bli vurdert på innleveringen av:;
1. Visuell dokumentasjon bestående av:
- Den;praktiske komponenten i;oppgaven;består av visuell dokumentasjon og grafiske modeller som visualiserer nye designkonsepter og produkter.
- Dokumentasjon av arbeidsprosessen som viser, innhenting av innsikts materiale for det visuelle og skriftlige arbeidet, valg av arbeidsmetoder og verktøy og valg av estetiske virkemidler som er blitt tatt underveis i perioden;
2. Skriftlig oppgave;
Den skriftlige oppgaven skal omhandle det praktisk arbeidet, og skal omfatte om lag;1000;ord.;Oppgaven leveres digitalt sammen med det praktisk arbeidet.
Besvarelsen skal følge retningslinjer for oppgaveskriving og relevant pensum skal anvendes. Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om eksamen.;
Eksamensresultatet kan påklages.;
Course requirements
Hjelpemidler høsten 2020:
Alle hjelpemidler tillatt, utenom kommunikasjon med andre
[Hjelpemidler tidligere:]
Eksamensdel 1: Hjelpemidler vedlagt eksamensoppgaven. Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.
Eksamensdel 2: Alle.
Assessment
Grades are awarded on the basis of pass or fail.
Permitted exam materials and equipment
The essay will be graded by the course lectures.
Grading scale
En intern sensor.
Examiners
Bestått
KDM3010 Material, produksjon og teknologi;;
KDM 3400;2D- og 3D;digitalt produksjonsverktøy;
KDM 3110 Innovasjon og konseptutvikling ;
KDM 2050 Motehistorie og teori
Course contact person
Emnet inneholder både en teoretisk og praktisk komponent, men det er studentens behov for fordypning som vil definere;vekting av;innholdet;i denne perioden.;Studenten skal med en kritisk refleksjon;utvikle;et;prosjektdesign,;en;plan som danner grunnlaget for hvordan bachelorprosjektet skal utføres. I denne planen skal blant annet prosjektets omfang, mål, fokus, mottaker og innovasjonselement beskrives. Den;praktiske komponenten utføres som et ledd for å kunne beskrive gjennomføring av design- og produksjonsprosesser.;
Det vises ellers til undervisningsplanene som ytterligere spesifiserer innholdet i emnet.;;