EPN-V2

JBVPRAK Voluntary Journalistic Internship Course description

Course name in Norwegian
Selvvalgt praksis
Study programme
Bachelor Programme in Journalism
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Emnet gir studentene mulighet for å fordype seg i en selvvalgt dimensjon ved praktisk journalistisk arbeid, det være seg teknisk, tematisk eller sjangerspesifikt. Arbeidet skal være tilknyttet en redaksjon studenten selv etablerer kontakt med.

Formålet med den selvvalgte praksisperioden må godkjennes av veileder ved institutt for journalistikk og mediefag. Selvvalgt praksis skal ikke være en forlengelse av obligatorisk praksis i tredje semester. Praksisplassen må ha et definert faglig innhold som overskrider rammene for det arbeidet studentene utfører som f.eks. tilkallingsvikarer.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav, men vi gjør oppmerksom på at bachelorstudiet i journalistikk har generelle progresjonsbestemmelser:

Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår. For å få tildelt praksisplass må første studieår være bestått. Bestått praksis er en forutsetning for videre studier.

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten skal

  • oppnå økt innsikt i forhåndsdefinerte sider ved redaksjonell produksjon

Ferdigheter

Studenten skal

  • videreutvikle sin evne til samarbeid og lagspill i en redaksjon
  • videreutvikle en forhåndsdefinert dimensjon ved praktisk journalistikk

Generell kompetanse

Studenten har

  • utviklet sin journalistiske selvstendighet ved arbeid i en redaksjon
  • styrket sin forståelse for redaksjonelle prosesser
  • styrket sin faglighet på et egendefinert område

Teaching and learning methods

Studenten utfører journalistisk arbeid på deltid eller fulltid i en redaksjon med en samlet varighet som tilsvarer minimum ni uker heltid. Redaksjonen skal utpeke en veileder for studenten. Studenten får også oppnevnt en kontaktperson fra utdanningen som godkjenner det journalistiske fordypningsprosjektet.

Course requirements

Studenten skal skrive en prosjektskisse (to til tre sider) der studenten skal redegjøre for valgt praksissted, hvilket læringsutbytte studenten ønsker å oppnå ved å gjennomføre praksisen der og hvordan praksisen vil bidra til studentens egenutvikling som journalist. Prosjektskissen skal også inneholde en skriftlig godkjenning fra praksistedet på at dette kan tilby praksis og veiledning i tråd med det som framkommer av prosjektskissen. Praksisen kan ikke påbegynnes før prosjektskissen er godkjent.

Studenten skal også velge et pensum på 300 sider som er knyttet til den valgte fordypningen. Dette pensumet skal oppgis i prosjektskissen.

Når arbeidskravet er godkjent og en avtale er inngått med en redaksjon, skal denne avtalen overholdes og dermed betraktes som obligatorisk. Ved fravær på over 10% som skyldes sykdom eller annen tvingende grunn, kan utdanningen foreta en individuell vurdering for å avklare om studenten kan få fullført sin praksis.

Assessment

This course is a continuation of and specialisation in relation to the course Emergency Medicine A (PARA2000). The focus is on certain challenging treatment issues and patient groups with special needs.

Permitted exam materials and equipment

Passed the first and second years of the programme.

Grading scale

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has broad knowledge of tentative diagnosis and intervention linked to emergency medical conditions
  • has knowledge of drug treatment for children and pregnant and breastfeeding women
  • has knowledge of gynaecological conditions and obstetrics
  • has knowledge of diseases and injuries that affect patient groups with special needs, such as newborn babies, children, the elderly, people with chronic illnesses and people with disabilities
  • has knowledge of and can recognise neglect and abuse in vulnerable patient groups
  • has knowledge of children's development
  • has knowledge of normal physiological parameters in children
  • has knowledge of how aging affects the development and treatment of emergency medical conditions
  • has knowledge of how to practise the duty of confidentiality in relation to minors/persons without legal capacity
  • has knowledge of the duty to report to other agencies (the police, child welfare service) in the event of e.g. suspicion of abuse or neglect
  • has knowledge of Section 29 c of the Health Personnel Act Information to be used in learning work and quality assurance

Skills

The student

  • is capable of assessing the connections between signs and symptoms in emergency medical conditions in one or more organ systems
  • is capable of recognising and assisting in normal and complicated births outside a hospital setting
  • is capable of examining, assessing and treating ill and injured children
  • is capable of examining, assessing and treating very old patients and patients suffering from dementia
  • is capable of explaining the differences between hospital levels, the municipal health service's care levels and the health trusts' division/centralisation of special functions in order to choose the correct destination in different clinical situations

General competence

The student

  • is capable of planning and carrying out relevant emergency medicine tasks linked to ambulance call-outs
  • has an efficient and expedient prehospital approach to a broad range of patients

Examiners

The work and teaching methods vary between lectures, seminars, study groups, simulation and skills training and self-study.

Practical training

Simulation and skills training in simulator-based birth assistance, systematic patient examination and documentation, decision-making in emergency medicine, choosing treatment and transport strategies and the use of monitoring equipment.

Course contact person

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • minimum attendance of 80% at seminars and study groups
  • minimum attendance of 90% at simulation and skills training
  • individual written assignment, up to 1,000 words