Programplaner og emneplaner - Student
INTER1200 INTERACT2 Communication with Children, Youth and their Families Course description
- Course name in Norwegian
- INTERACT2 Kommunikasjon med barn, unge og familiene deres
- Study programme
-
Bachelor Programme in Child Care and Welfare - part time.Bachelor Programme in Child Care and WelfareBachelor's Degree in Occupational TherapyInteractProsthetics and Orthotics Programme
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
INTER1200 «Kommunikasjon med barn og unge» utgjør den andre modulen i universitetets undervisningsopplegg INTERACT.
INTER1200, «Kommunikasjon med barn og unge», gir studentene økt kunnskap om kommunikasjon og samhandling med barn og unge og deres foresatte. Som i INTER 1100 får studentene trening i å samhandle med studenter fra andre profesjonsutdanninger om temaer knyttet til barn og unges hverdag.
Det enkelte studieprogrammet innarbeider modulen på hensiktsmessig måte i sine program/emneplaner. Alle skal markere tydelig hvor i studiet INTER1200 inngår, slik at det er identifiserbart for berørte parter. Studentenes arbeidsbelastning for INTER1200 inklusive selvstudier er ca. 40 timer (1,5 stp.).
Læringsaktivitetene gjennomføres i tverrprofesjonelle studentgrupper.
Learning outcomes
Etter gjennomført INTER1200 har studentene følgende læringsutbytter definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
· har kunnskap om betydningen av anerkjennende kommunikasjon med barn og unge og deres foresatte
· kan gjøre rede for barn og unges rett til deltakelse i beslutninger som gjelder dem
· kan gjøre rede for betydningen avutforskende tilnærminger i samarbeid med barn og unge
Ferdigheter
Studenten
· kan gjennomføre en hverdagslivsforankret samtale med barn og unge
· kan kommunisere anerkjennende med foresatte
Generell kompetanse
Studenten
· kan reflektere over egen rolle i utforskende samtale med barn, unge og deres foresatte
· har en forståelse for betydningen av tverrprofesjonelt samarbeid med barn, unge og deres foresatte
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
• har avansert kunnskap om ulike diskurser innen utdanningsfeltet kunst og håndverk
• har inngående kunnskap om fagdidaktisk forskning og praksis i et samfunnsetisk og bærekraftig perspektiv
• har inngående kunnskap om fagfeltets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet for å kunne drøfte og reflektere over fagfeltets utviklingspotensial
• har avansert kunnskap om hvordan visuell og materiell kultur kan påvirke barn og unges liv og valg i et moderne og mangfoldig samfunn
Ferdigheter
Studenten:
• kan analysere, drøfte og reflektere over læreplaner, praksiser og institusjoner innen fagfeltet kunst og håndverk ut fra relevante teoretiske tilnærminger
• kan drøfte og reflektere over samfunnsetiske perspektiv knyttet til bærekraft og miljø, kjønn, minoriteter og kulturelt mangfold
• kan anvende nasjonal og internasjonal forskning i arbeid med teoretiske problemstillinger
• kan forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og strukturere og formulere faglige resonnement, samt anvende korrekt kildehenvisning
Generell kompetanse
Studenten:
• har inngående innsikt i den offentlige skolens rolle som en ikke-kommersiell institusjon, med et samfunnsbyggende kulturelt siktemål
• kan reflektere over egen læring, betydning av praktisk skapende arbeid og delta i kommunikasjon
om sentrale utfordringer
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Innlevert individuell logg. Omfang: 500 ord +/- 10%. Loggen forutsetter deltakelse på seminar over to dager.