EPN

FYSBA6110 Pedriatic physiotherapy knoeledge based Course description

Course name in Norwegian
Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 2
Study programme
Videreutdanning i fysioterapi for barn
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Schedule
Course history

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • inngående kunnskap i teorier om kultur-, alders- og kjønnsperspektiv knyttet til utviklingsprosesser

  • inngående kunnskap om teorier om kroppslig erfaring og læring

  • inngående kunnskap om etniske perspektiver på habilitering

Ferdigheter

Studenten kan

  • analysere og kritisk reflektere over klinisk beslutningstaking

  • analysere og kritisk vurdere teorier og modeller for motorisk kontroll, motorisk læring og deltakelse

  • analysere og kritisk vurdere teorier og modeller om bevegelse og fysisk aktivitet

  • håndtere og integrere ulike former for kunnskap

Generell kompetanse

Studenten kan

  • bidra til nytenkning innenfor fysioterapi for barn

  • analysere og anvende forskningsbasert kunnskap i fysioterapi for barn

  • formidle kunnskap og egne fagspesifikke problemstillinger og analyser, til barn, foreldre og kolleger.

Teaching and learning methods

Emnet har én samling som ligger midt i vårsemesteret.

Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, selvstudier, veiledet gruppearbeid og student presentasjoner. På samlingen inngår gruppeveiledning hvor studentenes video-opptak fra praksis er utgangspunkt for analyse og drøfting. Opptakene skal være på ca. 5 minutter.

Course requirements

Det kreves minimum 80 % obligatorisk tilstedeværelse på seminarer hvor studentene presenterer arbeidsoppgaver og på gruppeveiledning.

Assessment

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen, omfang inntil 3500 ord. Studenten arbeider med oppgaven gjennom hele emnet.

Ny eksamen: Studenten må levere omarbeidet oppgave.

Grading scale

Bestått/ikke bestått

Examiners

En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.