Programplaner og emneplaner - Student
FM3100 Real Estate Development and Real Estate Economics Course description
- Course name in Norwegian
- Real Estate Development and Real Estate Economics
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Facility ManagementBachelor Programme in Business Administration and EconomicsModules in Business Administration and EconomicsElective modules, Faculty of Social SciencesOslo Business School, Exchange ProgrammePublic Administration and Leadership, Exchange Programme
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Physical property (plots of land and buildings) are the arena for activities in most organisations. Development, procurement (purchase or hire) and changes to property (land use/right of use and/or assets) are some of the most important decisions made in an organisation, as such decisions form the long-term basis for the organisation's location, capital expenditure, capacity etc. In many instances, a Facility Manager will be involved in processes in which organisations procure, develop, change or dispose of property.
Recommended preliminary courses
Gradert skala A-F.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
Knowledge
The student has knowledge of
- the development of different types of property
- how real estate markets are affected by the location and status of cities, urban and population growth, travel times, travel and transport costs
- the main segments in the real estate market
- land use/hire market (urban economics) versus the property ownership market (financial economics)
- market indicators for the property markets and financial and non-financial key figures for property
- the principles for and methods of valuing property and calculating returns on property
- the financing and depreciation of property
Skills
The student is capable of
- applying academic knowledge to analyse the property markets
- applying academic knowledge to perform own/hire analyses and to value property
- applying academic knowledge to calculate the return on property investments
- applying academic knowledge to calculate alternative costs for property
General competence
The student is capable of
- critically reflecting on the development, procurement, use, change and disposal of property
- seeing the subject in a greater societal perspective
- exchanging points of view and experience with other specialists/experts and contributing to developing good practice
Teaching and learning methods
A variety of teaching methods will be used, such as lectures, plenary discussions, practical exercises, group work and study trips. The students are expected to work on the practical exercises, take part in discussions and participate in study trips.
Course requirements
Opptak til studiet.
Assessment
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap: Studenten
- har kunnskap om sykepleie som fag, profesjon og vitenskap
- kan gjøre rede for sykepleiens historie og tradisjon
- kjenner til vitenskapsteori og ulike forskningsmetoder
- har kunnskap om kunnskapsbasert praksis
- kjenner til fag- og forskningskritiske debatter
- har kunnskap om etisk teori og yrkesetiske prinsipper
- har kunnskap om stats og kommunalkunnskap, helse- og sosialpolitikk: velferdsstatens utvikling og sammenhengen mellom samfunnsutvikling, levekår og individuelle helse- og sosialproblemer, lover og forskrifter
- har kunnskap om pasientsikkerhet og kvalitet i sykepleie
- har kunnskap om det kulturelle mangfold i Norge
Ferdigheter: Studenten
- kan søke, vurdere og henvise til relevante forskningsartikler for å belyse sykepleiefaglige problemstillinger muntlig og skriftlig
- kan gjøre rede for ulike etiske teorier og prinsipper
- kan kommunisere, veilede og samhandle med pasienter, pårørende, ansatte og medstudenter
- kan dokumentere sykepleie på en juridisk og faglig forsvarlig måte
Generell kompetanse: Studenten
- kan formidle fagstoff om stats og kommunalkunnskap og helse- og sosialkunnskap, muntlig og skriftlig
- kan utveksle synspunkter om etiske utfordringer, med spesielt vekt på ivaretagelse av pasientens autonomi, integritet og verdighet
Permitted exam materials and equipment
Forelesning, gruppearbeid, veiledning, workshop, søkekurs på læringssenteret og selvstudier.
Grading scale
Individuell skriftlig eksamen med tilsyn over 6 timer.
Examiners
Særtrykk fra lovdata: Helse- og omsorgstjenesteloven, Helsepersonelloven, Pasient- og brukerrettighetsloven, Spesialisthelsetjenesteloven, Psykisk helsevernloven og godkjent ordbok.
Admission requirements
Hver besvarelse vurderes av to sensorer, en intern og en ekstern