EPN-V2

FAGLO6200 Administration and Leadership of Driving schools Course description

Course name in Norwegian
Daglig drift og ledelse av trafikkskoler
Study programme
Professional management of Driving School
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

Emnet gir en oversikt over de forvaltningsmessige prosesser, krav og oppgaver ved å være faglig leder ved en trafikkskole. Gjennom studiet gis innføring i grunnleggende økonomiske, administrative og personalmessige forhold ved drift av en bærekraftig trafikkskole i et mangfoldig samfunn. Faktorer som hemmer og fremmer trafikkskolen som lærende organisasjon står også sentralt i dette emnet.

Required preliminary courses

Ingen

Learning outcomes

Etter fullført studium har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om de forvaltningsmessige prosesser, krav og reaksjoner ved det å være faglig leder ved en trafikkskole
  • har innsikt i ulike bransjespesifikke digitale hjelpemidler til administrasjon og drift av trafikkskole
  • har kunnskap om økonomiske og administrative forhold ved drift av trafikkskole

Ferdigheter

Studenten

  • kan beherske relevante økonomiske prinsipper for en bærekraftig drift av trafikkskole
  • kan anvende og lede bruk av digitale hjelpemidler for dokumentasjon, lagring og videreutvikling av trafikkskolens oppgaver
  • kan anvende gode ledelsesprinsipper i sitt arbeids som faglig leder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan stimulere kollegaer til etisk etterrettelighet
  • kan ivareta rollen som kontaktperson i forhold til myndighetene
  • har evne til kritisk refleksjon over egen rolle og kompetanseutvikling som profesjonsutøver

Content

The bachelor’s theses are normally written in groups of 2-3 students. If the project’s topic is interprofessional, the project group can also include a student from another bachelor’s programme, subject to the approval of the person responsible for the course at both programmes.

The work and teaching methods include lectures, seminars, supervision and self-study in the project group. At the start, project sketching seminars are arranged, including a half-day seminar with presentation of the project sketch and feedback on fellow students' project sketching. Halfway into the project, students meet to present the preliminary project status and provide input to fellow students for use in the completion of the projects.

Students are assigned a supervisor after submitting a project outline. The supervision is based on written project material and specific questions submitted by the student group ahead of the supervision session. Each group receives two (2) hours of supervision on the project outline during the seminars, and three (3) hours of individual project supervision.

Teaching and learning methods

Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

Studentene skal planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid i daglig drift og ledelse på egen eller annen egnet arbeidsplass. Individuell oppgave. Arbeidet dokumenteres på følgende måter:

  1. Utforme framdriftsplan for utviklingsarbeidet. Dokumentasjonsform: digital presentasjon, for eksempel en video på 2 til 3 minutter.
  2. Erfaringer og oppdagelser fra utviklingsarbeidet skal drøftes med medstudenter i grupper på 2 til 4, og dokumenteres ved en digital presentasjon, eksempel en video på 5 til 8 minutter.

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.

Krav om obligatorisk tilstedeværelse

Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slik læring og ferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 80 % tilstedeværelse. Fravær utover 20 % kan unntaksvis kompenseres etter avtale med faglærer.

Assessment

I eksamensbesvarelsen skal studentene i grupper på 2 til 4 drøfte erfaringer fra utviklingsarbeidet, jfr arbeidskrav, i lys av teori og studiets læringsutbytte. Besvarelsen leveres som en digital presentasjon, for eksempel video på 5 til 8 minutter.

Ny og utsatt eksamen

Til ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av den digitale presentasjonen.

Permitted exam materials and equipment

Physiotherapists work within a complex health and welfare system, and society expects physiotherapists to contribute to service innovation and systematic and quality-enhancing processes to raise the quality of interprofessional work and/or physiotherapy practice. Through the work on the bachelor’s thesis, the student will gain experience of studying a delimited area in depth, and will have the possibility to develop skills and knowledge required to be able to cooperate in groups that aim to contribute to developing the discipline of physiotherapy. In addition to the ability to cooperate in a specialist community and participate in academic discussions, discipline development processes require critical thinking, structured work and knowledge about how to proceed to implement new knowledge in practice. Detailed guidelines for the bachelor’s thesis will be published on the university’s learning platform.

Grading scale

Eksamen vurderes til bestått/ikke bestått. Alle i gruppen får samme karakter.

Examiners

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student can

  • describe theory and results from up-to-date research relating to the topic of the bachelor’s thesis

Skills

The student can

  • prepare a project outline with a concrete schedule and a description of how they intend to complete the bachelor’s degree project with the resources available
  • formulate a clear research question that can be answered within the limits of the project
  • elaborate on the research question’s relevance to physiotherapy and, as a background to the project, explain the knowledge status and knowledge gaps within the thematic area that the research question concerns
  • formulate concrete research questions based on the research issue and present theory for use in the discussion
  • answer the research question in a clear conclusion based on the presentation of empirical material, and make active use of empirical data and theory when discussing the issue/research questions
  • give grounds for the choice of data collection method and choice of sources (databases/literature), and document systematic literature searches or other methods for obtaining data
  • carry out the project in accordance with scientific criteria and guidelines for research ethics and data protection
  • discuss the processing of personal data with their supervisor and conduct a data processing risk assessment if they will be processing personal data

General competence

The student can

  • explain the implications of the conclusion for the professional practice of physiotherapists, reflect on knowledge needs in the field, and present research questions for future projects within the thematic area
  • communicate the project in written academic form and in accordance with applicable criteria regarding transparency about the methodological implementation of the project
  • reflect on strengths and weaknesses of the application of the chosen methods in the implementation of the project
  • document the implementation of the project and reflections on the cooperation in a project log