Programplaner og emneplaner - Student
ENT4400 Entreprenørskap 3 Forskingsfronten innan innovasjonsleiings- og entreprenørskapsforskinga Course description
- Course name in Norwegian
- Entreprenørskap 3 Forskningsfronten innen innovasjonsledelses- og entreprenørskapsforskningen
- Study programme
-
Master's Degree Programme in Entrepreneurship
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om mangfoldet og kompleksiteten i de utfordringene som stilles til voksne lærende i et moderne flerkulturelt samfunns- og arbeidsliv
- har kunnskap om kulturelle forskjeller med hensyn til pedagogisk atferd, læringsarenaer, læringsstiler og læremidler
Ferdigheter
Studenten
- mestrer bruken av sentrale begreper og teorier som tilhører studieområdet
- kan bruke de faglige ressursene i studiet til å reflektere over praksis
- kan reflektere rundt pedagogiske og institusjonelle praksiser i organisasjoner på basis av en kultursensitiv tilnærming til slike praksiser
Generell kompetanse
Studenten
- kan relatere fagteori og begreper til egen yrkespraksis eller samfunnsengasjement
- kan utveksle faglige synspunkter og erfaringer med andre
- kan gi redegjørelser og vurderinger relatert til fagfeltet
- viser innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger
Required preliminary courses
Voksnes læring og læringskultur er det andre av tre emner for studentene som ønsker å fordype seg i voksnes læring av tegnspråk som andrespråk. Alle tre emnene sees i sammenheng og vil i stor grad bygge på hverandre. Undervisningen baserer seg på variert metodebruk, med stor egenaktivitet fra studentenes side. I undervisningen inngår forelesninger og diskusjonsgrupper og deltakelse i både synkrone og asynkrone digitale fora.
Arbeidet med praktiske eksempler vil stå sentralt, både i undervisningen og i refleksjonstekstene. Eksemplene vil i vesentlig grad være relatert til konkrete opplærings- og praksisfelter, men også til relevante erfaringer i eget liv. Det er et mål å bruke eksempler og erfaringer med bred relevans slik at tverrfaglig samarbeid stimuleres når det arbeides med eksempler eller case.
Læringsressurser
Læringsressursene i studiet er en kombinasjon av faglig lesestoff, forelesninger, gruppesamtaler (inkludert elektronisk fagforum), egenproduserte notater og veiledning. Disse faglige ressursene skal til sammen danne et allsidig ressursgrunnlag for studentens individuelle læringsprosesser.
Forelesningene er ikke ment å skulle "dekke" pensum, men er supplementer og komplementer til de øvrige læringsressursene.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has
- advanced knowledge of central research issues related to innovation and entrepreneurship, across disciplines, sectors and time
- specialised knowledge about key driving forces of entrepreneurial activities and innovation
- specialised knowledge about prerequisites for innovative and entrepreneurship at individual, organisational and systemic levels
- advanced knowledge of perspectives, frameworks and concepts within strategic thinking, leadership and management central to entrepreneurship and innovation
- specialised knowledge about necessary resources to develop and manage entrepreneurial teams and how to exploit the entrepreneurial ecosystem
Skills
The student has
- broad skills to identify, gather, and analyse relevant information, understand how this information is relevant for various aspects of entrepreneurial processes
- specialised skills to identify and analyse information relevant for strategic management decisions related to entrepreneurship and innovation
- the ability to critically assess and evaluate research and generate insight from key findings
- advanced skills to apply relevant scientific theories when studying the academic topics of entrepreneurship and innovation, and to independently analyse empirical data
General competence
The student has
- specialised competence to communicate scholarly issues through written text and oral presentation
- in-depth competence to accumulate knowledge of the academic topics of entrepreneurship and innvation
- advanced competence to identify and gather relevant information for a scientific project in entrepreneurship and innovation
- comprehensive insight into the significance of sustainable and ethical dilemmas in innovation and entrepreneurial processes
- the ability to critically reflect on the role of innovation in societal development
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has
- advanced knowledge of central research issues related to innovation and entrepreneurship, across disciplines, sectors and time
- specialised knowledge about key driving forces of entrepreneurial activities and innovation
- specialised knowledge about prerequisites for innovative and entrepreneurial behaviour at individual, organisational and systemic levels
- advanced knowledge of perspectives, frameworks and concepts within strategic thinking, leadership and management central to entrepreneurship and innovation
- specialised knowledge about necessary resources to develop and manage entrepreneurial teams and how to exploit the entrepreneurial ecosystem
Skills
The student has
- broad skills to identify, gather, and analyse relevant information, understand how this information is relevant for various aspects of entrepreneurial processes
- specialised skills to identify and analyse information relevant for strategic management decisions
- the ability to critically assess and evaluate research and generate insight from key findings
- advanced skills to apply relevant scientific theories when studying an academic issue, and to independently analyse empirical data
General competence
The student has
- specialised competence to communicate scholarly issues through written text and oral presentation
- in-depth competence to accumulate knowledge of the academic topics of entrepreneurship and innovation
- advanced competence to identify and gather relevant information for a scientific project in entrepreneurship and innovation
- comprehensive insight into the significance of sustainable and ethical dilemmas in innovation and entrepreneurial processes
the ability to critically reflect on the role of innovation in societal development
Teaching and learning methods
Gradert skala A-F
Course requirements
Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.
Assessment
Emnet er delt inn følgende to hovedtema.
Ressurser i personlig kunnskap (tema 1)
- Om voksnes mangfoldige forutsetninger for læring
- Biografisk læring
- Læringsstiler (studievaner, persepsjon)
- Multimodale ferdigheter (kroppslige uttrykksformer, funksjonell leseferdighet, akademisk skriving)
- Om læremidler og andre læringsressurser for bruk i egen virksomhet
Voksenlæreren på kulturelt komplekse læringsarenaer (tema 2)
- Å undervise voksne
- Voksne lærende i det flerkulturelle Norge
- Fleksibel læring
- Endringer i teknologiske kunnskapsmiljøer
- Formell og uformell kompetanse
- Minoritet og majoritet i lærende virksomheter
- Epistemiske kulturer (læringskultur)
- Samhandling i krysskulturelt læringsarbeid (fordommer, anerkjennelse)
Studentene skal levere en tegnspråklig refleksjonstekst relatert til innholdet i hvert av de to hovedtemaene (se avsnittet om «Arbeidskrav» og «Vurdering», under).
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A - F
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25 per cent of the exam papers are assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level of all the exam papers.
Course contact person
Karl Joachim Breunig