Programplaner og emneplaner - Student
ELFT2400 Introduction to control systems Course description
- Course name in Norwegian
- Kybernetikk
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Electrical EngineeringBachelor's Degree Programme in Mechanical Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course provides basic knowledge of systems, units and functions in process control and industrial automation.
Recommended preliminary courses
Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent for at studenten kan gå opp til eksamen:
- Minimum 80% oppmøte til obligatorisk undervisning i emnet.
- Gruppeoppgave knyttet til drama som læringsform (2-4 studenter). Oppgaven presenteres for medstudenter og lærer.
Required preliminary courses
In order to take the laboratory course in the course, an approved laboratory course in ELPE1300 Electric Circuits or similar qualifications.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has basic knowledge of control engineering, i.e. the student:
- has understanding and in-depth knowledge of intuitive regulation and basic concepts in control engineering.
- can analyse simple unit operations for control purposes.
- understands basic principles of process simulation.
- have a basic understanding of PID controllers and in depth knowledge of controller tuning with experimental methods and frequency response methods.
- can develop a Bode plot and a synthesis based on analysis of the Bode plot.
- has basic understanding of multivariable control techniques.
- has basic understanding of multivariable systems for setting up a Kalman filter.
- has knowledge of building automation and system design for building automation.
Skills
The student is capable of:
- analysing systems with regard to systems design and control engineering, and automating large-scale and small-scale industrial processes
- carrying out simple simulation work where process sections are built up of unit processes
General competence
The student:
- has an overall, detailed understanding of the automation of industrial processes in a project-related and operations-technical perspective
- has insight into the operation of industrial processes and how this is implemented in an efficient, financially sound manner
Content
Individuell skriftlig hjemmeeksamen knyttet til dramapedagogiske undervisningsprosesser og teaterformidling. Eksamen over 5 dager (ca. 3000 - 4000 ord). Eksamen kan påklages. Eksamen gjennomføres i andre semester.
Teaching and learning methods
Lectures and laboratory assignments are central in the teaching.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
- 4 compulsory exercises, estimated time 4 hrs each
- 4 compulsory lab assignment estimated time 4 hrs each
Assessment
Individual written exam, 3 hours
The exam result can be appealed.
In the event of a resit or rescheduled exam, an oral examination may be used instead. In case an oral exam is used, the examination result cannot be appealed.
Permitted exam materials and equipment
A handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out
Grading scale
Opptak til studiet.
Examiners
Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om opplæringsloven og læreplaner og kan knytte disse til drama som læringsform i grunnskolen
- har kunnskap om fagets historie, betydning og relevans i et historisk og nåtidig samfunnsperspektiv
- har kunnskap om ulike teoretiske perspektiver og relevant forskning knyttet til undervisning og læring i faget
- har kunnskap om ulike undervisnings- vurderings- og veiledningsformer som egner seg i arbeidet med drama- og teaterprosesser med barn og unge
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisningsforløp med utgangspunkt i læreplaner for grunnskolen
- kan samarbeide om å skape et trygt og inkluderende læringsmiljø, tilpasse undervisningen til elevenes forutsetninger, interesser og lokale rammefaktorer i grunnskolen
- kan reflektere over og drøfte relevant fagteori knyttet til dramapedagogiske prosesser og teaterproduksjon med barn og unge
- kan analysere og anvende relevant fagteori knyttet til estetisk og utforskende arbeid med barn og unge
- kan begrunne og drøfte fagets betydning og relevans i et historisk, nåtidig og fremtidig samfunnsperspektiv
- kan vurdere elevenes læring og bidra til at elevene reflekterer over egen utvikling
Generelle kompetanse
Studenten
- kan delta i, og aktivt bidra i utviklingen av et profesjonsfelleskap
- kan reflektere over fagets egenart i et samfunnsperspektiv
- kan bidra til å fremme forståelse for mangfold og ulike kulturelle uttrykk i samtiden
Course contact person
Arbeidet ses i sammenheng med praksisopplæringen (se egen emneplan for praksis). Alle sentrale aspekter ved målområdene behandles nødvendigvis ikke i undervisningen, men skal dekkes av studenten selv gjennom studie av pensumlitteratur, aktiv deltakelse i undervisningen og øvrig studiearbeid. Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, ulike former for gruppe-/prosjektarbeid og selvstudium. Arbeidsmåtene omfatter øvelse i ulike vurderings- og veiledningsformer.