Programplaner og emneplaner - Student
DTV2300 Movement Theatre Course description
- Course name in Norwegian
- Bevegelsesteater
- Study programme
-
Movement TheatreBachelor Programme in Drama and Theatre
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
1st semester
The work on the master's thesis starts in the compulsory subjects MED4000 Media development and media research and MED4100 Introduction to research methods. In these courses, students will present and discuss preliminary sketches including the research question, research design, theoretical approaches and choice of method for a possible master's thesis.
2nd semester
During the spring semester, a seminar is organized about the master's thesis work. The final project outline must be submitted within a specified deadline. When a supervisor has been appointed, the student and supervisor must sign a supervision agreement. This agreement regulates the relationship between supervisor and student, rights and obligations in the supervision relationship.
3rd and 4th semester
Individual guidance.
Three seminars are arranged in the 3rd and 4th semester. The purpose of the seminars is to offer the students support and advice throughout the process.
The students are in addition advised to organize colloquies to discuss theory and methods and give each other feedback.
Part-time students are not expected to start work on the master's thesis until the 4th semester.
All students are entitled to 16 hours of individual supervision during the work on the master's thesis. Students that co-operate, are entitled to the same amount of supervision as those working alone. If two students co-operate, they are entitled to 32 hours. The main supervisor must normally come from the Department of Journalism and Media Studies. It is possible for the students to apply for a co-supervisor. The number of hours for a co-supervisor is included in the 16 hours the students are entitled to for supervision of the master's thesis.
The teaching takes place in person, on campus.
Recommended preliminary courses
DT1000 Drama og teaterkommunikasjon;eller tilsvarende, DT2000 Dramaturgi eller tilsvarende for bachelorstudenter.;
Learning outcomes
Læringsutbytte:
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om bevegelsesteatrets kunstneriske ståsted i samtiden
- har kunnskap om oppbygging av en forestilling
- har kunnskap om rollegestaltning;og;karakterisering
- har kunnskap om samspill mellom aktører, rom og publikum
- kjenner til historie- og sjangertrekk innenfor bevegelsesteateret som referanse for egen skapende virksomhet
- kjenner til fagets egenart og anvendelse gjennom ulike medier
- kjenner til nasjonalt og internasjonalt forsknings- og utviklingsarbeid samt nytenkning innenfor fagområdet bevegelsesteater
- kjenner til bevegelsesteatrets didaktiske retningen ;;
Ferdigheter
Studenten
- kan fremstille bevegelsesaktører til scenisk bruk
- kan fremstille sceniske rom for bevegelsesteater
- kan utvikle egen dramaturgisk og visuell forståelse for bevegelsesteater
- kan analysere, dokumentere og vurdere praktisk skapende arbeid
- har kompetanse i å anvende kilder, formidle begreper og grunnleggende teorier innen bevegelsesteater.
;
Generelle kompetanse
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere bevegelsesteaterforestillinger med barn, unge eller voksne som målgruppe
- kan drøfte eget skapende arbeid og bidra til utvikling av god praksis
- kan formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig
Content
Emnet er delt inn i tre hovedområder der det legges stor vekt på utvikling av studentens kunstneriske og faglige profesjonalitet i bevegelsesteater.
Disse områdene er:
- praktisering av bevegelsesteater (tilsvarende 12 studiepoeng)
- framføring (tilsvarende 12 studiepoeng)
- fagdidaktikk (tilsvarende 6 studiepoeng)
Det er knyttet obligatoriske arbeidskrav til hvert av områdene.
Teaching and learning methods
The assessment consists of the master thesis and an oral examination where one hour is set aside pr. student for examination. The grade can be adjusted one grade up or down.
The individual, theoretical master thesis must be a minimum of 80 pages and a maximum of 100 pages plus reference lists and appendices where applicable. Font Arial or Calibri, size 12 points, line spacing: 1.5. In order to complete the oral exam, the written exam must have been evaluated to a pass.
The practical-theoretical master thesis consists of the practical work and an individual written theoretical reflection of this work. The practical part should be the equivalent of 6 months' work. The theoretical part should be around 50 pages. Font Arial or Calibri, size 12 points, line spacing: 1.5. The practical and the theoretical part should be given equal weight towards the final grade, but the overall consistency of the work should also be considered. To be qualified for the oral examination, both the written examination part and the practical part must be passed.
If the practical part is done in collaboration, the students will receive the same grade for the practical part. The scope will increase with the number of students who collaborate, estimated to half a year practical work per student.The theoretical reflection must consist of an individual research question and be handed in individually. The student will be given an individual grade.
Students can choose whether they want to write the master's thesis in Norwegian or English.
The appeal deadline runs from the day the oral hearing is completed and the final grade is set.
Candidates who do not pass the practical part must apply for a new / postponed exam in both the practical and theoretical part. Candidates who do not pass the theoretical part can get a new / postponed exam for the theoretical part.
A student can submit a new or revised master's thesis once if the master's thesis has not been passed.
It is not permitted to have a new master's thesis assessed in the same study program when the student has previously had his / her thesis assessed with a pass, cf. Regulations on studies and examinations at OsloMet § 6-9 (4th paragraph)
Course requirements
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Assessment
Eksamen i emnet er tredelt:
;
1.;Soloarbeid, praktisk utøvende eksamen - individuell
En solo-visning av ca. 5 minutters varighet. Vurdering av visningen med etterfølgende muntlig problematisering, drøfting og vurdering.;Vurderingen gjøres på grunnlag av kvaliteten på visningen og i hvilken grad studenten viser tilfredsstillende vurderingsevne og innsikt i bevegelsesteater.
Vurderingen av soloarbeid, praktisk utøvende eksamen teller;20;prosent av endelig karakter.
;
2. Skriftlig utviklingsoppgave - individuell
Oppgaven må inneholde en faglig problemstilling være knyttet til bevegelsesteater og aktuell teori. Oppgaven skal være mellom 3500-4500 ord. Momenter som vektlegges i avsluttende vurdering om studenten viser tilfredsstillende kunnskaper om teaterformen bevegelsesteater og studentens evne til å drøfte metoder og problemstillinger i lys av aktuell teori.
Vurderingen av skriftlig utviklingsoppgave teller;30;prosent av endelig karakter.
Eksamensresultat kan påklages.
;
3.;Praktisk utøvende eksamen - gruppe
En forestilling i gruppe av ca. 20-30 minutters varighet. Vurdering av forestillingen med etterfølgende muntlig problematisering, drøfting og vurdering.;Det gis tre ukers forberedelsestid.;
Vurderingen av praktisk utøvende eksamen teller;50;prosent av endelig karakter. Eksamensresultat kan ikke påklages.
I enkelte tilfeller kan praktisk/muntlige gruppeeksamener avvikles som individuell eksamen.
;
Alle tre eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal bestå emnet.
;
Fravær - ikke bestått
Studenter som på grunn av gyldig fravær ikke avlegger én eller flere deleksamener som inngår i ordinær eksamen, eller som får vurderingen F på én eller flere deler som inngår i slik eksamen, kan melde seg opp til ny/utsatt eksamen.
Ved fremstilling til utsatt eksamen i del 2 skrives utviklingsoppgaven som til ordinær eksamen. Ved fremstilling til ny eksamen skal utviklingsoppgaven som ble vurdert til F til ordinær eksamen, være vesentlig bearbeidet/forbedret - for eksempel på grunnlag av begrunnelsen for karakterfastsettingen.
Ved fremstilling til ny/utsatt eksamen i del 1 soloarbeid, praktisk utøvende eksamen og del 3 praktisk utøvende eksamen i gruppe avlegges slik eksamen etter nærmere avtale med fakultetsadministrasjonen. Det gis noe forberedelsestid.
Studentene selv er ansvarlig for å ta kontakt med administrasjonen.
Permitted exam materials and equipment
The master's thesis and the oral examination are assessed by one internal and one external examiner.
Grading scale
Karoline Andrea Ihlebæk
Examiners
1. Soloarbeid, praktisk utøvende eksamen - individuell:
To sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.
2. Utviklingsoppgave - individuell:
To sensorer;;Ekstern sensor brukes jevnlig.
;
3. Praktisk utøvende eksamen - gruppe:
To sensorer; Ekstern sensor brukes jevnlig.
Admission requirements
Anbefalt forkunnskapskrav: Bestått 90 studiepoeng i relevante studier for enkeltemnestudenter.;Relevante studier vurderes ulikt ut fra de ulike enkeltemnene på Drama og Teaterkommunikasjon.
Course contact person
The master thesis is a scientific work in media development in general and the field of study in particular. The master's thesis must be completed either as a theoretical (1) or a practical-theoretical (2) thesis.
1. The theoretical master thesis is an independent scientific investigation of a theoretical and empirical nature that is carried out under supervision. The master thesis should explore a research question within the field of study (journalism/media and communication/non-fiction), meaning:
- questions related to material (text in a broad sense)
- questions related to practice and professionalism
- questions related to journalism / media and communication / non-fiction as a social institution
- questions related to journalism / media and communication / non-fiction as a business
- questions that connect the field of study within media development to other related fields
2. The practical-theoretical thesis is an independent development project within the field of study (journalism/media and communication/non-fiction) conducted under supervision.
- The practical and theoretical work should be guided by an overall research question
- The practical production is intended for a medium / an enterprise belonging to the field of study and field of practice
- The practical part should be used as material for the theoretical reflection
- The theoretical part consists of an independent and individual research question that opens up for a theoretical reflection on specific aspects of the project, for instance the development of the idea, production, genre, use, language, tools, themes, ethics etc. The theoretical reflection must be based on the theoretical and methodological traditions of the subject area
In the case of collaboration on the practical-theoretical master's thesis, the rationale for collaboration must be explained, as well as an outline of the scope of the project and the distribution of work between the students, must be described in the project outline. A cooperation agreement must be established between the students where the work tasks is defined for the practical part. The agreement should be added as an appendix to the master thesis.
The choice of doing a practical master thesis must be done in consultation with the supervisor, who in each case (both for individual projects and collaborations) assesses whether the student(s) has the necessary prior knowledge required for the planned project.
Students can seek partners within the field of study and field of practice (ie editorial environments / media companies / communication companies / publishers or similar) in the preparation of both the theoretical and practical variant of the master's thesis.
Overlapping courses
Emnet er 100 prosent faglig overlapp med emne ZDT3 Drama og teaterkommunikasjon -Bevegelsesteater.