Programplaner og emneplaner - Student
DTV2100 Acting with Masks Course description
- Course name in Norwegian
- Maskespill
- Study programme
-
Acting with MasksBachelor Programme in Drama and Theatre
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Acting with Masks is the study of a type of theatre in which a person physically uses or puts on a mask, and brings it to life through acting. Masks are often integrated in ordinary theatre. Specialisation in acting with masks provides the students with basic knowledge of how to produce theatre masks and about how masks can be used and integrated in different types of drama work. The mask in European theatre and Theatre of the Grotesque/Commedia dell’ arte is central in this course.
;Applicants may be able to take this course as an individual course if there are vacant places.
Recommended preliminary courses
Forskningsbasert kunnskap er avgjørende for kvaliteten i barnehagene. Barnehagerelevant forskning er et forskningsfelt i utvikling som har stor faglig og metodisk bredde. Det preges på en særskilt måte av barnehagens mandat, aktuelle samfunnsutfordringer og behovet for å utvikle ny kunnskap i fellesskap mellom forskningsinstitusjoner og sektor. Dette stiller krav til oppdatert og inngående kunnskap om hvordan barnehagerelevant forskning kan utvikles, tilrettelegges og gjennomføres.
Målet med emnet er at studenten skal utvikle særskilt kunnskap om og kompetanse i forskningsdesign, forskningsmetoder, forskerroller, tverrfaglige tilnærminger samt samarbeidsmodeller for forskning og utvikling av ny kunnskap mellom utdanningsinstitusjonen og barnehagesektoren.
Forståelse av forskerroller, utvikling av forskningsdesign, utdypet forståelse av og refleksjon over forskningsprosesser, metoder og forskningsetikk står sentralt. Profesjonsrelevant forsknings- og utviklingsarbeid i skjæringspunktet mellom sektor og utdanningsinstitusjon vil vektlegges. Arbeidet med emnet er tett knyttet til forskergrupper ved OsloMet og universitetsbarnehagene.
Emnet tilbyr et utvidet rom for å utforske og få innsikt i viktige sider ved forskningsprosesser. Emnet stiller store krav til selvstendig arbeid og egner seg godt som forarbeid til masteroppgaven.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
;
Knowledge
The student:;;;
- has knowledge of the unique aspects of directing, instruction and performance in acting with masks
- is capable of selecting masks based on the context of use
- has the knowledge to further develop acting skills with different types of masks in different contexts
- has knowledge of how to develop a directing concept for acting with masks
- has knowledge of theoretical and didactic aspects of acting with masks
- has knowledge of masks in theatre history, ethnic and cultural contexts
- has knowledge of the use of masks in a theatre production
;
Skills
The student:
- has skills in acting, directing and instruction with different types of masks in different contexts
- is capable of making masks that work on stage
- is capable of developing a dramaturgical and visual understanding of the mask and space
- is capable of analysing, documenting and assessing practical artistic work
- is capable of using different search tools to find sources for assignments and project work ;;;;;;;
- is capable of assessing and referring to specialist literature that can shed light on an issue
;
General competence
The student:
- has developed both artistic and educational skills in instructing and guiding children, young people and adults in work involving acting with masks
- is capable of planning, implementing and assessing mask productions for the target groups children, young people or adults
- is capable of discussing artistic choices and contributing to the development of good practice
- is capable of communicating important theories, issues and solutions in the field, both orally and in writing
- is familiar with new thinking and innovation processes in the field of mask theatre
Content
En viktig arbeidsform i dette emnet er ulike FoU-aktiviteter i tilknytning til forskergrupper og/eller universitetsbarnehager. Studentene skal gjennom dialog med forskergruppene/ universitetsbarnehagene få innsikt i ulike sider ved forskningsprosesser. Arbeidet kan for eksempel ta utgangspunkt i forskningsspørsmål, design eller forskningsskisser, samtaler, innsamling og / eller analyse av forskningsdata, utvikling av vitenskapelige tekster, forskningsseminar og formidling. Videre inngår forelesninger, gruppearbeid, workshops og besøk i utvalgte forskergrupper ved OsloMet og/eller i universitetsbarnehager.
Teaching and learning methods
The course is process-oriented and based on the students’ own activities, practical as well as theoretical. Much of the course will consist of practical work on mask production and acting. This includes playing and experimenting with masks as well as experiencing and creating mask theatre.
;
Different masks require different acting styles. Continuous training in acting with different types of masks will be facilitated.
;
The students will receive individual and group-based guidance in making masks that are performable and in acting with different masks. Providing instruction for fellow students’ performances with masks is another necessary work form.
;
Different forms of work and documentation are used in the programme. Most of the work will take the form of workshops and seminars, with independent discussions and testing of ideas. Lectures and talks will be linked to practical work and theory. Practical exercises will be linked to the development of own expression/acting training and to perfecting the use of different theatre mask methods.
;
If there are English-speaking students on the course, it will be taught in English.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
Compulsory attendance at teaching activities:
- a mask performance for children;;;;;;;;;;;;;;;;;
- develop and present one mask play. (Students who have documented valid absence during parts of this group project will be given an opportunity to carry out an individual project in agreement with the lecturer, in order to sit the exam.)
- participate in at least four internal group performances
- attending professional theatre productions that use masks
;
The students must cover expenses linked to mask-making. See the teaching plan for more information.;
The students cannot be absent for more than 20% of mandatory teaching and supervision activities.;
Assessment
The exam in the course is threefold:
;
1.Continuous assessment- individual
Through practical-theoretical work, the student shall develop skills that demonstrate study progress and activity during the learning process. The students cannot have more than 20% absence in this work. The following two practical assignments constitute the basis for assessment in the course: ;
- making a mask, participation and acting, including first performance for children
- participating and acting with neutral masks, larval masks, half-face masks and participating and acting in a ‘solo mask performance’
;
The assessment is based on the following criteria:
;
- The quality of four masks made during the course (the student chooses the four masks to be assessed)
- The extent to which the student demonstrates satisfactory assessment skills and insight in acting with masks
;
The assessment counts for 20% of the final pass grade. The result of the exam cannot be appealed.
;
2. Written development assignment - individual The assignment must be based on an issue linked to acting with masks and relevant theory. The assignment should be approx. 3000 words (+- 10%).;
The development assignment counts for 40% of the final pass grade. The result of the exam can be appealed.
;
3. Practical performance exam - group Assessment of performance with subsequent oral problematisation, discussion and assessment. Three weeks’ preparation time is given.;
;
The assessment is based on the following criteria:
;
- the artistic quality and suitability of the performance in relation to the target group
- the group’s reflections on and analysis of the performance
- the ability to assess their own work with respect to both process and product
- the execution of the masks
;
The practical performance exam counts for 40% of the final pass grade.
The result of the exam cannot be appealed.
In some cases, the practical/oral group exams can be held as individual exams.
;
All parts of the exam must be awarded the grade E or better in order for the student to pass the course
Permitted exam materials and equipment
All aids are allowed as long as the rules of source referral are followed.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
1. Continuous assessment - individual.
The assessment is made by two examiners. The course may be selected for grading by external examiners.
2. Development assignment - individual.;
Assessed by one internal examiner and one co-examiner that assesses a selection of the assignments. The course may be selected for grading by external examiners.
3. Practical performance exam - Group.;
The assessment is made by two examiners. The course may be selected for grading by external examiners.
Admission requirements
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har fordypet kunnskap om forskningsdesign, forskningsmetoder, praktisk-analytiske perspektiver, forskningsetikk og forvaltning/anvendelse av forskningsresultater på utvalgte områder
- har særskilte kunnskaper om ulike forskerroller og deres implikasjoner for forsknings- og utviklingsarbeid
- har inngående kunnskap om ulike samarbeidsmodeller som kan benyttes mellom sektor og utdanningsinstitusjon i felles FoU-prosjekter
- har særskilt innsikt i utvalgte, aktuelle FoU-prosjekter ved OsloMet / universitetsbarnehagene
- har fordypet kunnskap om digitalisering av metoder og behandling av ulike typer data
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende inngående kunnskaper om forskningsdesign, metoder og forskningsetikk i forberedelser til egen masteroppgave og i FoU-aktiviteter i tilknytning til forskergrupper / universitetsbarnehage
- kan analysere og reflektere kritisk over ulike forskerroller og deres betydning for forskningsprosesser og resultater
- kan delta i FoU-aktiviteter og reflektere kritisk over eget og andres arbeid i en forskergruppe / universitetsbarnehag
- har ferdigheter i digital behandling av utvalgte typer av data
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og reflektere kritisk over sentrale sider ved forskningsprosesser i barnehagerelevant forskning
- kan gjennomføre FoU-aktiviteter og anvende sine kunnskaper i disse aktivitetene
Overlapping courses
Følgende arbeidskrav må være godkjent før avsluttende eksamen kan avlegges:
Studentene skal individuelt eller i gruppe, møte en forsker/forskergruppe. I møtet skal studentene søke kunnskap om et tema de har valgt å utforske. Studenten/gruppa skal i etterkant holde en presentasjon for medstudenter hvor de formidler erfaringene/kunnskapen de har fått i møtet med forskeren/forskergruppen. Dette kan være en PowerPoint-presentasjon, poster, podcast eller annen form for formidling. Ved valg av skriftlig dokumentasjonsform, skal arbeidet ha et omfang på 1750-3500 ord, avhengig av gruppens størrelse. Studentene velger selv dokumentasjonsform i samråd med faglærerne.
Krav om deltakelse på faglige aktiviteter
Det er krav om 70 prosent tilstedeværelse på alle deler av samlingene. I læringsløpet skal studentene dele erfaringer og faglig kompetanse med hverandre, slik at mangfold og variasjon i fagbakgrunn og erfaringer utnyttes som ressurs for gjensidig læring. Denne typen faglig aktivitet kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere.