Programplaner og emneplaner - Student
DPKH6100 Digital products in arts and crafts Course description
- Course name in Norwegian
- Digitale produkter i kunst og håndverk
- Study programme
-
Digital products in arts and craftsFurther education for teachers in design, arts and crafts
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Students who complete the course are expected to have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of the course, the student in depth knowledge:
- Identify contemporary issues and challenges in healthcare delivery in particular diagnostics.
- Identify unmet biomedical and/or healthcare needs and apply engineering and life science principles for designing appropriate solutions.
- Apply appropriate engineering and analytical principles to decipher, understand, and describe situations and problems in living systems.
- Describe the key design considerations relevant to the development of diagnostics.
- Describe the experimental tools and techniques used in diagnostic applications.
Skills
On successful completion of the course, the student can:
- Solve quantitative problems in living systems using appropriate engineering and analytical concepts and calculations.
- Collect, analyze, and critically evaluate experimental data.
- Define the technical and practical factors that influence the performance of diagnosis.
- Design solutions to current unmet biomedical and healthcare needs, taking into account key technical and practical considerations.
General competence
On successful completion of the course, the student can:
- Communicate technical information clearly and concisely in oral and written form.
- Demonstrate effective technical and scientific communication skills through the execution of various laboratory modules and projects.
- Read scientific journal papers with a cross-disciplinary approach.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
;
Kunnskap;
Studenten;
- har kunnskap om;ulike metoder for utforsking og idéutvikling;
- har grunnleggende kunnskap om ulike digitale verktøy for modellering og produksjon i 2D og 3D;
- har kunnskap om sentrale emner og problemstillinger;innen digital produktutvikling;
;
Ferdigheter;
Studenten ;
- kan utvikle, bearbeide og dokumentere idéer;
- kan anvende egnede digitale verktøy til utprøving og produksjon av fysiske objekter;
- kan velge;digitale verktøy og;teknikker samt egnede materialer;
;
Generell kompetanse;;
Studenten;
- har forståelse for bruk og utprøving av digitale verktøy i skolen;;
- har videreutviklet;fagdidaktisk;kompetanse og kan tilrettelegge for undervisning i digital modellering;og produksjon;
- har kjennskap til opphavsrettslige problemstillinger;
Teaching and learning methods
Det vil bli gitt undervisning og veiledning i sentrale deler av fagområdet. Praktisk- og teoretisk arbeid er nært knyttet sammen i studiet. Det forutsettes stor grad av aktiv deltakelse i undervisningen. I studiet benyttes undervisningsformer som forelesninger, seminarer, veiledning og faglige debatter. Hensikten er å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter, faglige- forståelse og uttrykksevne. Studentene skal arbeide med å analysere, vurdere, formulere og reflektere over faglige og metodiske problemstillinger, samt lede samtaler og holde egne innlegg.;
Studiet gjennomføres på deltid der undervisningen er lagt opp med to fysiske samlinger.; Studiet omfatter om lag 240 arbeidstimer for studenten. Av disse er omtrent 50 timer undervisning og veiledning med lærere på samling. De øvrige timer vil være arbeid individuelt og eventuelt i grupper.;
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Et praktisk-estetisk arbeid knyttet til grunnleggende teknikker i emnet.;
Arbeidskrav vurderes til Godkjent/Ikke godkjent.;
Formålet med arbeidskravet;er at studentene selv skal erfare det som har vært gjennomgått på samlingen gjennom eget praktisk arbeid og utprøving.;Arbeidskravet;vil omfatte løsning av en gitt problemstilling gjennom anvendelse av relevante verktøy samt utprøving og erfaringsinnhenting ved egen arbeidsplass.;
Studenter som får vurderingen Ikke godkjent på arbeidskravet avtaler selv ny vurdering;av arbeidskravet;med faglærer.;
;
For å kunne fremstille seg for eksamen må i tillegg følgende obligatorisk aktivitet være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist:
Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen: Studentene kan ikke ha mer enn 20 % fravær i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse:;
- faglige innføringer og demonstrasjoner;
- gjennomføring av praktiske oppgaver;
- felles faglige drøftinger og vurderinger underveis;;
- erfaringsinnhenting ved egen arbeidsplass som bedrift og skole;
- gruppe- og/eller prosjektarbeid;
Assessment
Prosjektoppgave som skal gjennomføres individuelt.
Studenten skal produsere/utvikle et praktisk-estetisk arbeid innenfor en av problemstillingene som tilhører emnet.;Prosjektoppgaven skal bestå av en digital dokumentasjon som inneholder:;;
- Utvikling av et fysisk objekt gjennom digital produksjon;
- Dokumentasjon av prosess med bilder og korte begrunnelser (inntil 1000 ord);
- En;fagdidaktisk;refleksjon av hvordan dette arbeidet er relevant for egne elever (inntil 1000 ord);
Eksamensresultatet kan påklages.;
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.;
Grading scale
A panel of all presenters in the course, and at least one external representative will evaluate the report and the presentation.
Examiners
En intern sensor og en;medsensor;(vurderer et utvalg av eksamensoppgavene).;
Ekstern sensor brukes jevnlig.;
Admission requirements
Generell studiekompetanse.;;
Studiet kan tas som videreutdanning for grunn-, førskole- og faglærere.;Utdanningen tar sikte på å kvalifisere for undervisning i relevante fag i grunnskolen og andre relevante undervisningsoppgaver.;