Programplaner og emneplaner - Student
D3DKH6100 Digital 3D modeling in arts and crafts Course description
- Course name in Norwegian
- Digital 3D-modellering i kunst og håndverk
- Study programme
-
Digital 3D modeling in arts and craftsFurther education for teachers in design, arts and crafts
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course is open to students who have completed at least a one-year introductory course in Development Studies at OsloMet or equivalent courses at other institutions of higher eduaction in Norway or abroad.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
;
Kunnskap;
Studenten;
- har kunnskap om;ulike metoder for;utforsking og;idéutvikling;
- har grunnleggende kunnskap om ulike digitale;verktøy for;3D-modellering og visualisering;
- har kunnskap om sentrale emner og problemstillinger innen digitale;3D-verktøy;
;
Ferdigheter;
Studenten;
- kan utvikle, bearbeide og;dokumentere;idéer;
- kan anvende egnede digitale;verktøy;til;utprøving og;visualisering;av 3D-produkter
;
Generell kompetanse;;
Studenten;
- har;forståelse for;bruk og utprøving av;digitale verktøy;i skolen;;
- har videreutviklet;fagdidaktisk;kompetanse og kan tilrettelegge for undervisning i digital;3D-modellering;
- har kjennskap til opphavsrettslige problemstillinger;
Teaching and learning methods
Det vil bli gitt undervisning og veiledning i sentrale deler av fagområdet. Praktisk- og teoretisk arbeid er nært knyttet sammen i studiet. Det forutsettes stor grad av aktiv deltakelse i undervisningen. I studiet benyttes undervisningsformer som forelesninger, seminarer, veiledning og faglige debatter. Hensikten er å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter, faglige- forståelse og uttrykksevne. Studentene skal arbeide med å analysere, vurdere, formulere og reflektere over faglige og metodiske problemstillinger, samt lede samtaler og holde egne innlegg.;
Studiet gjennomføres på deltid der undervisningen er lagt opp med en fysisk samling.; Studiet omfatter om lag 120 arbeidstimer for studenten. Av disse er omtrent 25 timer undervisning og veiledning med lærere på samling. De øvrige timer vil være arbeid individuelt og eventuelt i grupper.;
Course requirements
Følgende obligatoriske aktivitet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen:
Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen: Studenten kan ikke ha mer enn 20 % fravær i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse:;
- faglige innføringer og demonstrasjoner;
- felles faglige drøftinger og vurderinger underveis;;
- gjennomføring av praktiske oppgaver;;
- gruppe- og/eller prosjektarbeid;
Assessment
Prosjektoppgave som skal gjennomføres individuelt. Prosjektoppgaven skal bestå av en digital dokumentasjon som inneholder:;;
- Et digitalt praktisk arbeid;;
- Dokumentasjon av prosess med bilder og korte begrunnelser (inntil 500 ord);
- En;fagdidaktisk;refleksjon av hvordan dette arbeidet er relevant for egne elever (inntil 500 ord);
Eksamensresultatet kan påklages.;
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.;
Grading scale
Bestått / ikke bestått;
Examiners
Én intern sensor.;Ekstern sensor brukes jevnlig.;
Admission requirements
Generell studiekompetanse.;;
Studiet kan tas som videreutdanning for grunn-, førskole- og faglærere. Utdanningen tar sikte på å kvalifisere for undervisning i grunnskolen og andre undervisningsoppgaver.;