Programplaner og emneplaner - Student
BLDP1000 Practical Training Preschool, 1st Year Course description
- Course name in Norwegian
- Praksis i barnehage, 1.studieår
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Du kan lese om praksisstudiet i programplanen. Du finner praksiskalenderen, retningslinjer for praksis med mer her: https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Learning outcomes
Du finner informasjon om læringsutbytte og progresjon i praksis i programplanen.
Content
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- minimum 80 prosent tilstedeværelse på seminarer, laboratoriearbeid og i timeplanfestet gruppearbeid
Teaching and learning methods
Emnet omfatter grunnleggende teoretisk kunnskap i biokjemi, cellebiologi, genetikk og mikrobiologi. Kunnskap innen disse temaene er et viktig grunnlag for å forstå de metoder og analyser som benyttes innen bioingeniørfaget, og for å kunne sette analysesvarene inn i en biologisk sammenheng.
Course requirements
Du finner omtale av praksis i programplanen.
Assessment
Studenten må være tatt opp på studiet.
Grading scale
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for eukaryote og prokaryote cellers oppbygging, funksjon og metabolisme
- kan gjøre rede for hvordan genetisk informasjon flyter fra DNA via RNA til proteiner
- kan gi eksempler på hvordan cellebiologiske faktorer kan virke inn på helse og sykdom
- kan beskrive viktige makromolekylers struktur og egenskaper
- kan gjøre rede for enzymers funksjon som biologiske katalysatorer
- kan beskrive prinsipper innen grunnleggende genetikk og kjenner til forholdet mellom arv og sykdom
- kan beskrive likheter og forskjeller mellom bakterier, virus, sopp og parasitter
- kan gjøre rede for betingelser for cellulær vekst
Ferdigheter
Studenten
- kan utføre utvalgte genteknologiske analyser
- kan analysere og tolke cellebiologiske og biokjemiske data
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide problembasert i grupper
- kan formidle sentralt fagstoff innen cellebiologi og biokjemi til medstudenter
Examiners
Arbeids- og undervisningsformer består av forelesninger, seminarer, laboratoriearbeid og gruppearbeid.
Det legges vekt på studentaktive læringsformer. Digitale læringsressurser benyttes i emnet i form av videoforelesninger og øvingsoppgaver.