Programplaner og emneplaner - Student
BLDP1000 Practical Training Preschool, 1st Year Course description
- Course name in Norwegian
- Praksis i barnehage, 1.studieår
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
SPRING 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Du kan lese om praksisstudiet i programplanen. Du finner praksiskalenderen, retningslinjer for praksis med mer her: https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Learning outcomes
Du finner informasjon om læringsutbytte og progresjon i praksis i programplanen.
Content
Teaching and learning methods
Se under vurdering/eksamen.
Course requirements
Se under vurdering/eksamen.
Assessment
Se under vurdering/eksamen.
Grading scale
Ved utlysning for eksterne søkere kreves bestått lærerutdanning som kvalifiserer for arbeid i skolen. I tillegg må søkeren ha fullført og bestått Matematikk 1, 1.-7. trinn, eller tilsvarende.
Søkere som Utdanningsdirektoratet har vurdert til å ha lærerutdanning fra utlandet, men som mangler fag/studiepoeng for å bli godkjent lærer i norsk grunnopplæring, kan også søke. Slike søkere må i tillegg oppfylle kravet til generell studiekompetanse.
Examiners
I dette kurset vil de faglige emner på samme måte som for Matematikk 1 være sentrert rundt sentrale faglige emner i grunnskolen. I Matematikk 2 fordyper studenten seg i noen av temaene fra matematikk 1. Dette gjelder både hva som betegnes som matematikkfaglige og matematikkdidaktisk tema. I Matematikk 2 vil det også i større grad bli vektlagt forskningsbasert kunnskap om læring og undervisning i matematikk.
Sentrale emner er:
- Hvordan kunnskap i matematikk utvikles og begrunnes.
- Matematikk som skapende, resonnerende og undersøkende virksomhet.
- Problemløsning i matematikk.
- Matematisk modellering.
- Matematikk som et systematiske oppbygd kunnskapsområde.
- Ulike begrunnelser og bevis i matematikk.
- Symbolisering og representasjon i matematikk.
- Kommunikasjon i og av matematikk.
- Forskning og teorier om undervisning i matematikk.
- Forskning og teorier om lærerkompetanse i matematikk.
- Forskning og teorier om læring i matematikk.
- Forskning og teorier om elevers utvikling av matematisk kunnskap.
- Vurdering og tilpasset opplæring; herunder også elever med matematikkvansker.