Programplaner og emneplaner - Student
BIB3900 Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Course history
-
- Programme description
-
Required preliminary courses
BIBPRAK2, BIB2000, BIB2100, BIB2201, BIB2300
-
Learning outcomes
Kunnskaper
Studenten
- har oversikt over aktuell teori og forskning på det området som oppgaven omhandler og kan anvende dette på eget materiale
Ferdigheter
Studenten
- er i stand til å utarbeide en presis og avgrenset problemstilling
- er i stand til å innhente, analysere, vurdere og organisere relevant materiale
- kan anvende relevant teori på eget materiale
Generell kompetanse
Studenten
- kan drøfte egne valg av metode og teoretisk grunnlag i forhold til alternative løsninger
- er i stand til å gjennomføre og formidle et selvstendig arbeid
-
Content
I bacheloroppgaven anvender studenten teorier og metoder fra studiets fagområder på en selvstendig valgt problemstilling. Studentene velger selv tema for oppgaven.
-
Teaching and learning methods
Arbeidsform for emnet er veiledning og eventuelt oppgaveseminar. Det er en presentasjon tidlig i høstsemesteret av mulige temaer og hvilke krav som stilles til oppgaven.
-
Course requirements
Tema for oppgaven skal godkjennes av instituttet. Forslag til emne for oppgaven samt opplysninger om kontaktet veileder meldes til administrasjonen innen en fastsatt frist. For å velge tema innenfor emnegruppen Kunnskapsorganisasjon og gjenfinning eller Litteratur- og kulturformidling, må man ha det respektive emnet som 3. års fordypningsemne.
Arbeidskrav skal være gjennomført innen fastlagt tid, og godkjent av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen.
-
Assessment
Vurderingsformen er en bacheloroppgave.
Studenter som ikke består ordinær eksamen, må ved ny/utsatt eksamen levere en omarbeidet besvarelse. Studenten har krav på begrunnelse og én times ekstra veiledning. Hvis besvarelsen fortsatt ikke er bestått etter ny/utsatt eksamen, må det leveres en helt ny besvarelse med ny problemstilling ved neste ordinære eksamen. Studenten har da ikke krav på veiledning.
Studenter som ønsker å forbedre karakteren, må levere en helt ny besvarelse basert på en ny problemstilling ved neste eksamen. Det gis ingen veiledning ved forbedring av karakteren.
-
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
-
Grading scale
Gradert skala A-F.
-
Examiners
Alle oppgavene blir vurdert av to interne sensorer.