Programplaner og emneplaner - Student
BAPD2000 Project and Branding through Design Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjekt og merkevarebygging
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
«Bestått» eller «ikkje bestått». Vurderinga av essayet blir gjort på grunnlag av læringsutbytebeskrivinga for emnet.
Required preliminary courses
Essayet vil bli vurdert og kommentert av to sensorar.
Learning outcomes
Målgruppe
Emnet er relevant for alle som arbeider med tolking av kjelder og som ønskjer å dra nytte av perspektiv innafor ulike humanistiske fagretningar. Emnet er óg relevant for alle som er engasjerte i profesjonsutdanning og arbeidet med å gjere denne forskingsbasert.
Emnet er ope for kandidatar som er tatt opp ved ph.d.-program, som arbeider for å bli førstelektor eller som er tilsette ved ein høgare utdanningsinstitusjon.
Opptakskrav
Søkjarar må normalt ha fullført femårig masterutdanning (tre år + to år) eller tilsvarande i utdanningsvitskap for lærarutdanning, annan pedagogisk utdanning, utdanningsvitskap, utviklingsstudium eller annan utdanning på tilsvarande nivå i fagområde relevant for lærarutdanning.
Om det blir for mange søkjarar vil studentar ved ph.d.-programmet i utdanningsvitskap for lærarutdanning bli prioritert. Deretter studentar ved andre ph.d.-program, så andre vitskapeleg tilsette ved Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium.
Søkjarar som ikkje er tatt opp til ph.d.-programmet i utdanningsvitskap for lærarutdanning må sende inn eit samandrag på om lag 1 A4-side med informasjon om eige ph.d.-prosjekt eller anna prosjekt/interesseområde med tema, metode, teoretisk innfallsvinkel, kvar dei eventuelt er i ph.d.-løpet og korleis dette emnet er relevant for eige prosjekt.
Content
The course consists of two parts. The projects must be aimed at collaboration with external parties.
Part 1 comprises approx. one third of the course. This part will focus on branding, creative techniques and intellectual property rights (IPR).
Part 2 comprises approx. two thirds of the course and is a cooperation project between the first, second and third year bachelor’s students. The students form groups (‘design offices’) across the year groups. The third-year students will be project managers in the groups. This part focuses on practical project work in teams. The result can emphasise both the concept and the final product.
Teaching and learning methods
The course consists of two parts. The projects must be aimed at collaboration with external parties.
Part 1 comprises approx. one third of the course. This part will focus on branding, creative techniques and intellectual property rights (IPR).
Part 2 comprises approx. two thirds of the course and is a cooperation project between the first, second and third year bachelor’s students. The students form groups (‘design offices’) across the year groups. The third-year students will be project managers in the groups. This part focuses on practical project work in teams. The result can emphasise both the concept and the final product.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- Minimum 80% attendance in the project period (part 2).
- Oral presentation in groups where all group members contribute (part 1).
- Reflection notes.
Assessment
Business analysis, individually or in groups. Scope: front page plus 4–5 A4 pages including images and reference list.
The exam result can be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All.
Grading scale
Pass/fail.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.