Programplaner og emneplaner - Student
BAL2900 Project Assignment Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjektoppgave
- Study programme
-
One Year Programme in Organisation and Management
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
I dette emnet skal du anvende kunnskap du har tilegnet deg gjennom studiet ved å utforske et tema og en problemstilling som du selv velger å skrive en oppgave om. Temaet skal enten være knyttet til offentlig virksomhet, eller være av mer generell relevans for norsk arbeids- eller samfunnsliv, Oppgaven kan også ha et internasjonalt perspektiv.
Oppgaven skal tematisk og faglig trekke veksler på ett eller flere av studiets hovedemner og bør i hovedsak gjøre bruk av samfunnsvitenskapelig metode.
Prosjektoppgaveemnet vil gi studenten kompetanse i skrivearbeid, innhenting og bearbeidelse av data, og bruk av Universitetsbiblioteket. Veiledning i arbeidet med prosjektoppgaven gis gjennom felles seminarer og direkte tilbakemelding fra veileder.
Undervisningsspråk er norsk.
Required preliminary courses
Før prosjektoppgaven kan leveres, må studenten ha bestått kurs i samfunnsvitenskapelig metode.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten har
- kunnskap om aktuelle utviklingstrekk på det området som oppgaven omhandler
- kjennskap til teori og forskning som er relevant for oppgavens tema og problemstilling
- innsikt i forskningsdesign, inkludert forholdet mellom teori, metode og data
Ferdigheter
Studenten
- har grunnleggende forståelse av krav til vitenskapelig fremstilling og argumentasjon
- kan anvende kunnskaper i teori og metode fra studiets fagområder og fremstille dette slik at det belyser en problemstilling
- er i stand til å gjennomføre en selvstendig analyse av et faglig problem
Generell kompetanse
Studenten
- kan avgrense et forskningstema og formulere en klar problemstilling
- har innsikt i riktig kildebruk og gjeldende faglige og etiske standarder for forskning
- kan vurdere metodebruk og tolke informasjon innenfor studiets fagområder
- er i stand til å trekke slutninger av et faglig arbeid, og reflektere kritisk rundt eget arbeid
Teaching and learning methods
This master's degree course offers theoretical depth in literature mediation in three sessions that together focus on the what, how and why of dissemination. Central questions are:
What is the social basis for mediation in different institutional contexts, what are the core values of mediating literature and culture, and how does the mediation take place?
Course requirements
None.
Assessment
Eksamen i emnet er en prosjektoppgave.
Prosjektoppgaven løses i en gruppe på inntil tre studenter. Om det er særskilte årsaker kan studenten søke fagansvarlig om å få skrive oppgaven alene. Der oppgaven skrives i gruppe på to eller alene, skal omfanget være på minimum 7 000 ord og maksimum 9 000 ord. Der oppgaven skrives i gruppe på tre, skal oppgaven ha et omfang på minimum 9 000 ord og maksimum 11 000 ord. Ordanvisningen inkluderer sammendrag og "hovedtekst", mens forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste, eventuelt forord og vedlegg kommer i tillegg. Oppgaven kan skrives på norsk, dansk, svensk eller engelsk.
Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
En student kan ved ikke bestått levere en omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang. Studenter med krav på veiledning kan få en ekstra times veiledning i forbindelse med å forbedre oppgaven. Blir den omarbeidede versjonen av oppgaven vurdert til ikke bestått, må studenten levere en ny oppgave med ny problemstilling.
Permitted exam materials and equipment
The teaching methods are seminars, lectures and student presentations The students will work individually on three assignments of their choice within the topics of the course.
Grading scale
The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:
- In the last session, the students will present and discuss the three assignments
- All students will be given the task of acting as opponents for one of the other students' presentations.
All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.
Examiners
The form of assessment is a individual portfolio. The portfolio consists of two articles of approximately eight pages each, and a report of; approximately eight pages containing an assessment of a mediation event (individual or group work). Individual grades are not given for the different parts of the portfolio. Font and font size: Arial/Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.
If a fail grade is awarded, all parts of the portfolio must be resubmitted. Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the portfolio once for assessment.
Course contact person
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.