EPN-V2

ACIT5920 Master's Thesis, Phase 2 Course description

Course name in Norwegian
Master's Thesis, Phase 2
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Phase 2 is dedicated to the continued development of the master's project work, for example, planning and implementation of the methdology, development, data collection and analysis. The precise nature and status of the work will be dependant on the specific project.

In addition, there will be a series of workshops on the academic writing and effective communication of the thesis project, building on the workshops in Phase 1. Students will develop an awareness of the conventions of academic writing and the writing process and use a range of analytical tools and methods to develop their writing and writing practices as part of writing their thesis.

Guidelines for master's theses at the Faculty can be found here: Retningslinjer for masteroppgaver ved Fakultet for teknologi, kunst og design - Student - minside (oslomet.no)

Required preliminary courses

Emnet gir en grunnleggende innføring i brukerdrevet innovasjonsprosser ;for å utvikle nye fritids- og sportsklær. Gjennom design, produtvikling og prototyping skal studenten tilegne seg en grunnleggende forståelse hvordan form, funksjonalitet , materialitet og teknikk ;bidrar til visuelle og funksjonelle løsninger for klær som skal brukes ved; fritids- og sportsaktiviteter. Materialitet, kultur og livsstil er sentrale perspektiver i emnet og sees i sammenheng med nordiske klimatiske forhold.

Learning outcomes

A student who has completed this course should have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

On successful completion of this course the student:

  • has specialized knowledge on the specific areas of their Master thesis
  • understands that scientific writing is a process of both constructing and communicating meaning.
  • understands the structures and conventions of methods and results chapters of a thesis.

Skills

On successful completion of this course the student can:

  • plan and carry out limited research or development projects
  • identify types and scopes of results which are required to ensure the claims and conclusions are scientifically valid
  • reflect on the decisions made and their consequences for the project
  • produce effective methods and results chapters which conform to disciplinary conventions and the program's formal requirements.
  • effectively draft and revise their work

General competence

On successful completion of this course the student can:

  • execute projects according to a defined project plan
  • execute rojects on the basis of a problem statement and defined research questions
  • perform comprehensive independent study
  • apply the methods and results-reporting skills to other academic writing situations, such as the writing of academic research articles.

Content

This is the first phase of their research where the student can focus entirely on development and getting results for their project.

The academic writing workshops will cover topics such as

  • Variations in academic style
  • Audience, purpose and style
  • The writing process
  • Disciplinary identity
  • Academic language
  • Vocabulary, grammar, sentence, paragraph and text
  • Coherence and cohesion
  • Directness and formality
  • Avoiding common errors: e.g. digression, lack of thesis statement, misunderstanding one’s audience
  • Analysing, discussing and responding to academic texts
  • Article structures, including IMRAD

Teaching and learning methods

LÆRINGSUTBYTTE

Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generelle kompetanse slik:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om produksjonsmetoder, egnede teknikker og materialers egenskaper;ved;utvikling av funksjonelle klær for fritid og sport
  • har kunnskap om bærekraft knyttet til;tekniske;tekstiler .;
  • har kjennskap til relevant forsknings og utviklingsarbeid innen fagområdet.

;

Ferdigheter

Studenten

  • kan utvikle en egen kolleksjon for fritid;og/eller; sport;;
  • kan bygge form ved hjelp av manuelle og digitale verktøy.
  • kan;;design;og produksjon av;klær i;forhold til;funksjon, form, teknikk og materialer.; ;

;

;Generell kompetanse

Studenten

  • kan reflektere, analysere og se sammenhengen mellom funksjon, form, teknikk og materialer.
  • kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgaver og prosjekter som strekker seg over tid, alene og som deltaker i en gruppe, og i tråd med etiske krav og retningslinjer.;
  • kan vurdere egnede arbeidsmetoder for eget arbeid .

Course requirements

Emnet forutsetter tilstedeværelse i verksteder og aktiv deltakelse i undervisningen. I studiet brukes det arbeidsformer som forelesninger, seminarer, veiledning og faglige debatter. Dette har til hensikt å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter og faglige forståelse. Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utenom pensum i emnet, og det oppfordres til å bruke læringssentrene og de ressursene som tilbys der.

Assessment

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:;

  • Deltagelse ved emnets midtveispresentasjon hvor studenten fremlegger;muntlig;et problemområde, egen praktiske progresjon, oversikt over relevant faglitteratur og en arbeidsplan for aktivitet og disponering av tid.;;

Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om arbeidskrav.;

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.

Grading scale

Eksamen er et praktisk-estetisk arbeid med tilhørende skriftlig refleksjonsnotat. Den praktiske; og skriftlige oppgaven vurderes samlet.;;

Eksamensbesvarelsen vil bli vurdert på innleveringen av:;

  1. Praktisk-estetisk arbeid
  • Den praktiske komponenten i oppgaven er å designe en mini kolleksjon innenfor et selvvalgt tema som tilhører;emnet.;
  • Søm og prototyping av 2 antrekk.
  • Dokumentasjon;av arbeidsprosessen som viser til valg av arbeidsmetoder og verktøyer, ;innhenting av innsiktsmateriale for det visuelle og skriftlige arbeidet og valg av estetiske virkemidler som er blitt tatt underveis i perioden.;

2. Skriftlig oppgave;

  • Refleksjonsnotatet skal omhandle det praktisk-estetiske arbeidet, og skal omfatte om lag;1000;ord.;Oppgaven leveres digitalt sammen med det det praktiske arbeidet. Innleveringen;gis en helhetlig vurdering med én karakter.

Besvarelsen skal følge retningslinjer for oppgaveskriving og relevant pensum skal anvendes. Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om eksamen.;

Eksamensresultatet kan påklages.

Examiners

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Course contact person

Master thesis coordinator: assistant professor Nikola Holm

Writing workshop coordinator: professor Pavel Zemliansky