Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM3200 Negotiations Course description
- Course name in Norwegian
- Negotiations
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Negotiation is a well know method of problem solving in all organisations. This course is highly practical in nature, and the major objective is simply for students to improve their negotiation skills. Negotiation is studied as a process and how this can be organised as effectively as possible. The first part of the course will cover negotiation theory and the second part of the course will illustrate theory through role plays and other student activities. Students will also be given an introduction to influencing methods.
Required preliminary courses
No prerequisites.
Learning outcomes
Knowledge
The student
- can describe basic theories of negotiation and under which circumstances negotiation is a proper problem solving tool
- is familiar with the interrelationship between negotiation and other social sciences like economics, psychology and anthropology
- is familiar with the concept of Nash equilibrium and how this is relevant in negotiations
- is familiar with effective use of debate in negotiation
- The student is familiar with tricks and ploys used in negotiation and how to protect oneself from such
- is familiar with influencing methods
Skills
The student
- can prepare effectively ahead of negotiations
- can practice effective debate and proposal techniques
Competence
The student
- can reflect on ethical behaviour in negotiations
- can solve negotiation problems in groups
Teaching and learning methods
About 20 hours of teaching and exercises. In addition there will be 2 full days of practical negotiation training and 1 full day influencing training.
Course requirements
No course requirements.
Assessment
Individual written 4-hour exam will be held at the end of the semester. The exam will partly be based on a case study which will be made available about 1 week ahead of the exam date.
Permitted exam materials and equipment
A list of reference aids allowed will be published on our website.
Grading scale
Læringsutbytte
Kunnskap
Studentene
- har kunnskap om sentrale standarder for utarbeidelse av årsregnskap
- har kjennskap til foretakets ansvar for rapportering om samfunnsansvar
- har kjennskap til etiske regnskapsfaglige problemstillinger, herunder grensen mot regnskapsmanipulasjon.
- kan beskrive krav til de mest sentrale noter til regnskapet og årsberetningen
- kjenner til prosessen rundt avleggelsen av et årsregnskap og være aktiv bidragsyter i et regnskapsfaglig miljø
Ferdigheter
Studentene kan
- innregne og måle alle hovedpostene i resultatregnskapet og balansen og spesifikasjonen i årsregnskapet
- anvende kunnskapen på praktiske regnskapsproblemstillinger og dets påvirkning på resultat og balanse
- utarbeide et regnskaps for virksomhetskjøp med skatt og minoriteter,
- utarbeide konsernregnskap
- utarbeide regnskap der egenkapitalmetoden er benyttet
Generell kompetanse
Studentene kan
- tilegne seg oppdatert kunnskap innenfor ovennevnte kunnskaps- og ferdighetsområder og kunnskap om andre områder innen faget
- formidle sentralt fagstoff gjennom relevante uttrykksformer
- utveksle synspunkter og erfaringer med andre fagpersoner og bidra til å utvikle god praksis
- bidra og støtte oppunder nytenkning og i innovasjonsprosesser
- reflektere over etiske problemstillinger innenfor faget
- se emnet i en større sammenheng i et samfunnsmessig perspektiv
Examiners
Det undervises hovedsakelig i plenumsforelesninger. Arbeid med oppgaver og case er av vesentlig betydning for å oppnå innsikt i faget.
Course contact person
Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter.