Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM2000 Business Strategy Course description
- Course name in Norwegian
- Foretaksstrategi
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and EconomicsBachelor Programme in Auditing and Accounting
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen
Recommended preliminary courses
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- familieterapeutisk tenkning og metoder med fokus på barn og foreldre
- manualbaserte modeller som kan brukes i rådgivning med barn og foreldre
- utviklingspsykologisk tenkning om barn-foreldrerelasjonen
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende noe kunnskap fra familieterapeutiske og tilgrensende modeller i samtaler med barn og foreldre
- reflektere over det grunnleggende dilemmaet at foreldrene både er barnas viktigste hjelpere og bidrar til utvikling av barnas problemer
- reflektere over egne dilemmaer knyttet til det å samtale med barn og foreldre sammen
Generell kompetanse
Studenten kan
- oppnå kunnskaper om - og ferdigheter i innhenting og bruk av kilder (grunnleggende henvisnings- og sitatteknikk)
Required preliminary courses
Gradert skala A-F
Learning outcomes
To sensorer
Teaching and learning methods
Det anbefales å ha godkjente arbeidskrav i VERN1500/VERND1500/VERNL1500 før oppstart av dette emnet.
Course requirements
Ingen obligatoriske arbeidskrav
Assessment
Individuell skriftlig skoleeksamen under tilsyn på 4 timer avholdes i slutten av semesteret.
Permitted exam materials and equipment
Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.
Grading scale
Emnet gir en innføring i ulike familieterapeutiske retninger og andre nyttige modeller i arbeid med barn og foreldre. Refleksjon over oss selv som hjelpere i det spenningsfeltet som kan ligge mellom barn og foreldre vil være sentralt i emnet og bidrar til økt bevissthet om egne dilemmaer i familiearbeid.
Examiners
Alle eksamener i 1. og 2. studieår må være bestått. Studenten tildeles plass etter søknad.
Ved vedtak om tilrettelagt studieløp kan forkunnskapskravet fravikes.