EPN-V2

ØAADM1001 Marketing Course description

Course name in Norwegian
Markedsføring
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Economics and Business Administration, 1-year Programme
Economics and Business Administration, 1-year Programme - part time
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper

  • kjennskap til ulike verktøy som kan brukes for å løse markedsføringsutfordringer i bedrifter
  • bred kunnskap om markedsføring og bruk av de ulike virkemidlene i markedsføring, som produkt, pris, distribusjon og promotering
  • kjennskap til forskjellen mellom produkter og tjenester og hvordan tjenesteprodusenter skiller seg fra andre produsenter
  • kunnskaper om omgivelser, økonomiske systemer og markeder, strategi, kjøpsadferd og markedssegmentering
  • kunnskaper om markedsføringsloven og om forbrukerkjøpslovens bestemmelser om mangler og mangelsbeføyelser

Ferdigheter

  • bruke sentrale markedsføringsverktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
  • anvende markedsplanen med vekt på sammenhengen mellom de ulike virkemidlene i markedsføring
  • anvende og integrere relevante modeller og analyser fra andre relevante fag
  • kunne sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
  • ta stilling til forbrukeres rettsstilling og selgers rettigheter og plikter

Generell kompetanse

  • tilegne seg en helhetsforståelse av bedriftens plass i samfunnet
  • forstå markedsførers ansvar overfor forbruker
  • søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
  • kunne grunnleggende regler for kildebruk og kjenne til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider

Teaching and learning methods

Det benyttes;intern og;ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25% av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Course requirements

Det er 2 arbeidskrav i emnet.

Det første arbeidskravet vil dreie seg om hvordan lykkes med markedsføring i praksis. Arbeidskravet er individuelt og det vil være 3 aktiviteter som inngår i arbeidskravet. I hver aktivitet vil det være faglig tekst og video som beskriver forhold ved markedsføring i praksis, etterfulgt av noen kontrollspørsmål om innholdet i materialet som må besvares. Arbeidskravet vil bli gitt gjennom Canvas på bestemte tidspunkter gjennom semesteret, og for å få godkjent arbeidskravet må studenten gjennomføre alle 3 aktiviteter.

Det andre arbeidskravet er et bedriftssimuleringsspill innenfor markedsføring der studentene spiller og konkurrerer mot hverandre i grupper. Faglærer vil gi nærmere beskrivelse ved semesterstart. En del av simuleringsspillet vil foregå i klasserommet og det vil være tre forelesninger med obligatorisk oppmøte og deltakelse i spillet (deltakelse registreres gjennom pålogging i spillet). For å få godkjent arbeidskravet må studenter delta i spillet på 2 av de 3 obligatoriske forelesningene. For studenter som ikke får gjennomført det virtuelle spillet på grunn av godkjent fravær, avtales alternativt arbeidskrav med faglærer. Bedriftsimuleringsspillet er en integrert del av undervisningen, og lisens må kjøpes på linje med annet pensum. Studenter som ikke ønsker å gjennomføre et simuleringsspill vil få alternativt arbeidskrav av faglærer.

Assessment

The course focuses on the physical, technical and radiobiological aspects of planning proton radiotherapy treatment. The course includes equipment, fixation, imaging, dose planning and assessment of dose distribution as well as quality assurance of planned proton radiotherapy.

Permitted exam materials and equipment

Students must have passed the course STRÅL6110 before they can take the exam in STRÅL6300.

The course is also offered as an individual course if there are vacant places. 

Grading scale

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can discuss the physical and radiobiological aspects of proton radiation and describe other particle radiation
  • can explain accelerator technology and discuss different radiation techniques used in proton therapy
  • can assess fixation and imaging in connection with planning proton therapy treatment
  • can explain dose planning (dose calculation, dose distribution, robustness and different optimisation techniques) in proton therapy
  • can explain which diagnoses/patients will benefit more from proton therapy than photon therapy, with respect to treatment effect and/or radiation-induced normal tissue toxicity
  • can analyse professional issues relating to proton therapy
  • can explain and assess uncertainties relating to dosage delivery for proton therapy
  • can explain quality assurance and control, monitoring and verification of proton therapy
  • can explain radiation reactions/side effects and follow-up of patients receiving proton therapy

Skills 

The student 

  • can work independently and optimise proton dose plans when employing different techniques
  • can independently assess and analyse any uncertainties relating to treatment planning and proton treatment
  • can independently assess the need for adaption and changes during treatment
  • can analyse dose distribution for proton plans and apply it when assessing different radiotherapy alternatives (e.g. photons)
  • can independently apply radiobiological models for calculating biological effect 

General competence

The student

  • can communicate independent work and masters the forms of expression used in the field
  • can communicate about issues, analyses and conclusions in the field of proton therapy, with patients, next of kin, specialists and the general public
  • can interact with members of his/her own professional field and across disciplines when planning radiotherapy
  • can actively contribute to the development of national/local guidelines for particle/proton treatment therapy
  • can actively contribute to innovation processes and clinical studies

Examiners

The work and teaching methods used are lectures, digital learning resources, reflection assignments and discussion forums linked to the topics. Skills training, seminars and written assignments are also used as preparation for organised interaction and peer-based feedback. 

Students work on three individual written project assignments of 1,000 words (+/- 10 per cent). One written piece of feedback is given per assignment, provided that the student submits the assignment by the stipulated deadline. The assignments will later form part of the portfolio assessment (see assessment and exam). 

Course contact person

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • minimum 80 per cent attendance in compulsory activities