EPN-V2

ØAADM1001 Marketing Course description

Course name in Norwegian
Markedsføring
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Economics and Business Administration, 1-year Programme
Economics and Business Administration, 1-year Programme - part time
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

Ingen hjelpemidler er tillatt.

Required preliminary courses

Gradert skala A - F

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten har

  • kjennskap til ulike verktøy som kan brukes for å løse markedsføringsutfordringer i bedrifter
  • bred kunnskap om markedsføring og bruk av de ulike virkemidlene i markedsføring, som produkt, pris, distribusjon og promotering
  • kjennskap til forskjellen mellom produkter og tjenester og hvordan tjenesteprodusenter skiller seg fra andre produsenter
  • kunnskaper om omgivelser, økonomiske systemer og markeder, strategi, kjøpsadferd og markedssegmentering
  • kunnskaper om markedsføringsloven og om forbrukerkjøpslovens bestemmelser om mangler og mangelsbeføyelser

Ferdigheter

Studenten kan

  • bruke sentrale markedsføringsverktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
  • anvende markedsplanen med vekt på sammenhengen mellom de ulike virkemidlene imarkedsføring
  • anvende og integrere relevante modeller og analyser fra andre relevante fag
  • kunne sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
  • ta stilling til forbrukeres rettsstilling og selgers rettigheter og plikter

Generell kompetanse

Studenten kan

  • tilegne seg en helhetsforståelse av bedriftens plass i samfunnet
  • forstå markedsførers ansvar overfor forbruker
  • søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
  • kunne grunnleggende regler for kildebruk og kjenne til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider

Teaching and learning methods

Håvard Hodne

Course requirements

Emnet bygger på Grunnleggende årsregnskap med Excel.

Assessment

Skriftlig skoleeksamen på 4 timer i slutten av semesteret.

Permitted exam materials and equipment

Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.

Grading scale

Gradert skala A-F

Examiners

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på 25 % av besvarelsene sensureres av ekstern sensor. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert av ekstern sensor danner grunnlag for å fastsette nivå på besvarelsene innenfor de ulike karakteruttrykkene. Intern sensor skal ta hensyn til ekstern sensors vurdering ved sensurering av alle eksamensoppgaver.

Course contact person

Adrian Peretz