Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM1001 Marketing Course description
- Course name in Norwegian
- Markedsføring
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and EconomicsEconomics and Business Administration, 1-year ProgrammeEconomics and Business Administration, 1-year Programme - part time
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen hjelpemidler er tillatt.
Required preliminary courses
Gradert skala A - F
Learning outcomes
Kunnskaper
Studenten har
- kjennskap til ulike verktøy som kan brukes for å løse markedsføringsutfordringer i bedrifter
- bred kunnskap om markedsføring og bruk av de ulike virkemidlene i markedsføring, som produkt, pris, distribusjon og promotering
- kjennskap til forskjellen mellom produkter og tjenester og hvordan tjenesteprodusenter skiller seg fra andre produsenter
- kunnskaper om omgivelser, økonomiske systemer og markeder, strategi, kjøpsadferd og markedssegmentering
- kunnskaper om markedsføringsloven og om forbrukerkjøpslovens bestemmelser om mangler og mangelsbeføyelser
Ferdigheter
Studenten kan
- bruke sentrale markedsføringsverktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
- anvende markedsplanen med vekt på sammenhengen mellom de ulike virkemidlene imarkedsføring
- anvende og integrere relevante modeller og analyser fra andre relevante fag
- kunne sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
- ta stilling til forbrukeres rettsstilling og selgers rettigheter og plikter
Generell kompetanse
Studenten kan
- tilegne seg en helhetsforståelse av bedriftens plass i samfunnet
- forstå markedsførers ansvar overfor forbruker
- søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
- kunne grunnleggende regler for kildebruk og kjenne til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider
Teaching and learning methods
Håvard Hodne
Course requirements
Emnet bygger på Grunnleggende årsregnskap med Excel.
Assessment
Skriftlig skoleeksamen på 4 timer i slutten av semesteret.
Permitted exam materials and equipment
Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.
Grading scale
Gradert skala A-F
Examiners
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på 25 % av besvarelsene sensureres av ekstern sensor. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert av ekstern sensor danner grunnlag for å fastsette nivå på besvarelsene innenfor de ulike karakteruttrykkene. Intern sensor skal ta hensyn til ekstern sensors vurdering ved sensurering av alle eksamensoppgaver.
Course contact person
Adrian Peretz