Programplaner og emneplaner - Student
Extremism and Radicalisation Processes Programme description
- Programme name, Norwegian
- Kunnskap om ekstremisme og radikalisering
- Valid from
- 2019 FALL
- ECTS credits
- 15 ECTS credits
- Duration
- 1 semester
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
Introduction
Emnekategori 1
Høst:
MAIKT-ISL, Fellesemne i digital læringsdesign, 15 studiepoeng, hjemmeeksamen, A-F
Emnekategori 2
Vår:
MAIKT-DCL, Distributed Collaborative Learning, 15 studiepoeng, rapport, A-F
MAIKT-EA, E-assessment, 15 studiepoeng, mappe, A-F
Emnekategori 3
Vår:
MAIKT-DESIGN, Participatory Design, 15 studiepoeng, rapport, bestått/ikke bestått
MAIKT-OP, Programmering i skolen, 15 studiepoeng, skriftlig eksamen under tilsyn og programmerings-oppgave med rapport i gruppe, A-F
MAIKT-STI, Multimodal Design, 15 studiepoeng, praktisk prosjektoppgave og rapport, A-F
Emnekategori 4
Vår:
MAIKT-VF, Philosophy of Science and Research Methods, 15 studiepoeng, hjemmeeksamen, A-F
Emnekategori 5
MAIKT-PM, Project Management, 15 studiepoeng, mappe, A-F
MAIKT-SLI, Digital skoleutvikling, 15 studiepoeng, rapport, A-F
MAIKT-EDU, ICT-supported Development and Education in the South, 15 studiepoeng, hjemmeoppgave, bestått/ikke bestått
Masteroppgaven
MAIKT-MASTER, Masteroppgave, 45 studiepoeng, masteroppgave med muntlig eksamen, A-F
Vurderingsformen og sensorordninger for hvert enkelt emne er beskrevet i de enkelte emneplaner. Karakterene fra alle studiets emner blir påført vitnemålet (emnet fra kategori 1 og masteroppgaven, samt valgte emner fra kategori 2-5).
Vurderingskriterier
Følgende kriterier brukes for vurdering av masteroppgaven og for emnene når det gis graderte bokstavkarakterer:
A, fremragende: Har solide kunnskaper om fagfeltet digital læringsdesign, og en særlig god evne til selvstendig bruk av både teoretisk, praktisk og pedagogisk IKT-kunnskap. Viser svært høyt refleksjonsnivå i forhold til læringsmål, fagområdets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
B, meget god: Har meget gode kunnskaper om fagfeltet digital læringsdesign og meget god evne til selvstendig bruk av både teoretisk, praktisk og pedagogisk IKT-kunnskap. Viser en meget god evne til refleksjon over læringsmål, fagområdets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
C, god: Har gode kunnskaper i fagfeltet digital læringsdesign og god evne til selvstendig bruk av teoretisk, praktisk og pedagogisk IKT-kunnskap. Viser god evne til refleksjon over læringsmål, fagområdets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
D, nokså god: Har begrensede kunnskaper i fagfeltet digital læringsdesign og noe evne til selvstendig teoretisk, praktisk og pedagogisk bruk av IKT-kunnskap. Viser noe evne til refleksjon over læringsmål, fagområdets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
E, tilstrekkelig: Tilfredsstiller minimumskravene til teoretisk, praktisk og pedagogisk IKT-kunnskap, men anvender kunnskapen på en uselvstendig måte. Lavt refleksjonsnivå om læringsmål, fagområdets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
F, ikke bestått: Utilstrekkelige IKT-kunnskaper om læringsmål, fagområdets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
Ved bruk av karakterskalaen Bestått/Ikke bestått, gis karakteren Bestått dersom kandidaten har minst begrensede, men tilstrekkelige kunnskaper i fagfeltet digital læringsdesign og noe evne til selvstendig teoretisk, praktisk og pedagogisk bruk av IKT-kunnskap. Studenten skal videre vise noe evne til refleksjon over læringsmål, fagets egenart og lærerens rolle i forhold til barn og unges læring og utvikling.
Other information
Emneplanen ble godkjent av studieutvalget 15. januar 2015 og revidert 4. mars 2016 Studiet ble etablert av dekanen 30. januar 2015 Redaksjonelle endringer lagt inn 17. august 2017 Revisjon godkjent av utdanningsutvalget 3. april 2018 Gjeldende fra høstsemesteret 2018