Programplaner og emneplaner - Student
Barnehage- og skolemiljø og ledelse Programplan
- Engelsk programnavn
- Early Childhood Education and School Environment and Leadership
- Gjelder fra
- 2024 HØST
- Studiepoeng
- 15 studiepoeng
- Varighet
- 2 semestre
- Timeplan
- Her finner du et eksempel på timeplan for førsteårsstudenter.
- Programhistorikk
-
Innledning
Se emneplan.
Målgruppe
Målgruppen for emnet er styrere i barnehage og skoleledere som jobber i grunnskolen eller videregående opplæring, og som har gjennomført henholdsvis Nasjonal lederutdanning for styrere i barnehager (30 studiepoeng) eller Nasjonal rektorutdanning (30 studiepoeng) eller minimum 30 studiepoeng i ledelse eller tilsvarende.
Opptakskrav
Opptakskrav er fullført og bestått enten a) Nasjonal utdanning for styrere i barnehager (30 studiepoeng) eller b) Nasjonal rektorutdanning (30 studiepoeng) eller c) minimum 30 (eller 15+15) studiepoeng i ledelse eller tilsvarende. Med «tilsvarende» menes for eksempel emner i organisasjon og ledelse og/eller administrasjon og ledelse.
Kvalifiserte søkere må være ansatt som leder i barnehage eller skole. Ansettelsesforholdet skal dokumenters med oppdatert informasjon fra barnehage- eller skoleeier. Beskrivelsen «leder i barnehage eller skole» innebærer også assisterende ledere, avdelingsledere og inspektører i skolen. Stillinger med lederansvar.
Læringsutbytte
Se emneplan.
Innhold og oppbygging
Se emneplan.
1. studieår
1. semester
2. semester
Arbeids- og undervisningsformer
Se emneplan.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se emneplan.
Vurdering og sensur
Se emneplan.
Øvrig informasjon
Barnehage- og skolemiljø og ledelse
Early Childhood Education and School Environment and Leadership
Videreutdanning for skoleledere og styrere i barnehage
Programkode: BASMO
Emnekode: BASM6000
Studiepoeng: 30 studiepoeng
Godkjent av utdanningsutvalget 03. mars 2023
Gjeldende fra høstsemesteret 2023
Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier
Institutt for barnehagelærerutdanning
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning