EPN-V2

YLTI2000 Differentiation, specially adapted and customized training and vocational width and debth Course description

Course name in Norwegian
Differensiering, særskilt tilrettelagt og tilpasset opplæring samt yrkesfaglig bredde og dybde
Study programme
Bachelor's Programme Vocational Teacher Education, Technical and Industrial Production
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Technical and Industrial Production
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Technical and Industrial Production
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

Emnet omhandler differensiering, særskilt tilrettelagt og tilpasset opplæring samt yrkesfaglig kompetanseutvikling.

Emnet består av 30 studiepoeng fordelt med 10 studiepoeng i profesjonsfag og 20 studiepoeng i yrkesfag

Required preliminary courses

Før eksamen avlegges skal YLTI1000 være bestått og arbeidskrav 7 fra emne YLTI1100 være godkjent.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om sammenhenger mellom samfunnets behov og den enkeltes opplæringsbehov, relatert til oppvekstmiljø, likestilling og et flerkulturelt samfunn
  • har kunnskap om historisk utvikling innen eget program- og yrkesområde
  • har kunnskap om hvordan teknologi brukes innen eget fagfelt eller programområde og hvordan dette påvirker yrkesutøvelsen eller yrkenes utøvelse

Ferdigheter

Studenten:

  • kan legge til rette for at elever kan foreta et reflektert yrkes- og utdanningsvalg gjennom erfaringsbasert kunnskap om yrker og arbeidsområder elevene er interessert i
  • kan forebygge og bearbeide konflikter/mobbing, og kan gi støtte og omsorg til elever/lærlinger i krise
  • kan legge til rette for helhetlige praktiske oppgaver som inkluderer bruk av grunnleggende ferdigheter og HMS

Generell kompetanse

Studenten:

  • har et reflektert forhold til verdiforankring og yrkesetiske utfordringer i det daglige læringsarbeidet
  • kan bidra til å utvikle skolen/bedriften som organisasjon, generelt og i forhold til eget arbeids-/yrkesområde
  • kan vurdere, begrunne og utvikle samspillet mellom hensiktsmessige organiseringsformer, ledelsesformer og gode arbeids- og læringsmuligheter
  • kan begrunne en praksis som legger vekt på prinsipper for vurdering for læring

Content

General admission requirements for the program.

Teaching and learning methods

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:

Two compulsory assignments:

  • One project proposal, outlining the rationale and plan for the project. Between 500 and 1000 words.
  • One project report, documenting the project and its results. Between 2500 and 5000 words.

The deadlines for submitting the compulsory assignments and other details are stipulated in the teaching plan made available at the start of the semester.

Course requirements

An individual oral examination.

The exam result can not be appealed.

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Assessment

All printed and handwritten aids.

Permitted exam materials and equipment

For the final assessment a grading scale from A to E is used, where A denotes the highest and E the lowest pass grade, and F denotes a fail.

Grading scale

Two internal examiners. External examiner is used periodically.

Examiners

Professor Lothar Fritsch