Programplaner og emneplaner - Student
YLTI2000 Differentiation, specially adapted and customized training and vocational width and debth Course description
- Course name in Norwegian
- Differensiering, særskilt tilrettelagt og tilpasset opplæring samt yrkesfaglig bredde og dybde
- Study programme
-
Bachelor's Programme Vocational Teacher Education, Technical and Industrial ProductionBachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Technical and Industrial ProductionBachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Technical and Industrial Production
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Emnet omhandler differensiering, særskilt tilrettelagt og tilpasset opplæring samt yrkesfaglig kompetanseutvikling.
Emnet består av 30 studiepoeng fordelt med 10 studiepoeng i profesjonsfag og 20 studiepoeng i yrkesfag
Required preliminary courses
Før eksamen avlegges skal YLTI1000 være bestått og arbeidskrav 7 fra emne YLTI1100 være godkjent.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om sammenhenger mellom samfunnets behov og den enkeltes opplæringsbehov, relatert til oppvekstmiljø, likestilling og et flerkulturelt samfunn
- har kunnskap om historisk utvikling innen eget program- og yrkesområde
- har kunnskap om hvordan teknologi brukes innen eget fagfelt eller programområde og hvordan dette påvirker yrkesutøvelsen eller yrkenes utøvelse
Ferdigheter
Studenten:
- kan legge til rette for at elever kan foreta et reflektert yrkes- og utdanningsvalg gjennom erfaringsbasert kunnskap om yrker og arbeidsområder elevene er interessert i
- kan forebygge og bearbeide konflikter/mobbing, og kan gi støtte og omsorg til elever/lærlinger i krise
- kan legge til rette for helhetlige praktiske oppgaver som inkluderer bruk av grunnleggende ferdigheter og HMS
Generell kompetanse
Studenten:
- har et reflektert forhold til verdiforankring og yrkesetiske utfordringer i det daglige læringsarbeidet
- kan bidra til å utvikle skolen/bedriften som organisasjon, generelt og i forhold til eget arbeids-/yrkesområde
- kan vurdere, begrunne og utvikle samspillet mellom hensiktsmessige organiseringsformer, ledelsesformer og gode arbeids- og læringsmuligheter
- kan begrunne en praksis som legger vekt på prinsipper for vurdering for læring
Content
General admission requirements for the program.
Teaching and learning methods
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
Two compulsory assignments:
- One project proposal, outlining the rationale and plan for the project. Between 500 and 1000 words.
- One project report, documenting the project and its results. Between 2500 and 5000 words.
The deadlines for submitting the compulsory assignments and other details are stipulated in the teaching plan made available at the start of the semester.
Course requirements
An individual oral examination.
The exam result can not be appealed.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
Assessment
All printed and handwritten aids.
Permitted exam materials and equipment
For the final assessment a grading scale from A to E is used, where A denotes the highest and E the lowest pass grade, and F denotes a fail.
Grading scale
Two internal examiners. External examiner is used periodically.
Examiners
Professor Lothar Fritsch