Programplaner og emneplaner - Student
YFHD3900 Bachelor’s assignment - Comprehensive vocational teacher competence Course description
- Course name in Norwegian
- Helhetlig yrkesfaglærerkompetanse – bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Lectures, workshops, discussions, presentations, self-study, practical work and tutoring.;
Required preliminary courses
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:;;
- written project description (design pitch) with a defined research aim 500-700 words.
- presentation to fellow students and teachers;(10 minutes)
Learning outcomes
Individual or group portfolio examination. The portfolio consists of:
- Poster - visualisation of the essence of the project, (optional a concise and integrated text)
- Product in optional media.
- Research-based design project/proposal 2500-3000 words.
The examination result can be appealed
Content
- forskningsmetodikk
- FoU arbeid knyttet til yrkesopplæring, med vekt på utviklingsarbeid og/eller forskning i skole og/eller arbeidsliv
- dokumentasjon og refleksjon av helhetlig yrkesfaglærerkompetanse
- ulike pedagogiske retninger, kritisk tenkning
- styringsdokumenter knyttet til vurdering for- og av læring
- profesjonsetikk og håndtering av etiske dilemmaer
- samarbeidsrelasjoner innenfor skole og arbeidsliv
- planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av egen undervisningspraksis med vekt på vurderingspraksis
- elev- og arbeidslivmedvirkning
;
Praksis
15 dager i pedagogisk praksis, 4. periode (jf. praksisguiden for pedagogisk praksis).
Teaching and learning methods
No restrictions.
Course requirements
Grade scale A-F.
Assessment
Two internal examiners. External examiner is used periodically.
Permitted exam materials and equipment
- design in a cultural context
- cultural practices and cultural values
- methods for creative and analytical design processes ;
- critical reflection related to the theme and own professional work;
- pitching your own design/research projects in the context of the course
Grading scale
Del 1: Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått, og teller 40 % av samlet karakter for emnet
Del 2: Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått, og teller 60 % av samlet karakter for emnet
Examiners
Det benyttes intern og ekstern sensor