EPN-V2

YFHD3900 Bachelor’s assignment - Comprehensive vocational teacher competence Course description

Course name in Norwegian
Helhetlig yrkesfaglærerkompetanse – bacheloroppgave
Study programme
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Lectures, workshops, discussions, presentations, self-study, practical work and tutoring.;

Required preliminary courses

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:;;

  • written project description (design pitch) with a defined research aim 500-700 words.
  • presentation to fellow students and teachers;(10 minutes)

Learning outcomes

Individual or group portfolio examination. The portfolio consists of:

  • Poster - visualisation of the essence of the project, (optional a concise and integrated text)
  • Product in optional media.
  • Research-based design project/proposal 2500-3000 words.

The examination result can be appealed

Content

  • forskningsmetodikk
  • FoU arbeid knyttet til yrkesopplæring, med vekt på utviklingsarbeid og/eller forskning i skole og/eller arbeidsliv
  • dokumentasjon og refleksjon av helhetlig yrkesfaglærerkompetanse
  • ulike pedagogiske retninger, kritisk tenkning
  • styringsdokumenter knyttet til vurdering for- og av læring
  • profesjonsetikk og håndtering av etiske dilemmaer
  • samarbeidsrelasjoner innenfor skole og arbeidsliv
  • planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av egen undervisningspraksis med vekt på vurderingspraksis
  • elev- og arbeidslivmedvirkning

;

Praksis

15 dager i pedagogisk praksis, 4. periode (jf. praksisguiden for pedagogisk praksis).

Teaching and learning methods

No restrictions.

Course requirements

Grade scale A-F.

Assessment

Two internal examiners. External examiner is used periodically.

Permitted exam materials and equipment

  • design in a cultural context
  • cultural practices and cultural values
  • methods for creative and analytical design processes ;
  • critical reflection related to the theme and own professional work;
  • pitching your own design/research projects in the context of the course

Grading scale

Del 1: Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått, og teller 40 % av samlet karakter for emnet

Del 2: Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått, og teller 60 % av samlet karakter for emnet

Examiners

Det benyttes intern og ekstern sensor