Programplaner og emneplaner - Student
YFHD1200 Yrkesfaglige kjerneelementer og ledelse av læringsprosesser Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Vocational core elements and leadership of learning processes
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i yrkesfaglærerutdanning
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Pensum
-
VÅR 2023
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
I dette emnet skal studenten lære om sykepleiefagets historikk, idegrunnlag, kunnskapsbasert praksis, kulturforståelse, yrkesetikk, stats og kommunalkunnskap samt helse- og sosialpolitikk. Dette danner grunnlag for sykepleierens oppgaver i kommune- og spesialisthelsetjenesten.
Forkunnskapskrav
Opptak til studiet.
Læringsutbytte
Ingen forkunnskapskrav.
Innhold
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Arbeids- og undervisningsformer
Arbeids- og undervisningsformer i emnet er praktiske undervisningsøvelser, prosjekt som arbeidsform og metode, forelesning/dialogbasert undervisning, rollespill, refleksjon over pedagogisk praksis gjennom refleksjonsnotat og erfaringsdeling, og utviklingsarbeid i gruppe
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Emnet undervises i plenumsforelesninger og ved at studentene arbeider med og diskuterer ulike oppgaver i grupper og i plenum.
Vurdering og eksamen
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
Fem individuelle innleveringer. Oppgavens omfang (antall sider) varierer med oppgavens art. Dersom innleveringene ikke blir godkjent, gis det anledning til å levere ny eller forbedret versjon én gang. Faglærer gir nærmere beskjed om frister.
Hjelpemidler ved eksamen
Skoleeksamen (4 timer).
Vurderingsuttrykk
Én ordbok (enten morsmål-engelsk/engelsk-morsmål eller engelsk-engelsk).
Kalkulator (se eget reglement).
Sensorordning
Gradert skala A-F.