EPN-V2

TEGN2220 Adult Education and Cultures of Learning Course description

Course name in Norwegian
Voksnes læring og læringskultur
Study programme
Norwegian Sign Language
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

On completion of the course, the candidate will have achieved the following learning outcomes:

Knowledge

The candidate

  • has in-depth knowledge of epistemological and methodological perspectives on Action Research projects
  • has in-depth knowledge of the role of the researcher in action research projects

Skills

The candidate:

  • has gained methodological competence in understanding and engaging in Action Research at a sufficiently high level to develop knowledge in his/her field of study.
  • can give academically competent written presentations of a relevant topic within action research

General competence

The candidate:

  • can identify and establish constructive connections between theories, empirical data, and practices based on developed methodological competence in Action Research
  • has sufficient ethical competence to identify relevant ethical challenges in his/her research process.

Required preliminary courses

Organised tuition is given in the form of lectures and seminars. Candidates are expected to actively participate in all the teaching activities. Candidates will receive academic supervision on writing essays.

Learning outcomes

Students are expected to read the syllabus before the course to be able to participate actively in discussions.

Content

Emnet er delt inn følgende to hovedtema.

Ressurser i personlig kunnskap (tema 1)

  • Om voksnes mangfoldige forutsetninger for læring
  • Biografisk læring
  • Læringsstiler (studievaner, persepsjon)
  • Multimodale ferdigheter (kroppslige uttrykksformer, funksjonell leseferdighet, akademisk skriving)
  • Om læremidler og andre læringsressurser for bruk i egen virksomhet

Voksenlæreren på kulturelt komplekse læringsarenaer (tema 2)

  • Å undervise voksne
  • Voksne lærende i det flerkulturelle Norge 
  • Fleksibel læring
  • Endringer i teknologiske kunnskapsmiljøer
  • Formell og uformell kompetanse
  • Minoritet og majoritet i lærende virksomheter
  • Epistemiske kulturer (læringskultur) 
  • Samhandling i krysskulturelt læringsarbeid (fordommer, anerkjennelse)

Studentene skal levere en tegnspråklig refleksjonstekst relatert til innholdet i hvert av de to hovedtemaene (se avsnittet om «Arbeidskrav» og «Vurdering», under).

Teaching and learning methods

Voksnes læring og læringskultur er det andre av tre emner for studentene som ønsker å fordype seg i voksnes læring av tegnspråk som andrespråk. Alle tre emnene sees i sammenheng og vil i stor grad bygge på hverandre. Undervisningen baserer seg på variert metodebruk, med stor egenaktivitet fra studentenes side. I undervisningen inngår forelesninger og diskusjonsgrupper og deltakelse i både synkrone og asynkrone digitale fora.

Arbeidet med praktiske eksempler vil stå sentralt, både i undervisningen og i refleksjonstekstene. Eksemplene vil i vesentlig grad være relatert til konkrete opplærings- og praksisfelter, men også til relevante erfaringer i eget liv. Det er et mål å bruke eksempler og erfaringer med bred relevans slik at tverrfaglig samarbeid stimuleres når det arbeides med eksempler eller case.

Læringsressurser

Læringsressursene i studiet er en kombinasjon av faglig lesestoff, forelesninger, gruppesamtaler (inkludert elektronisk fagforum), egenproduserte notater og veiledning. Disse faglige ressursene skal til sammen danne et allsidig ressursgrunnlag for studentens individuelle læringsprosesser.

Forelesningene er ikke ment å skulle "dekke" pensum, men er supplementer og komplementer til de øvrige læringsressursene.

Course requirements

The candidate writes an individual essay of between 4000 - 6000 words. It can be written in Norwegian, Swedish, Danish or English. The essay must be related to relevant themes in the course syllabus. The theme of the essay shall be approved by the course coordinator in advance. The essay must be submitted within six weeks after the course.

New and postponed examination

If an essay cannot be passed, the candidate must submit one revised version within a given deadline.

Assessment

The learning outcomes serve as criteria for assessments. The grades are "pass" or "fail".

Permitted exam materials and equipment

The essay will be assessed by the course coordinator and a member of the academic staff involved in the PhD program.

Grading scale

Target Group

The target group is PhD candidates / students who plan to conduct Action Research projects and want to learn more about epistemology, methodology and ethics related to their own work

Admission requirements

The admission requirement is a five-year master’s degree (three years + two years) or equivalent qualifications in teacher education, other pedagogical education, educational science, development studies, or other education on equivalent level in subjects relevant for teacher education.

In case of a large number of applicants, PhD-students enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education will be prioritized, then students in other PhD-programmes, then academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies.

Applicants that are not enrolled on the PhD-programme at the Faculty of Education and International Studies at OsloMet must send a summary in English of maximum one A4 sheet with relevant information about their own project / area of interest, containing topic, methodology, theoretical approach, and why this course might be relevant for their project.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.