EPN-V2

STKD6110 User Interfaces in Medical Imaging Technology II Course description

Course name in Norwegian
User Interfaces in Medical Imaging Technology II
Study programme
International Summer School - Faculty of Technology, Art and Design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Recommended preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav

Required preliminary courses

A - F

Learning outcomes

After completing this course the student should have the following learning outcome:

Knowledge

On successful completion of this course the student has knowledge of:

  • current topics in medical technology
  • medical image acquisition technologies (MRI, CT, ultrasound, etc.)
  • the constraints of particular environments in hospitals and other healthcare settings

Skills

On successful completion of this course the student can:

  • identify barriers and opportunities for the use of technology in health and healthcare
  • evaluate the efficacy of health and medical technology from a human-centred design perspective
  • critically analyse and evaluate user interfaces in medical imaging
  • contribute to designing medical imaging technologies using universal design principles

General Competence

On successful completion of this course the student:

  • can effectively use robotics in hospital and other healthcare settings
  • can efficiently use imaging technologies
  • understands the role of universal design in the design and evaluation of imaging technologies?
  • can explain the usability barriers that clinicians and patients experience using imaging technology

Teaching and learning methods

Innholdet i dette emnet relateres i hovedsak til en videre fordypning av aktuelle temaer. Gjennom arbeidet med masteroppgaven får studenten anvendt sin kunnskap i forskningstradisjoner, forskningsmetodiske tilnærminger og forskningsdesign, samt vitenskapsteoretiske og etiske problemstillinger.

Course requirements

  1. Two individual assignments
  2. A group project report of 1,000 to 2,000 words. Each group may consist of 2-5 candidates.

Assessment

Examination system:

  1. Oral examination. An oral presentation of the project that the group has been working on during the summer school. The oral presentation has to be performed in person by all members of the group at the end of the summer school. It will last 20-30 minutes, including questions. The oral presentation counts for 50% of the final grade.
  2. Written project report. A 4,000 to 6,000 word project report written individually, which counts for 50% of the grade.

The oral examination cannot be appealed.

Each exam must be assed to E or better for the course as a whole to be given a final grade.

Permitted exam materials and equipment

All support materials are allowed for both the oral presentation and for the individual project report.

Grading scale

Emnet gir innsikt i problemstillinger og metoder knyttet til bedriftens investerings- og finansieringsbeslutninger. Studentene lærer seg å sette opp de relevante kontantstrømmene og hvordan disse håndteres og verdsettes på en konsistent måte. Emnet gir videre et innblikk i kapitalmarkedene og markeder for ulike verdipapirer. Studentene får innsikt i verdsetting av ulike aktiva og håndtering av risiko. Studentene utvikler også sine ferdigheter i bruk av regneark med fokus på økonomiske modeller og analyser.

Undervisningsspråk er norsk.

Examiners

Two examiners will be used, one of which can be external. External examiner is used regularly.

Overlapping courses

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan gjøre rede for grunnleggende teorier relevante for å forstå finansmarkedenes oppgaver i en moderne markedsøkonomi
  • kan gjøre rede for sentrale økonomiske begreper relevante for å forstå og beskrive investeringsprosjekter og finansieringsprosjekter som økonomisk aktivitet
  • kan beskrive det teoretiske grunnlaget bak metoder som brukes for å lønnsomhetsberegne investeringsprosjekter
  • kan gjøre rede for sammenhengen mellom metoder for å analysere lønnsomhetsberegning og eiernes økonomiske interesser
  • kan beskrive ulike finansieringskilder og hvordan finansieringsstruktur påvirker avkastning og risiko
  • kan gjøre rede for sentrale teorier og kontroverser innen finansiell økonomi
  • har kjennskap til aktuell empiri innen finansmarkedene i Norge

Ferdigheter

Studenten kan

  • budsjettere beslutningsrelevant kontantstrøm til totalkapitalen og egenkapitalen i investeringsprosjekter
  • bruke finansmatematikk for å diskontere kontantstrømmer
  • beregne risikojustert avkastningskrav ved hjelp av kapitalverdimodellen
  • gjennomføre lønnsomhetsanalyser av investeringsprosjekter basert på nåverdi, internrente, modifisert internrente og tilbakebetalingsmetoden
  • utføre sensitivitetsanalyser for å belyse risiko i investeringsprosjekter
  • beregne økonomisk levetid for investeringsprosjekter
  • beregne effektiv rente og kan anvende den i ulike finansieringsbeslutninger
  • ta hensyn til skatt og inflasjon ved investerings- og finansieringsbeslutninger
  • beregne forventet avkastning og avkastningens standardavvik for risikoutsatte prosjekter
  • beregne forventet avkastning og avkastningens standardavvik for porteføljer, og kan finne minimum-varians porteføljen
  • beregne Value-at-Risk for risikoutsatte prosjekter og porteføljer
  • bruke regresjonsanalyse for å avdekke kredittrisiko
  • bruke IKT-verktøy for å analysere lønnsomhet og risiko i investerings- og finansieringsprosjekter

Generell kompetanse

Studenten kan

  • reflektere kritisk rundt etiske problemstillinger knyttet til investerings- og finansieringsprosjekter