EPN-V2

STKD6010 Introduction to Video Game Development Emneplan

Engelsk emnenavn
Introduction to Video Game Development
Studieprogram
International Summer School - Faculty of Technology, Art and Design
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk

Innledning

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • minimum attendance of 80% at the laboratory course
  • minimum attendance of 80% at seminars
  • approx. three written laboratory reports in accordance with specified criteria

Anbefalte forkunnskaper

It is recommended to have completed one full year of university studies (60 ECTS) before the program starts, and that a minimum of 30 ECTS of your total 60 ETCS is within computer science.

Forkunnskapskrav

Exam content: The learning outcomes

Exam form: Individual written exam, 4 hours

Læringsutbytte

None

Arbeids- og undervisningsformer

Grade scale A-F

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

An external and internal examiner will assess all exams

Vurdering og eksamen

Portfolio assessment. The students submit a portfolio consisting of an individual term paper 4,000 to 8,000 words, and a 4,000 to 8,000 word group project report and oral presentation.

Each group may consist of 2-5 candidates.

The portfolio is graded as a whole and given one grade. The result cannot be appealed.

Hjelpemidler ved eksamen

No support material is permitted in the exams.

Vurderingsuttrykk

The final assessment, the group project, will be graded on a grading scale from A to E (A is the highest grade and E the lowest) and F for fail.

Sensorordning

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan identifisere områder i sykepleie som krever kvalitetsforbedring
  • kan identifisere alle trinnene i forskningsprosessen
  • kan gjøre rede for sentrale begreper, teori, forsknings- og utviklingsarbeid som er relevant for å kunne belyse og besvare valgt problemstilling
  • kan vurdere vitenskapelige artikler som anvendes i bacheloroppgaven ved å vurdere kvaliteten ved artiklene med hensyn til bakgrunn for studien, valg av metode, forskningsetiske hensyn, presentasjon av resultater, diskusjon og konklusjon

Ferdigheter

Studenten

  • kan utforme en prosjektskisse for eget arbeid med bacheloroppgaven
  • kan formulere en problemstilling som har relevans for sykepleierens oppgaver og funksjon i kommunehelsetjenesten og/eller spesialisthelsetjenesten
  • kan gjennomføre et systematisk litteratursøk, vurdere og henvise til ulike informasjonskilder og anvende disse for å belyse en sykepleiefaglig problemstilling
  • kan gjøre rede for valg av datainnsamlingsmetode
  • kan systematisere, analysere og presentere data på en nøyaktig og oversiktlig måte
  • kan diskutere styrker og svakheter ved studien
  • kan diskutere egne resultater i forhold til relevant teori, forskningsresultater og erfaringer
  • kan diskutere implikasjoner av egne funn for videre forskning og/eller praksis i sykepleie

Generell kompetanse

Studenten

  • kan gjennomføre arbeidet med bacheloroppgaven i samsvar med retningslinjer for forskningsetikk, personvern og oppgaveskriving for OsloMet - storbyuniversitetet
  • kan presentere litteratur- og sitathenvisninger på en etisk, konsekvent og oversiktlig måte
  • kan bidra til utvikling av god praksis i sykepleie
  • kan formidle ervervet kunnskap fra bacheloroppgaven til ulike målgrupper både skriftlig og muntlig og på den måten synliggjøre utvikling av god praksis i sykepleiefaget

Emneoverlapp

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Tema, problemstilling og valg av metode
  • 2 timer obligatorisk veiledning (tilbys inntil 4 timer)
  • Utarbeidelse og fremlegg av prosjektskisse, ca. 2000 ord
  • Være opponent på medstudenters prosjektskisse