Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4324 Specialisation in Physical Education and Physical Education Didactics 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 2
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Revisjon av emneplan godkjent av utdanningsutvalget 24. januar 2022.
Fagfordypningen i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng. Emnene
er Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 1 (SKUT4323) og Fagfordypning i kroppsøving
og kroppsøvingsdidaktikk 2 (SKUT4324). Til sammen skal emnene gi studentene avansert kompetanse
knyttet til kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk.
SKUT4324 bygger videre på SKUT4323 og skal gi studentene inngående kunnskap om teoretiske
perspektiver på bevegelse, fysisk aktivitet, kropp og læring. Emnet fokuserer på kroppslige læring,
inkludering og mangfold..
Learning outcomes
The essay will be graded by the course lecturers.
Content
All læring i kroppsøving er preget av kroppslig erfaring. Det legges derfor vekt på teoretiske perspektiv
som drøfter forholdet mellom kropp og læring. Emnet belyser også kroppens sentrale betydning i
identitetsarbeid, og det fokuseres på hvordan kroppsøvingsundervisningen kan tilpasses alle elevers
forutsetning og behov. I denne sammenheng diskuteres det hvordan kroppsøvingsfaget kan tilpasses et
samfunn preget av mangfold.
Teaching and learning methods
Professor Asbjørn Røiseland og instituttleder Ingvild Reymert, begge SAM, Handelshøyskolen
Course requirements
The target group for the course are candidates from the PhD programme in Social Science, business administration, innovation and governance.
Assessment
Individuell muntlig eksamen på ca. 30 minutter. Det legges vekt på evne til å kunne trekke linjer, få frem
perspektiver og kontraster og å se sammenhenger mellom tematikkene i emnet.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Ingen hjelpemidler tilgjengelig.
Grading scale
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for
oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.