Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4311 Specialisation in English and English Education 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 1
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational LeadershipMaster Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fagfordypningen i engelsk og engelskdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng: Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 1 og Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2.
Engelskdidaktikk har som målsetning å gi inngående kunnskap for å forstå, vurdere og utvikle engelskundervisning i norsk grunnskole. Faget tar utgangspunkt i teoretiske og metodologiske tilnærminger til hvordan barn og unge i et mangfoldig og flerspråklig samfunn møter engelskfaget i skolen. Faget fokuserer på tekst i vid forstand, dvs. muntlige, skriftlige og sammensatte tekster. Målet er å gi studentene inngående kunnskap i faget slik at de blir i stand til å utvikle sin egen og fremtidige elevers språk- og tekstkompetanse og videreutvikle sin egen profesjonalitet som engelsklærer.
Required preliminary courses
Se opptakskrav i programplanen.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i engelskfaget og fagets didaktikk med vekt på grunnleggende ferdigheter
- har inngående kunnskap om relevant forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
- har inngående kunnskap om tekst, med fokus på sammensatte tekster
- har inngående kunnskap om begynneropplæring (trinn 1-7)
- har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om engelskfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i engelskfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan på et avansert nivå anvende prinsipper for læringsorientert vurdering i engelskfaget og slik bidra til at elvene lærer å reflektere over sin egen læring og utvikling
- kan utvikle, gjennomføre og evaluere forskningsbasert begynneropplæring som er forankret i avansert kunnskap (trinn 1-7)
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler engelskfagets didaktikk.
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger og bidra til utvikling av faglig felleskap på den enkelte skole
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med engelskfag som grunnlag
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
- har utviklet en avansert profesjonsfaglig digital kompetanse
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
Content
See examination guidelines in Canvas.
Teaching and learning methods
Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Framlegg av en analyse og drøfting av en av fagartiklene fra pensumlisten, individuell eller i par. Framleggets omfang skal være 15-20 minutter og skal inkludere spørsmål til plenumsdiskusjon. Formålet med arbeidskravet er å gi studentene erfaring med faglig formidling av forsknings- og utviklingsarbeid.
- Produksjon av en sammensatt tekst over et selvvalgt tema innenfor Engelskdidaktikk 1: Analytisk profesjonsutøvelse. Temaet godkjennes av faglæreren i forkant. Tekstens omfang skal være på 1100 ord +/- 10 % eller 10 minutter for en sammensatt tekst. Formålet med arbeidskravet er å gi studentene mulighet å fordype seg i tekstarbeid i engelsk.
Assessment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- is capable of describing the position of occupational therapy within the practical training establishment´s framework and organisation on different levels
- is capable of giving an account of how organisational and structural circumstances affect occupational therapy in the practical training establishment (spring)
- has knowledge of relevant user groups, academic issues and occupational therapy methods in the practical training establishment
Skills
The student is capable of
- reflecting on the contents of the service provided in the practical training establishment
- using a client-centred approach
- communicating in a therapeutic manner with users
- using and documenting work methods in occupational therapy processes
- using methods specific to the profession and mapping tools and treatment in the practical training establishment
- using and giving grounds for the use of activity-based activity analysis
- looking up and using relevant literature to assess patients/users and issues in the practical training establishment
- looking up and conveying scientific articles relevant to the practical training establishment (autumn)
- looking up, conveying and critically assessing scientific articles relevant to the practical training establishment (spring)
- discussing theory, practice and ethics by using clinical reasoning (autumn)
- using theory, practice and ethics by using clinical reasoning (spring)
- reflecting on their practice and demonstrating the ability to correct therapeutic approaches in line with supervision (autumn)
- critically assessing their practice and demonstrating the ability to correct therapeutic approaches in line with supervision and identifying their own needs in terms of professional development (spring)
Competence
The student is capable of
- identifying professional and ethical issues and dilemmas (autumn)
- identifying and reflecting on professional and ethical issues and dilemmas (spring)
- practising in accordance with professional ethical guidelines and applicable legislation
- taking responsibility and demonstrating initiative, cooperation skills and independence during practical training
- documenting and presenting user-related work both orally and in writing
- cooperating with other professional groups and parties
Permitted exam materials and equipment
The course comprises ten weeks of practical training including a clinical exam in the placement establishment. The students will carry out occupational therapy work relevant to the practical training establishment. Supervision and clinical reasoning are key to reinforcing the student´s learning process and to integrate theory and practice during practical training. Sourcing relevant articles and presenting them for discussion in the practical training establishment is part of this process.
Grading scale
The following required coursework must be approved:
- a minimum attendance of 90% in the introduction to the course, practical training, practical training seminars and group supervision
- cooperation agreement with a development plan submitted and approved within the deadline
- presentation of a digital account produced by the student (autumn)
Examiners
Practical training
Assessment content: The learning outcomes
Form of assessment: Midway and final assessment
Time: Fourth semester
Attendance requirements for supervised practical training (90%)
Exam
The practical training period must be passed before the student can sit the exam.
Exam content: The learning outcomes
Exam form: Individual clinical exam, 1 day
Time: Fourth semester