EPN-V2

PHUV9450 Design-baserte forskningsmetoder Emneplan

Engelsk emnenavn
Educational Design Research Methods
Studieprogram
Ph.d.-program i utdanningsvitenskap for lærerutdanning
Omfang
5.0 stp.
Studieår
2021/2022
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Undervisningen består av felles forelesninger sammen med enkelte andre helsefagutdanninger og en utdanningsspesifikk del. Den utdanningsspesifikke delen omfatter diskusjonsoppgaver knyttet til fellesforelesningene, praksisbesøk med etterfølgende posterpresentasjon, gruppeoppgaver og laboratorieoppgaver som belyser bioingeniørens arbeidsområde, prosjektoppgave med framlegg og vurdering av medstudenters arbeid.

Læringsutbytte

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Minimum 80 prosent tilstedeværelse i timeplanfestet gruppearbeid.
  • prosjektoppgave i gruppe på fem til seks studenter, 2000 ord (± 10 prosent).

Arbeids- og undervisningsformer

Muntlig eksamen i gruppe på fem til seks studenter, inntil 50 minutter

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Ingen hjelpemidler ved eksamen

Vurdering og eksamen

Bestått/ ikke bestått

Hjelpemidler ved eksamen

Ekstern og intern sensor vurderer minimum 50 prosent av besvarelsene. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.

Vurderingsuttrykk

The learning outcomes serve as criteria for assessments. The grades are "pass" or "fail".

Sensorordning

The essay will be assessed by two of the course coordinators.

Opptakskrav

This PhD course is open for candidates at the PhD Program in Educational Sciences for Teacher Education, other PhD candidates and academic employees.

The admission requirement is a five-year master’s degree (three years + two years) or equivalent qualifications in teacher education, other pedagogical education, educational science, development studies, or other education on equivalent level in subjects relevant for teacher education.

In case of a large number of applicants, PhD-students enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education will be prioritized, then students in other PhD-programmes, then academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies.

Those applicants who are not enrolled in the PhD Programme in Educational Sciences for Teacher Education will have to send a summary of max. One A4 sheet with relevant information about their own PhD project or other project/sphere of interest containing the topic, methodology, theoretical approach, how far they are in their PhD work and why this particular subject is relevant for their project.