EPN-V2

PHUV9360 Aksjonsforskning Emneplan

Engelsk emnenavn
Action Research: Epistemology, Methodology and Ethics in Action Research Projects
Omfang
5.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk
Timeplan
  • Innledning

    Approved by the Doctoral Committee 24 May 2018. Minor changes approved 27.04.2020.

    This PhD course is open for candidates at the PhD Program in Educational Sciences for Teacher Education, other PhD candidates and academic employees.

    Language: English (and Norwegian, dependent on the language of participants).

    This course is one of two PhD courses on Action Research. Course 2 builds on Course 1. In this second course, epistemological, methodological and ethical perspectives on action research will be presented, discussed and related to examples of research projects. Reflections on connections between epistemological conceptual frameworks and practical choices in educational action research are emphasized.

  • Forkunnskapskrav

    Completed Course 1, or that candidates / students can document competence equivalent to Course 1. In such cases, the student must apply for approval from the head of the program.

  • Læringsutbytte

    On completion of the course, the candidate will have achieved the following learning outcomes:

    Knowledge

    The candidate

    • has in-depth knowledge of epistemological and methodological perspectives on Action Research projects
    • has in-depth knowledge of the role of the researcher in action research projects

    Skills

    The candidate:

    • has gained methodological competence in understanding and engaging in Action Research at a sufficiently high level to develop knowledge in his/her field of study.
    • can give academically competent written presentations of a relevant topic within action research

    General competence

    The candidate:

    • can identify and establish constructive connections between theories, empirical data, and practices based on developed methodological competence in Action Research
    • has sufficient ethical competence to identify relevant ethical challenges in his/her research process.
  • Arbeids- og undervisningsformer

    Organised tuition is given in the form of lectures and seminars. Candidates are expected to actively participate in all the teaching activities. Candidates will receive academic supervision on writing essays.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Students are expected to read the syllabus before the course to be able to participate actively in discussions.

  • Vurdering og eksamen

    Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne M5GEN1100 Engelsk, emne 1.

  • Vurderingsuttrykk

    Ingen.

  • Sensorordning

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har omfattende kunnskap om hvordan barn og unge lærer språk
    • har kunnskap om sentrale dokumenter og ressurser for engelskfaget

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan bruke engelsk muntlig og skriftlig, sikkert og funksjonelt i ulike sjangre
    • kan planlegge, lede og kritisk vurdere varierte og differensierte læringsaktiviteter, også digitale, som fremmer dybdelæring og utvikling av de grunnleggende ferdighetene
    • kan innhente og tilrettelegge informasjon om samfunnsspørsmål og kulturelle tema til bruk i undervisningen, blant annet i tverrfaglige prosjekt
    • kan finne fram til, forstå, vise til og reflektere over relevant engelskfaglig forskningslitteratur og skrive akademiske fagtekster

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan reflektere kritisk over egen læring og undervisningspraksis i lys av etiske grunnverdier og skolens ansvar for barn og unges personlige vekst
    • kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å kartlegge og tilrettelegge for elevers læring og utvikling
    • kan vedlikeholde og utvikle egen språklig og didaktisk kompetanse og bidra til faglig utvikling og nytenkning
  • M�lgruppe og opptakskrav (enkeltemner)

    Se fagplanen.