EPN-V2

PFKH1110 Fagdidaktikk i design, kunst og håndverk 1 Emneplan

Engelsk emnenavn
Art and design education 1
Studieprogram
Praktisk-pedagogisk utdanning i design, kunst og håndverk
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2018/2019
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

One internal examiner. External examiners are used periodically.

Forkunnskapskrav

Associate Professor Kyrre Begnum

Læringsutbytte

The course will guide the student through a series of topics related to research and how research is communicated. The topics range from debate and rhetoric, philosophy of science, writing genres, narrative templates to professional ethics and plagiarism.

Throughout the course, the student will also search for and collect research literature on a topic of their own chosing. This literature will be organized and categorized in such a way that it allows the students to look for patterns and commonalities. The literature will also form the backbone of a popular science essay, which the student works on throughout the course.

The weeks are organized so that the students own search for material is combined with relevant topics and training on how to read, understand and summarize it. Towards the end of the course, more emphasis will be on writing and communication, where the students will look for ways to best communicate their findings. Each student will record a video presentation of their chosen topic in order to test the outline of their essay.

The role of the expert, either as a professional expert or a researcher in academia, will be discussed at several points in the course. In addition, we look at the interplay between the public and the impact technology has on society.

Arbeids- og undervisningsformer

Studenter må være registrert i 3. studieår og ha bestått minimum 100 studiepoeng per 1. oktober før bacheloroppgave tildeles.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent for at studenten kan gå opp til eksamen:

  • Minimum 80% oppmøte til obligatorisk undervisning i emnet.
  • Gruppebesvarelse (2-4 studenter) med presentasjon og skriftlig refleksjon. Undervisningsplanlegging, læreplanproblematikk og konkretiseringsmateriale.

Vurdering og eksamen

Prosjektveiledning. Prosjektarbeid i grupper. Gruppestørrelsen er normalt tre til fire studenter. Studentene skal utføre et prosjekt tilsvarende emnets omfang fortrinnsvis hos en ekstern oppdragsgiver. Utfyllende informasjon samt frister for de ulike fasene i prosjektarbeidet vil fremgå av emnets webside og av undervisningsplanen som kunngjøres ved semesterstart.

Hjelpemidler ved eksamen

Ingen.

Vurderingsuttrykk

Eksamensform: Prosjektarbeid i gruppe (tre til fire studenter).

Prosjektarbeidet deles opp i de fire delene produkt/resultat, prosess, dokumentasjon og presentasjon. Sluttkarakteren blir gitt på grunnlag av en totalvurdering der de fire delene inngår.

Eksamensresultat kan påklages.

Sensorordning

Alle.

Emneoverlapp

Gradert skala A-F.