Programplaner og emneplaner - Student
PARA1500 Legemiddelregning Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Drug Calculations
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i paramedisin
- Omfang
- 1.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Eksamen vurderes av to interne sensorer.
Læringsutbytte
Emnet består både av arbeid med tekster og musikkutøving som munner ut i en konsertframføring. Temaer som behandles er sosiologiske, psykologiske, flerkulturelle og etiske perspektiver på musikkundervisning.
Arbeids- og undervisningsformer
Emnets arbeids- og undervisningsformer innebærer studentaktive arbeids- og undervisningsformer i tillegg til forelesninger.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Kvalifiserende regneoppgaver i form av flervalgsoppgaver innen angitt tid før eksamen
Studenten har inntil 3 forsøk på å få godkjent arbeidskravet før ordinær eksamen, og inntil 3 nye forsøk før ny/utsatt eksamen.
En student som har brukt mer enn ett studieår mellom godkjent arbeidskrav og påberegnet eksamen, kan pålegges av fakultetet å gjenta tidligere godkjent obligatorisk arbeidskrav før studenten får gå opp til eksamen i emnet.
Vurdering og eksamen
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 3 timer
Hjelpemidler ved eksamen
Kalkulator utlevert fra universitetet..
Vurderingsuttrykk
Admission to the programme.
Sensorordning
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- has in-depth knowledge of the research process
- has in-depth knowledge of the most commonly used methods in qualitative and quantitative approaches to research
- has in-depth knowledge of the relationship between theory of science and research methods
Skills
The student is capable of
- planning the collection of qualitative and/or quantitative data
- analysing and interpreting quantitative data, such as descriptive tables and figures
- analysing and interpreting qualitative data, such as different kinds of text material
- identifying and elucidating research ethics issues in their own projects
Competence
The student is capable of
- applying knowledge and skills through critical analysis and reasoning to different types of knowledge, values and perspectives on humanity
- analysing relevant discipline-related, professional and research ethics issues and proposing solutions
- disseminating academic and research results of relevance to the health and social services