Programplaner og emneplaner - Student
PARA1500 Legemiddelregning Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Drug Calculations
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i paramedisin
- Omfang
- 1.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Opptak til studiet.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om de sentrale begrepene i legemiddelregning
- har kunnskap om legemiddelregningens plass som en del av legemiddelhåndtering og hvordan denne reguleres av lover og forskrifter
Ferdigheter
Studenten
- mestrer legemiddelregning, ved at han/hun:
- kan bruke internasjonale standarder og enhetssystemer innenfor legemiddelregning
- kan regne ut dose, styrke eller mengde
- kan regne ut injeksjons- og infusjonshastighet (dr/min og ml/t)
- regne med tid der dosen fordeles over en gitt tidsperiode, innenfor et gitt tidsrom
- kan regne med tid der dosen er ordinert per ml eller dråper og angitt per tidsenhet (0,125 mg/ml eller 0, 15 ml/kg/min)
- kan regne ut i fra ordinert dose i forhold til kroppsvekt (i kg eller kroppsoverflate (i m2)
- kan regne med fortynning av flytende legemidler eller fortynning av tilsetning av legemidler som er blandet ut for å gis som injeksjoner/fusjoner
- kan vurdere og gjøre kontroll av egen og andres utregning
Arbeids- og undervisningsformer
The course is taught in weekly sessions with assignments for submission, various forms of case discussions, including discussion of dilemmas relating to defining an organisation's goals and how this takes place in relation to different groups of stakeholders, presentations and participation in lessons.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
None.
Vurdering og eksamen
The assessment comprises a written project assignment and a portfolio. Students will write an assignment dealing with theories and issues covered in the course. The scope of the assignment is 20 pages, excluding appendices, in Arial eller Calibri 12-point font with a line spacing of 1.5 cm. The assignment counts for 60% of the grade awarded for the course and can be written individually or in groups of up to three students.; Students will start the assignment at the beginning of the semester and submit it after the teaching sessions for the course have concluded.
The portfolio counts for 40% of the grade and comprises participation, up to three presentations (lasting no more than 25 minutes each) and the submission of two written assignments with a total scope of maximum ten pages in Arial eller Calibri 12-point font with a line spacing of 1.5. The topics of the presentations will be scholarly articles, cases or relevant issues relating to the syllabus. When teaching in the course starts, the lecturer will provide more information about the criteria that apply in the portfolio assessment, including the participation criterion.
The students must have passed the portfolio in order to submit the project assignment. Pass grades must be awarded both for the project assignment and for the portfolio in order for a student to pass the course.
If a student has to resit the exam, he/she can retake each part separately. It is not necessary to take both parts.
Hjelpemidler ved eksamen
All reference aids are allowed as long as the rules for source references are followed.
Vurderingsuttrykk
A grade scale with grades from A to E for pass and F for fail is used.
Sensorordning
The written project assignment is graded by one external and one internal examiner, while the portfolio is only graded by an internal examiner.