EPN-V2

PARA1500 Legemiddelregning Emneplan

Engelsk emnenavn
Drug Calculations
Studieprogram
Bachelorstudium i paramedisin
Omfang
1.0 stp.
Studieår
2020/2021
Emnehistorikk

Forkunnskapskrav

Eksamen vurderes av to interne sensorer.

Læringsutbytte

Emnet består både av arbeid med tekster og musikkutøving som munner ut i en konsertframføring. Temaer som behandles er sosiologiske, psykologiske, flerkulturelle og etiske perspektiver på musikkundervisning.

Arbeids- og undervisningsformer

Emnets arbeids- og undervisningsformer innebærer studentaktive arbeids- og undervisningsformer i tillegg til forelesninger.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Kvalifiserende regneoppgaver i form av flervalgsoppgaver innen angitt tid før eksamen

Studenten har inntil 3 forsøk på å få godkjent arbeidskravet før ordinær eksamen, og inntil 3 nye forsøk før ny/utsatt eksamen.

En student som har brukt mer enn ett studieår mellom godkjent arbeidskrav og påberegnet eksamen, kan pålegges av fakultetet å gjenta tidligere godkjent obligatorisk arbeidskrav før studenten får gå opp til eksamen i emnet.

Vurdering og eksamen

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 3 timer

Hjelpemidler ved eksamen

Kalkulator utlevert fra universitetet..

Vurderingsuttrykk

Admission to the programme.

Sensorordning

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • has in-depth knowledge of the research process
  • has in-depth knowledge of the most commonly used methods in qualitative and quantitative approaches to research
  • has in-depth knowledge of the relationship between theory of science and research methods

Skills

The student is capable of

  • planning the collection of qualitative and/or quantitative data
  • analysing and interpreting quantitative data, such as descriptive tables and figures
  • analysing and interpreting qualitative data, such as different kinds of text material
  • identifying and elucidating research ethics issues in their own projects

Competence

The student is capable of

  • applying knowledge and skills through critical analysis and reasoning to different types of knowledge, values and perspectives on humanity
  • analysing relevant discipline-related, professional and research ethics issues and proposing solutions
  • disseminating academic and research results of relevance to the health and social services