EPN-V2

NORD6220 Norwegian 2 level 1-7, Subject 2 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 2, trinn 1-7, emne 2
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
  • Required preliminary courses

    The teaching and learning methods include lectures, self-study, skills training, Interteaching, flipped classroom, podcast, case studies and assignments in groups with or without feedback/supervision, and submission of written assignments. The multiple-choice test can be taken as many times as the student wants/needs to.

    INTER1200 Communication with Children, Youth and their Families includes one common seminar day, digital learning resources and assignments related to interprofessional group work and self-study.

  • Learning outcomes

    Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbyte definert som kunnskap, dugleik og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har brei kunnskap om litteraturdidaktiske tilnærmingar og kunnskap om ulike litteraturteoretiske perspektiv
    • har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, begynnaropplæringa og den vidare opplæringa i lesing og skriving
    • har inngåande kjennskap til teoriar om lesing og leseforståing, særleg knytt til den andre leseopplæringa
    • har kunnskap om kva funksjonar lesing har og har hatt i kulturen vår
    • har utvida kunnskapar om munnnlege sjangrar og innsikt i korleis elevar frå 1. til 7. trinn utviklar kunnskapar om desse og kan nytte dei i eige arbeid
    • har kunnskap om kva som kjenneteiknar språkleg kommunikasjon i ulike medium
    • har kjennskap til teoriar om samansette tekstar
    • har kunnskap om samtidslitteratur for barn og unge og barnelitteraturteori
    • har kunnskap om samspelet mellom tekst og bilde i bildebøker, teikneseriar og film
    • har kunnskap om bildebokteori og bildebokanalyse
    • har kunnskap om leselyst og lesemotivasjon og tilpassa opplæring i leseopplæringa

    Dugleik

    Studenten

    • kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i begynnaropplæringa og den vidare lese- og skriveopplæringa
    • kan legge til rette for at elevar på trinn 1-7 lærer å lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium
    • kan skrive akademiske fagtekstar
    • kan organisere og drive tilpassa leseopplæring etter fagleg grunngitte prinsipp, også for elevar med norsk som andrespråk og elevar med lese- og skrivavansker
    • kan organisere og drive tilpassa norskopplæring for alle elevar
    • kan vurdere og reflektere omkring ulike slags prøver i lesing og nytte resultatet av dei til fagleg utvikling for elevane
    • kan leggje til rette for den munnlege språkutviklinga til elevane
    • kan lese, analysere, tolke og vurdere samansette tekstar og setje dei inn i ein større kulturell og offentleg samanheng

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kjenner til norskdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
    • kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 1-7 i samarbeid med andre
    • kan vurdere eigen praksis som norsklærar og grunngi vurderingane
    • har eit medvite forhold til korleis samtalen mellom lærar og elevar, og samtalen elevane imellom, kan fungere som reiskap for læring
    • er stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
  • Content

    Emne 2 byggjer på emne 1, og gjev omfattande kunnskap om utforskande arbeidsmåtar i møte med litteratur som kan utfordre elevane kognitivt og emosjonelt, og ha innverknad på korleis elevane utviklar empati, identitet og leselyst. Det utvida tekstomgrepet ligg til grunn for studiet, og studentane vil arbeide med samansette tekster i ulike medium, som bildebøker for barn, ungdom og vaksne, teikneseriar, digitale tekstar, film og musikkvideo. Studentane vil få fordjupa kunnskap om nyare barne- og ungdomslitteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa, og i omsetjing fra samisk, og om valg av litteratur og arbeidsmåtar. Vidare gjev emnet fordjupa kunnskap om arbeid med kritisk tenking og argumenterande skriving, tilpassa opplæring, språkleg mangfald og andrespråklæring, og tilrettelagt undervisning for elevar med lese- og skrivevanskar. Elevane si utvikling av multimodal literacy, leselyst og lesemotivasjon er sentral.

    • Samansette tekstar i ulike medier
    • Litteratur-, tekst- og bildeeanalyse
    • Litteraturdidaktiske tilnærmingar og litteraturteoretiske perspektiv
    • Samtidslitteratur for barn- og unge
    • Bildebøker og bildebokteori
    • Leselyst og lesemotivasjon
    • Utforskande arbeidsmåter
    • Multimodal literacy
    • Lesing av fagtekstar
    • Munnleg kommunikasjon
    • Begynnaropplæring
    • Den andre leseopplæringa
    • Vurdering og kartlegging
    • Tilpassa opplæring
    • Lese- og skrivevanskar
  • Course requirements

    Individual written examination with invigilation, 4 hours

  • Assessment

    The student may bring one A4 sheet of own notes on one side of the paper of relevance to the exam. The notes can be written by hand or typed but cannot include material copied from or pictures from books/specialist literature.

  • Grading scale

    Grade scale A-F

  • Examiners

    At least 20% of the exam papers will be assessed by one external and one internal examiner. The remaining papers will be assessed by two internal examiners. The external examiner’s assessment should benefit all students.

  • Target group and admission

    5 credits overlap with VERN1400(1)/VERND1400(1)/VERNL1400(1) - equivalent behaviour analysis

    10 credits overlap with VERN2110/VERND2110/VERNL2110