EPN-V2

NORD6220 Norwegian 2 level 1-7, Subject 2 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 2, trinn 1-7, emne 2
Study programme
Norwegian 2 for Primary School Teachers
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Required preliminary courses

Contact lecturer approves grade after recommendation from practical training supervisor. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.

Learning outcomes

SYKKPRA70 and SYKPPRA70 overlap 100%.

Content

Emne 2 byggjer på emne 1, og gjev omfattande kunnskap om utforskande arbeidsmåtar i møte med litteratur som kan utfordre elevane kognitivt og emosjonelt, og ha innverknad på korleis elevane utviklar empati, identitet og leselyst. Det utvida tekstomgrepet ligg til grunn for studiet, og studentane vil arbeide med samansette tekster i ulike medium, som bildebøker for barn, ungdom og vaksne, teikneseriar, digitale tekstar, film og musikkvideo. Studentane vil få fordjupa kunnskap om nyare barne- og ungdomslitteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa, og i omsetjing fra samisk, og om valg av litteratur og arbeidsmåtar. Vidare gjev emnet fordjupa kunnskap om arbeid med kritisk tenking og argumenterande skriving, tilpassa opplæring, språkleg mangfald og andrespråklæring, og tilrettelagt undervisning for elevar med lese- og skrivevanskar. Elevane si utvikling av multimodal literacy, leselyst og lesemotivasjon er sentral.

  • Samansette tekstar i ulike medier
  • Litteratur-, tekst- og bildeeanalyse
  • Litteraturdidaktiske tilnærmingar og litteraturteoretiske perspektiv
  • Samtidslitteratur for barn- og unge
  • Bildebøker og bildebokteori
  • Leselyst og lesemotivasjon
  • Utforskande arbeidsmåter
  • Multimodal literacy
  • Lesing av fagtekstar
  • Munnleg kommunikasjon
  • Begynnaropplæring
  • Den andre leseopplæringa
  • Vurdering og kartlegging
  • Tilpassa opplæring
  • Lese- og skrivevanskar

Course requirements

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:

Adaptasjon med munnleg forteljing av klassiske verk for vaksne, tilpassa elevar på barnetrinnet. Gruppevis arbeid med adaptasjonen, som gjennomførast individuelt i eigen klasse. Opplegget skal presenterast i eige kollegium. Innlevering av adaptasjonen som Word-dokument i høgskulens digitale læringsplattform. Målform tilpassa forteljinga.

Utforming av informasjon til føresette om fagleg emne etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane levert som Word-dokument. Omfang om lag 800 ord. Individuelt arbeid, respons og felles publisering. Målform: nynorsk.

Assessment

Eksamen er skriftleg dokumentasjon av eit sjølvvalt forskings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) som studenten skal planleggje og gjennomføre i vårsemesteret med basis i eigne erfaringar og relevant teori. Omfang: om lag 5000 ord. Målform: bokmål. Nærare retningsliner i undervisningsplanen. Dato for innlevering av eksamen er i mai/juni.

Ny/utsett eksamen

Ny og utsett eksamen blir arrangert på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast ein omarbeidd versjon av ordinær eksamen (sjølvvalt forskings- og utviklingsarbeid). Ved seinare forsøk må nytt sjølvvalt forskings- og utviklingsarbeid leverast. Det blir ikkje gitt ny rettleiing frå lærar.

Grading scale

Det blir nytta graderte karakterar A-F. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.

Examiners

Det blir nytta intern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamenssvara sensurert av intern sensor. Samsensur dannar grunnlaget for den øvrige karaktersettinga.

Admission requirements

Sjå programplanen.