EPN-V2

MGMT5100 Matematikk og matematikkdidaktikk 3 Emneplan

Engelsk emnenavn
Mathematics and Mathematics Education 3
Studieprogram
Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7
Grunnskolelærerutdanning for trinn 1–7 med steinerpedagogikk
Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

The course is delivered through seminars and hands-on computer workshops.

Teaching will be organized in topic-blocks with practical and theoretical parts in each block.

Forkunnskapskrav

Lab assignments must be handed in on Canvas

Students who fail to meet the coursework requirements can be given up to one re-submission opportunity.

Læringsutbytte

Portfolio assessment:

-Perform an individual GIS- analysis from a chosen urban area

-Individual or group in-depth report, approx. 10-15 pages for single students, for groups the page count depends on composition and task. Group size is dependent on complexity of the task, but a median group size of two with up to five participants are anticipated. Students may write the report alone as well.

-Oral presentation

Each student's work will be assessed together as a portfolio with one individual grade at the end of the semester, but all three parts that make up the portfolio must be assessed as 'pass' in order for the student to pass the course. The overall assessment can be appealed.

Innhold

Emnet har to hovedområder. Det ene er matematikkens rolle i samfunnet og matematikkfagets rolle i skolen. Her behandles blant annet perspektiver som

  • flerkulturelt perspektiv
  • likestillingsperspektiv
  • hva internasjonale studier sier om norsk matematikkundervisning, og et kritisk blikk på internasjonale studier og testing av elever
  • etiske perspektiver
  • matematikk og demokrati
  • matematisk modellering

Det andre hovedområdet peker fram mot masteroppgaven. I undervisningen skal det arbeides med etiske spørsmål knyttet til forsknings- og utviklingsarbeid knyttet til skolen. Studentene skal utarbeide en prosjektskisse for en masteroppgave og også foreta en litteraturgjennomgang som forarbeid til masteroppgaven.

Arbeids- og undervisningsformer

All aids allowed.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Graded scale A-F.

Vurdering og eksamen

Two internal examiners. External examiners are used regularly.

Hjelpemidler ved eksamen

John Östh; Email: john.osth@oslomet.no

Vurderingsuttrykk

None

Sensorordning

To interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.