Programplaner og emneplaner - Student
MERG5900 Master Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
- Weight
- 50.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian/English
Under supervision, the students will conduct an independent research or development project, or a literaturestudy. Students can choose to write the master’s thesis individually or in pairs. On application, large, interdisciplinary innovation projects can be written in groups of up to four students. Students can also apply to write the master’s thesis with students from other specialisations if they so wish, provided that the scope of the master’s thesis is the same. If more than one student work on the master’s thesis together, each student’s contributions must be documented. The thesis can be written as a monograph or as a scientific article on a specialised topic.
Development of the project description in preparation for the master’s thesis is part of the course MAVIT4070 Research Design and Project Description, 10 ECTS credits.
Required preliminary courses
CORO7300 legger grunnlaget for å benytte en coachende tilnærming til endrings- og utviklingsprosesser på avdelings- og organisasjonsnivå i lærende organisasjoner. Den coachende lederstilen ses i sammenheng med andre former for utøvende lederskap, og studenten bevisstgjøres på muligheter og begrensninger ved bruk av coachende verktøy og metoder i utviklingsprosesser. Begrepet «lærende organisasjoner» beskrives og konkretiseres, og det fokuseres på utvikling av en organisasjonskultur som bygger på verdibasert ledelse, relasjonsledelse og coachende lederstil.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten har
- kunnskaper om en coachende tilnærming og verktøy til ledelse av endrings- og utviklingsprosjekter i lærende organisasjoner
- forståelse for hvordan medvirkning skapes i utviklingsprosesser
- kunnskap om makt, ansvar og motstand i samarbeid og konflikt i utviklingsprosesser
Ferdigheter
Studenten kan
- planlegge, gjennomføre, reflektere over og vurdere utviklingsprosesser på egen arbeidsplass i samsvar med filosofien om lærende organisasjoner
- lede og strukturere et utviklingsprosjekt på en arbeidsplass ved hjelp av coachende verktøy
- tilrettelegge for at medarbeidernes erfaringer og kompetanse utfordres og anvendes som en ressurs i endrings- og utviklingsarbeid
- gjøre reflekterte valg og anvende verktøy som bidrar til konstruktiv konflikthåndtering
- legge til rette for motivasjon og engasjement i utviklings- og endringsprosesser
Generell kompetanse
Studenten
- har et kritisk forhold til systematisk og grundig utviklingsarbeid og kan anvende forskning som grunnlag for arbeidet
- kan synliggjøre makt- og ansvarsforhold i endrings- og utviklingsprosesser
viser ansvarlighet, evne til refleksjon og kritisk tenking over egen coachende tilnærming til ledelse
Teaching and learning methods
Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen.
Course requirements
The following must have been approved in order for a student to be permitted to take the examination:
- Two oral presentations (up to 20 minutes each) at the master seminar, and completion of the opponent role with critique/feedback on the presentation from fellow students.
Assessment
The master’s thesis written by one or two students. Large, interdisciplinary innovation projects can be written in groups of up to four students on application. Individual oral examination where the grade can be adjusted.
The content and scope of different forms of master's theses:
- Monograph: Recommended scope of a monographic assignment is 22,000 words +/- 10%
- Scientific article: The thesis must include a manuscript in the form of at least one article that is in accordance with the author guidelines for a relevant scientific journal, and a supplementary memo/introductory chapter to the article-based thesis ('kappe') that elaborates on the theoretical and methodological considerations underlying the article. The layout, structure and scope of the article must comply with the guidelines of the journal in question, and the introductory chapter to the article-based thesis can be a maximum of 10,000 words.
The thesis can be written in English or a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).
The written thesis must be awarded a grade of A-E (preliminary grade) in order for a student to take the oral examination. The final grade is set after the oral examination. The whole grade scale can be used when setting the final grade.
An individual oral examination lasting up to 40 minutes based on the master’s thesis. The candidate gives a 10 - 15 minutes presentation of their master’s thesis at the start of the oral examination.
Students can appeal against the grade set for the written part of the examination in accordance with the Act relating to Universities and University Colleges.
Permitted exam materials and equipment
Skriftlig prosjekteksamen i grupper på 2-4 studenter. I eksamensbesvarelsen skal studentene analysere og drøfte et utviklingsprosjekt knyttet til ledelsesbasert coaching de har gjennomført på valgt arena. Eksamensbesvarelsen skal vise planlegging, forankring, gjennomføring og refleksjon over utviklingsarbeidet, og være knyttet opp mot relevant teori og studiets læringsutbytter. Omfang: 6 000 - 8 000 ord.
Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet og innlevering av eksamensoppgaven er ved avslutning av emnet. Det kan skriftlig søkes faglærer om å levere eksamen individuelt.
Ny og utsatt eksamen
Ved ny eksamen kan det leveres inn en bearbeidet versjon av prosjektoppgaven.
Grading scale
Alle tilgjengelige hjelpemidler er tillatt til eksamen.
Examiners
Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.