EPN-V2

MEK1400 Physics Course description

Course name in Norwegian
Fysikk
Study programme
Bachelor’s Programme in Electrical Engineering
Bachelor's Degree Programme in Biotechnology and Applied Chemistry
Bachelor's Degree Programme in Mechanical Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Studentene skal lære terminologien, Newtons lover, termodynamikkens hovedsetninger, mekanismene for varmetransport og andre grunnleggende prinsipper innen fluidmekanikk og elektromagnetisme. De skal kunne gjennomføre analyser og beregne relevante størrelser til mekaniske og termiske systemer.

Required preliminary courses

Ingen ut over opptakskrav.

Learning outcomes

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte;;definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.;

Kunnskap;

Studenten:

  • kan forklare grunnleggende begreper knyttet til kraftbalanse, momentbalanse, massebalanse og energibalanse i fysiske systemer.
  • kan gjøre rede for begreper knyttet til translasjon og rotasjonsbevegelser.
  • kan forklare sentrale begreper innen strømningsteknikk, termofysikk, elektrisitet og elektromagnetisme.

Ferdigheter

Studenten skal kunne anvende matematiske kunnskaper til:

  • å analysere og beregne relevante størrelser knyttet til translasjon og rotasjonsbevegelser.
  • å analysere og beregne enkle termiske systemer.
  • å analysere og beregne enkle elektromagnetiske systemer.
  • å analysere og beregne hydrostatiske og hydrodynamiske størrelser.

Generell kompetanse;

Studenten:;

  • skal kunne modellering og beregning av fysiske systemer.
  • skal kunne arbeide systematisk, strukturert og målrettet for å løse fysiske problemer.

Teaching and learning methods

Forelesninger og øvinger.;

Course requirements

Våren 2023 er det ingen arbeidskrav i dette emnet.

[Arbeidskrav tidligere:]Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 7 av 7 innleveringer

Assessment

Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 3 timer.

Eksamensresultat kan påklages.;

Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamen bli benyttet. Dersom muntlig eksamen benyttes kan eksamensresultatet ikke påklages.

Permitted exam materials and equipment

The bachelor’s thesis is the final academic in-depth paper in the nursing programme. Through the work on the bachelor’s thesis, the student will delve into a delimited area of research, and have the opportunity to develop his/her own academic independence. The topic must be linked to the nursing profession, patients and/or next-of-kin. The bachelor’s thesis must include systematic literature searches to apply results from recent research related to the chosen research question. The bachelor’s thesis must be presented in a systematic and clear manner. The title of the bachelor’s thesis will also be included on the diploma.

In the autumn semester, some teaching will be set up in connection with, for example, the development of a preliminary topic and problem for the bachelor thesis, cf. the work requirement Project description for the bachelor thesis.

Grading scale

Passed first and second year of the programme.

Examiners

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of

  • discussing the nurse’s role and responsibilities in a chosen area of specialisation
  • summarising relevant research and professional development in the chosen specialisation

Skills

The student is capable of

  • creating a project description, including a time schedule and how he/she intends to complete the bachelor’s thesis with the resources available
  • formulating a clear research question relating to nursing, which is possible to answer within the framework of the thesis
  • carrying out an independent systematic literature review in accordance with the applicable research standards
  • clarifying concepts, analysing and assessing different sources of information, and using these sources to formulate relevant argumentation
  • presenting specialist literature in an independent, logical, critical and systematic manner

Competence

The student is capable of

  • disseminating and arguing for strengths and weaknesses of his/her own study in a substantial and methodical manner
  • reflecting on relevant research ethics issues

Overlapping courses

Lectures, seminars, supervision and self-study. All students will be allocated a supervisor.