EPN-V2

MEDK4000 Mediedesign, -produksjon og prosjektutvikling Emneplan

Engelsk emnenavn
Media Design, Production and Project Development
Studieprogram
Masterstudium i medieutvikling
Masterstudium i medieutvikling, deltid
Enkeltemner knyttet til masterstudium i journalistikk
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Studentene må ha bestått alle de obligatoriske emnene i masterprogrammet i offentlig administrasjon og styring før opptak til forskningspraksis. Emnet har begrenset antall plasser, disse utlyses før slutten av andre semester. Ved konkurranse om plass, velges de med høyest gjennomsnittskarakter fra tidligere emner i studiet. Konkrete kompetansebehov knyttet til enkelte praksisplasser kan forekomme. Studentene kan ikke både velge emnet OASV4200 Forskningspraksis og emnet OASV4300 Prosjektpraksis. Studenten kan ikke ha lønnet arbeid hos oppdragsgiver i samme periode som praksisperioden varer.

Forkunnskapskrav

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten har

  • innsikt i planlegging og gjennomføring av forskningsprosjekter
  • spesialisert kunnskap om teorier og metoder i administrasjon og styring som benyttes i forskningsprosjektet
  • innsikt i utfordringer for praksisfeltet, og hvordan kunnskap fra fagområdet kan bidra til å øke forståelsen for, og bedre håndteringen av, disse utfordringene

Ferdigheter

Studenten kan

  • orientere seg selvstendig og kritisk innenfor faglitteratur i administrasjon og styring, og finne fram til og benytte relevant materiale i et forskningsprosjekt
  • analysere og håndtere et forskningsmateriale kritisk og ha evnen til kritisk tenkning også rundt egen forskerrolle og profesjon
  • gjennomføre et selvstendig, avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer

Generell kompetanse

Studenten kan

  • anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye områder
  • kommunisere faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner både med spesialister og allmennheten

Læringsutbytte

Emnet har ingen undervisning og arbeidsformen vil måtte tilpasses det enkelte prosjekt. Typiske læringsformer er veiledning, diskusjoner med prosjektmedarbeidere, og prosjektrelaterte aktiviteter.

Det lages en avtale om innholdet i arbeidet som den vitenskapelige assistenten skal gjennomføre, som i omfang skal tilsvare 6 ukers fulltidsstudier og primært gjennomføres innenfor studieårets høstsemester. En vitenskapelig ansatt tilknyttet forskningsprosjektet veileder studenten i henhold til avtalen. Arbeidet skal ende opp i en muntlig presentasjon, en faglig relevant produksjon og et refleksjonsnotat.

Arbeids- og undervisningsformer

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Selvvalgt pensum. Den enkelte student må i samråd med veileder identifisere ca. 150 sider selvvalgt pensum knyttet til forskningsprosjektets tema og faglige innretning. Pensum godkjennes av emneansvarlig lærer.
  • Arbeidskrav 2: Obligatorisk sluttseminar. Det kreves deltagelse på felles seminar der studentene muntlig presenterer sine refleksjonsnotater. Hvis flere studenter har jobbet i samme prosjekt kan man velge å presentere sammen. Det settes av en halvtime til hver student (inkluderer presentasjon, kommentarer og spørsmål).

Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon innen angitt frist

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Eksamen i emnet består av to deler som leveres i én mappe:

1) Skriftlig faglig produkt: Det faglige produktet tilpasses det gjeldende forskningsprosjektet. Formatet kan være en egen selvstendig publikasjon i rapportform, eller arbeidet kan inngå som en selvstendig eller integrert del av en publikasjon fra prosjektet. I det siste tilfellet må studenten angi, og prosjektleder godkjenne, hvilke deler av publikasjonen som utgjør studentens faglige produkt. Det faglige produktet skal presenteres i en «ramme» i form av en innledning og konklusjon som beskriver bidragets relevans i forhold til resten av prosjektet og trekker noen samfunnsmessige implikasjoner. Studenter i samme forskningsprosjekt kan skrive individuelt eller sammen. Ved samskriving må det foreligge en dokumentasjon på hvem som har utført hvilke deler av arbeidet. Omfanget på det faglige produktet beror på prosjektets art og avveies i dialog med emneansvarlig. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

2) Refleksjonsnotat: Refleksjonsnotatet skal redegjøre for de arbeidsoppgavene studenten har gjennomført, og inkludere en refleksjon over egen læring og bidragets relevans. Refleksjonsnotatet skrives individuelt. Refleksjonsnotatet skal være på ca. 1000 ord. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

Både det faglige produktet og refleksjonsnotatet må leveres innen fastsatt frist og være bestått for å bestå emnet.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av eksamensbesvarelsen til sensur én gang.

Vurdering og eksamen

See the respective course descriptions for more detailed information about work methods, reading lists, assessment and exam aids. Teaching and supervision are provided as a combination of lectures, calculation and computer exercises, laboratory exercises and projects. Laboratory work and projects are carried out in groups.

Periods of project work are largely based on the students' own efforts, and the amount of project work increases as the programme progresses. More external teaching resources will also be involved during the final three semesters than during the three first semesters. English textbooks are used in several courses. Special compendia will be prepared for some courses. The study programmes also make extensive use of standards and regulations relating to the courses.

Before the programme starts, the person responsible for the course will prepare a teaching plan for the course that will contain detailed information about scheduled exercises and coursework requirements with pertaining deadlines, a progress schedule and a reading list.

Hjelpemidler ved eksamen

The engineering programmes are adapted for internationalisation in that the students can take courses abroad, primarily from the fourth semester. See: https://www.oslomet.no/

In addition, OsloMet's collaborates with institutions in several European countries on an English-language course called European Project Semester (EPS). It is worth 30 credits, and is mainly intended for incoming exchange students. Interested students can take the final semester of their programme as an EPS abroad. For OsloMet's own students, an EPS course at OsloMet can replace the bachelor’s thesis. Admission to EPS is based on individual application.

Engineering is an international field. Much of the course literature is in English, and several of the systems and work tools use English as their working language. Some of the teaching may be in English. The individual course descriptions will state which courses this concerns. These courses will give the students good experience and knowledge of English engineering terminology.

Vurderingsuttrykk

Required coursework means compulsory assignments/activities that must be approved by a given deadline in order for students to be able to sit the exam. Coursework can be written work, project work, oral presentations, lab courses, compulsory attendance at lectures or in groups etc. The coursework requirements for each course are described in the course description.

The required coursework is intended to ensure the students’ progress and development and that they participate in necessary elements of the programme. Coursework requirements can also be set to ensure that students achieve a learning outcome that cannot be tested in an exam.

Previously approved coursework can be valid for three years after it is approved, provided that the course remains unchanged.

Required coursework is assessed as approved or not approved.

Sensorordning

The examination regulations are specified in the Act relating to Universities and University Colleges and the Regulations relating to Studies and Examinations at OsloMet and the National Curriculum Regulations for Engineering Education. See OsloMet’s website on rules and regulations

Oral and practical exams re assessed by two examiners, as these forms of exams cannot be appealed. Formal errors can nonetheless be appealed.

One overall grade is given for the portfolio.

It is only possible to appeal the exam result for the portfolio assessment as a whole. Any information provided about weighting is only considered additional information in relation to the final grade. If parts of the portfolio contain elements such as an oral presentation, practical assignments etc., the exam result cannot be appealed. The rules concerning right of appeal are described in each individual course description.

Exams that are only assessed by internal examiners shall be regularly selected for external assessment.

Assessment

The grades pass/fail or a grade scale with grades from A to E for pass and F for fail are used for exam grades.

Prerequisite knowledge and study progress

Prerequisite knowledge over and above the admission requirements is described in the course descriptions.

Even if no specific requirements for prior knowledge are defined, the students should take courses worth at least 50 credits each year to be able to complete the programme within the nominal length of study.

  • From the first to the second year of the programme – courses worth 50 credits should be completed
  • From the first and second years to the third year of the programme – courses worth 100 credits should be completed

Students must be registered in the third year of study and have completed at least 100 credits from the first and second years of study by 1 October to register for the bachelor’s thesis.

All three-semester courses must be passed.

Programme supervisor scheme

Programme supervision is part of the quality assurance of each individual study programme. A programme supervisor is not an examiner, but someone who supervises the quality of the study programmes. All study programmes at OsloMet shall be supervised by a programme supervisor, but there is leeway to for practise the system in different ways. Reference is made to the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.

Rescheduled/resit exams

Students must register for resit/rescheduled exams themselves. Resit/rescheduled exams are normally organised together early in the following semester. Resit exams are for students who have taken the exam and failed. Rescheduled exams are for students who did not take the regular exam. The conditions for taking resit/rescheduled exams are set out in the Regulations relating to Studies and Examinations at OsloMet.

Diploma

The final assessment for each course is indicated on the diploma for the Bachelor’s Degree in Energy and Environment. The title of the bachelor’s thesis will also be included on the diploma.