EPN-V2

MBH4310 Art and Play Course description

Course name in Norwegian
Kunst og lek
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history

Introduction

The overall aim of this course is to explore and challenge understandings of the significance, ambiguities and rhetoric of art, play and learning in an early childhood setting as well as the implications of these understandings for practice, research and professional development in the field.

Learning outcomes

After completion of the course, the student will have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence

Knowledge

By the end of the course the student has advanced knowledge of

  • theories of art, play and learning that inform current thinking in early childhood education and care
  • different historical, anthropological and cultural approaches to understandings of child culture/children's culture in an international perspective
  • child culture and children's play culture with a focus on the interrelatedness between play and learning; and the inherent value of play
  • aesthetic expressions in children's everyday life, in the early childhood curriculum, in the arts for children and in media for children

Skills

By the end of the course the student is able to

  • engage critically and independently with academic studies on art, play and learning
  • engage with participatory interaction as a pedagogical process from both child and adult perspectives
  • analyse and deal critically with current theories, methods and interpretations concerning art, play and learning, children's perspectives, the roles of professionals and cultural diversity
  • reflect critically on the integration of art, play and learning and the implications for practice and research

General competence

By the end of the course the students have

  • developed their sensitivity regarding children's aesthetic practices as well as their own creative skills, values and practices and how these reflect their participatory interaction with children
  • developed their own methodological research practice and scientific approach
  • developed their creativity, improvisational abilities and playfulness in both scholarly approach and modes of artistic and academic communication

Content

Se fagplanen.

Teaching and learning methods

Etter fullført praksisopplæring i tredje semester har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om læring, læreprosesser, arbeidsmåter og læremidler spesielt knyttet til studiefaget
  • har kunnskap om lærerens rolle i den norske skolen
  • har kunnskap om læring, læreprosesser og arbeidsmåter og læremidler
  • har kunnskap om hvordan styringsdokumenter påvirker skolehverdagen
  • har kunnskap om hvordan lærerens profesjonelle verdivalg påvirker elevens læringsarbeid

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke et relevant fagspråk i progresjonsrelaterte samtaler
  • kan planlegge og gjennomføre undervisning, på en språklig og kommunikativ god måte, samt vurdere undervisning med utgangspunkt i nasjonale og lokale planer i studiefaget
  • kan utøve klasseledelse som fremmer et godt læringsmiljø, og drøfte hvordan ulike faktorer påvirker elevers læringsarbeid
  • kan identifisere og drøfte profesjonsetiske dilemma med praksislærer
  • kan formidle kunnskap i studiefaget på en klar og velstrukturert måte ved hjelp av ulike medier og sjangere som støtte til elevenes læring

Generell kompetanse

Studenten

  • kan legge til rette for demokratisk praksis i klasserommet
  • kan bruke norsk skriftlig og muntlig i sin yrkesutøvelse som lærer
  • har gjort seg kjent med skolens rutiner knyttet til overgang mellom trinn og skoleslag

Course requirements

Se fagplanen.

Assessment

Se fagplanen.

Permitted exam materials and equipment

Se fagplanen.

Grading scale

Se fagplanen.

Examiners

Se fagplanen.