EPN-V2

MAVIT4900 Quality of Life Course description

Course name in Norwegian
Livskvalitet
Study programme
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and Adolescents
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adult
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Rehabilitation and Habilitation
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Nursing; Clinical Research and Professional Development
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Psychomotor Physiotherapy
Master's Programme in Health Sciences
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

Ingen forkunnskapskrav.

Required preliminary courses

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • organisasjoners visjoner, mål og strategier
  • formell organisasjonsstruktur, organisasjonskultur og organisasjoners omgivelser
  • sammenhengen mellom de grunnleggende organisasjonsfaktorene og makt og atferd i organisasjoner
  • kjennetegn ved offentlige versus private organisasjoner
  • ledelse: trekk, ferdigheter og atferd
  • lederrollen, makt og innflytelse
  • ledelse som et samspill
  • ledelse og kjønn
  • kommunikasjonsteori
  • dialog som kommunikasjonsform
  • konflikthåndtering og etikk i praktisk arbeid

Ferdigheter

Studenten kan

  • anvende faglig kunnskap på praktiske og teoretiske problemstillinger
  • nyttiggjøre seg relevante organisasjons- og ledelseskunnskaper
  • nyttiggjøre seg relevante kommunikative virkemidler
  • reflektere over makt og innflytelse i organisasjoner
  • håndtere uenighet og bidra til konflikthåndtering i organisasjons- og arbeidsliv

Generell kompetanse

Studenten

  • kan reflektere over egne verdier, normer og ferdigheter
  • har innsikt i relevante faglige problemstillinger innenfor feltet organisasjon, ledelse og kommunikasjon

Learning outcomes

Undervisningen vil variere mellom forelesninger, kommunikative øvelser, presentasjoner, gruppe- og plenumsdiskusjoner og selvstudium.

Studentene vil ved oppstart av fagemnet kommunikasjon bli delt inn i grupper. I disse gruppene vil det blant annet bli gjennomført kommunikative øvelser over temaer, som belyses i denne fagdelen av kurset.

Teaching and learning methods

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente obligatoriske aktiviteter:

  • Obligatorisk aktivitet: Fem gruppeoppgaver i kommunikasjon med innlevering av et tilhørende refleksjonsnotat med et omfang på inntil 2 sider hver. Maksimum gruppestørrelse er fem personer. Det kreves minst 80 prosent tilstedeværelse med aktiv deltagelse i gruppene. Ved manglende tilstedeværelse utover 20 prosent må det leveres et alternativt arbeidskrav. Manglende tilstedeværelse utover 40 prosent medfører tap av eksamensrett.

Formålet med den obligatoriske aktiviteten er at studentene skal få trening i å omsette teori til praksis i kommunikasjon.

Obligatorisk aktivitet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen

Course requirements

Through work with the literature and the tasks, the student should learn to initiate and perform critical learning processes for adult and young students within the field of digital citizenship. 

Assessment

The aim of this course is to give the students the tools to participate and critically evaluate in and teach about digital democratic processes in society 

 

A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence: 

 

 

Knowledge 

The student 

  • Has advanced knowledge of the interrelationships between digital citizenship and civic participation 
  • Has advanced knowledge of the role of technology in a digitalised society 

 

Skills 

The student 

  • Can identify and communicate key concepts related to digital citizenship  
  • Can critically evaluate conceptions of digital citizenship  
  • Has the ability to initiate learning processes related to digital citizenship 
  • Can apply knowledge on digital citizenship and civic participation to design and perform relevant teaching and learning processes 

 

 

General competence 

The student 

  • Understands how to engage with digital citizenship in a digitalised society 
  • Understands the importance of safety, literacy, and ethics in a digitalized society 
  • Can communicate key concepts in digital citizenship to colleagues and students 

Permitted exam materials and equipment

See general rules in the programme plan. Students must have the following course- work requirements approved before examination. The course work requirements must be approved before students are eligible for examination.

1) Written paper in groups of 2-4 students, length 1000 words +/- 10 %, covering sub-theme: Participation in democratic processes in the digital society.

2) Written paper in groups of 2-4 students, length 1000 words +/- 10 %, covering sub-theme: Critical Thinking.

3) Written paper in groups of 2-4 students, length 1000 words +/- 10 %, covering sub-theme: Teaching and learning in the digital democratic society

Grading scale

The students will be assessed according to an individual home exam. Duration one week. The students must write a paper (4000 words +/- 10%). The paper, based on the course literature, will be the basis of the final assessment.

 

New/postponed exam will be organized in the same way as the ordinary exam. Students who fail the exam may submit a revised version of the paper.

Examiners

Examination support material is permitted.

Overlapping courses

A graded scale from A to E for passed and F for not passed will be used.