EPN-V2

MAEN4300 Strømningsteknikk og numeriske beregninger Emneplan

Engelsk emnenavn
Fluid dynamics and computational methods
Studieprogram
Masterstudium i energi og miljø i bygg - deltid
Masterstudium i energi og miljø i bygg
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Requirement 1: students shall participate in active discussions in seminars. Active discussion is defined as providing substantial comments in at least three seminars.
  • Requirement 2: each student gives two oral presentations of text readings (one curriculum text and one case text) for the seminars. These presentations may take place in pairs or groups of three.

Coursework requirements are given with the aim of facilitating the student's progress and development, as well as ensuring participation where this is necessary.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.

Anbefalte forkunnskaper

Ingen ut over opptakskrav.

Læringsutbytte

The final assessment consists of a individually written term paper of 20,000 characters +-10% including spaces. Font and font size: Arial/Calibri 12 pt. Line spacing: 1.5.

The term paper is a written adaptation and extension of the oral presentations given as course requirements. Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the term paper for assessment.

Arbeids- og undervisningsformer

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Letter grading A-F.

Vurdering og eksamen

Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på tre timer.

Eksamensresultat kan påklages.

Ved eventuell ny og utsatt individuell skriftlig eksamen kan muntlig eksamensform bli benyttet. Hvis muntlig eksamen benyttes til ny og utsatt eksamen, kan denne ikke påklages.

Hjelpemidler ved eksamen

The examination is assessed by an internal and an external examiner. The external examiner grades a random sample consisting of approx. 25 per cent of the exams. The grades given for this sample provide a basis for internal examiners who will be grading the other exams.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F.

Sensorordning

Biblioteket som lærings- og danningsarena i utdanningssektoren er utgangspunktet for emnet. I kurset tar vi for oss bibliotekets og bibliotekarens pedagogiske rolle og oppgaver i grunnskolen, videregående skole og i høyere utdanning. Pedagogikk og didaktikk vil sammen med bibliotekets tre plattformer (informasjonskompetanse og kildekritikk, leseopplæring og leselyst og biblioteket som sted) utgjøre sentrale teoretiske bestanddeler av faget. Hvordan bibliotekaren kan legge til rette for ulike grupper av lærende, både ulike læringsstiler og ta hensyn til mangfold blant elev-/ studentgrupper vil bli vektlagt.Vi presenterer hvordan politiske og regulative rammer påvirker og danner grunnlag for utvikling av bibliotekets pedagogiske oppdrag.

Undervisningsspråk er norsk.

Emneansvarlig

Faget gir innføring i moderne og energioptimal behovsstyrt ventilasjon. Krav, utforming, overlevering, funksjonskontroll og drift er temaer som dekkes.