EPN-V2

MABY4400 Structural Analysis and Design Course description

Course name in Norwegian
Structural Analysis and Design
Study programme
Master’s Programme in Civil Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
SPRING 2020
Schedule
Course history

Introduction

Alle til prosjekteksamen. Til muntlig eksaminasjon kan studentene ta med prosjektoppgaven.

Etter fullført studium utstedes karakterutskrift fra universitetet.

Recommended preliminary courses

MABY4100 Finite Element Method in Structural Analysis, or a course with an equivalent learning outcome.

Required preliminary courses

Prosjektoppgaven gis karakteren bestått/ikke bestått. Det gjennomføres individuell muntlig eksamen med bokstavkarakter i skalaen A–F, der A er beste karakter, E er laveste beståtte karakter, og F er ikke bestått.

Karakteren (bestått/ikke-bestått) på den skriftlige oppgaven kan påklages.

Karakteren etter muntlig eksamen kan ikke påklages.

Learning outcomes

En intern og én ekstern

Teaching and learning methods

Målgruppe

Studietilbudet retter seg mot hovedverneombud, verneombud og tillitsvalgte, og andre som har kompetanse til opptak og interesse av studiet.

Opptakskrav

Søkere må inneha verv som hovedverneombud, verneombud eller tillitsvalgt og ha gjennomført Arbeidsmiljøskolen trinn 1 og 2, LO-skolen eller kunne dokumentere gode kunnskaper innenfor feltet arbeidsmiljø.

Videre må de ha fullført en obligatorisk grunnmodul/startmodul av 1 ukes varighet der hovedfokus er ”forberedelser til høgskolestudiet” (teori og praktiske øvelser i regi av LO Kurs og konferanse).

Opptaket er basert på generell studiekompetanse eller tilfredsstillende realkompetanse i henhold § 3-6. Krav for opptak til høyere utdanning i Lov om universiteter og høyskoler.

Dersom ikke eksamen skal avlegges, kan alle som tilfredsstiller fagbevegelsens

krav om deltagelse, delta i studiet og få utstedt et deltakerbevis.

Course requirements

Four individual assignments, three of which must be approved before the student can take the exam. Students who fail to meet the coursework requirements can be given up to one re-submission opportunity before the exam.

Assessment

New exam spring 2020:

1) Individual written take home exam (five hours), weighted 40 %

2) Project report prepared individually or in groups of 2-4 students, approx. 20-30 pages, weighted 60 %

All assessment parts must be awarded a pass grade (E or better) in order for the student to pass the course. In the event of a resit or rescheduled exam, oral examination may be used instead. If oral exams are used for resit and rescheduled exams, the result cannot be appealed.

[Original

Type of assessment:

1) Individual written exam (three hours), weighted 60 %

2) Project report prepared in groups of 2-3 students, approx. 20-30 pages, weighted 40 %

All assessment parts must be awarded a pass grade (E or better) in order for the student to pass the course. In the event of a resit or rescheduled exam, oral examination may be used instead. If oral exams are used for resit and rescheduled exams, the result cannot be appealed.]

Permitted exam materials and equipment

All aids.

[Assessment parts:

1) All printed and written aids and a calculator that cannot be used to communicate with others.

2) All aids are permitted.]

Grading scale

A grade scale with grades from A to E for pass (with A being the highest grade and E being the lowest pass grade) and F for fail is used in connection with the final assessment.

Examiners

1) and 2): one internal examiner.

External examiners are used regularly