Programplaner og emneplaner - Student
M5GNO2100 Norsk, emne 4 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian, Subject 4
- Studieprogram
-
Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
HØST 2023
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
In this course, students are expected to integrate knowledge from previous theoretical courses and apply their knowledge in practice. The students will carry out basic care tasks, administer prescribed medication in cooperation with the practical training supervisor, and acquire a holistic understanding of different care needs. The students are expected to familiarise themselves with the framework for service provision, focusing on user participation and interdisciplinary cooperation.
The course VERPRA10 includes nine weeks of user-oriented supervised practical training in authentic work situations. Two weeks of seminars - one before and one after the period of practical training - come in addition to this. The week before the practical training period is spent preparing. Preparations focus on the role of students in practical training, supervision and synthesising knowledge from different courses taken so far in the programme. The week after the practical training period is spent reflecting on experience gained from the training.
Forkunnskapskrav
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om sjangrar, deriblant akademiske teksttypar
- har kunnskap om læremiddel, digitale og andre
- har kunnskap om og oversyn over teori knytt til faget
- har kunnskap om kriterium for vurdering av munnlege og skriftlege kunnskapar
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
- kjenner til fagdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- har kunnskap om korleis ein kan vurdere truverdet til kjelder henta frå Internett
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre
- kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
- kan sjå norskfaget i eit samfunnsperspektiv
- kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget
- kan presentere akademiske problemstillingar munnleg
- kjenner til vitskaplege arbeidsmåtar i norskfaget
- legge gjennomføre eit utviklings- og forskingsprosjekt
- kan vurdere truverdet til kjelder henta frå Internett
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk refleksjon
- kan arbeide sjølvstendig og saman med andre med elevanes læring og utvikling i faget og på tvers av fag
- kan legge til rette for at norskopplæringa fremjar elevdeltaking på offentlege arenaer
Innhold
Emne 4 øver studentane i didaktisk refleksjon og i skriving av fagtekstar. Studentane skal utvikle ein utvida refleksjon om kva norskfagleg kompetanse kan bety også på andre arenaer enn i skulen. Utvikla innsikter i norskfaglege tenkjemåtar om språk og tekst står sentralt.
- Lesing og skriving av akademiske fagtekstar
- Norskfagleg formidling
- Didaktisk refleksjon
- Vurdering av munnlege og skriftlege tekstar
- Læremiddelanalyse
- FoU-arbeid
Arbeids- og undervisningsformer
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can describe the practice placement’s professional basis and how the it describes the purpose of its activities
- can describe the practice placement's quality, notification and non-conformity systems
- can describe case processing procedures used at the practice placement
- can explain the practice placement’s reporting and patient record system
- can explain the content and structure of different types of reports used at the practice placement
- can explain symptoms of illness
- can explain how the most common diseases are treated, as well as rehabilitation measures
- can explain the importance of illness to good health
- can explain how environmental factors can influence behaviour
- can reflect on end-of-life care
Skills
The student
- can apply the social educator work model and other relevant tools and methods in planning and carrying out health care in case of illness and failing health
- can administer prescribed medication under the supervision of authorised health personnel
- can use the Norwegian Pharmaceutical Product Compendium (Felleskatalogen) and The Norwegian Medicines Manual for Health Personnel (Legemiddelhåndboka) when administering medicines, with a particular focus on effects, side effects and drug interactions
- can carry out practical procedures independently within his/her field of competence in accordance with VAR-Healthcare
- can carry out basic infection control measures in his/her practice
- can document health care in accordance with applicable guidelines and legislation
- can use health and welfare technology at the practice placement
- can apply basic communication skills such as active listening, asking questions and providing constructive feedback
- can apply up-to-date knowledge and relevant results from research and development work in his/her practice
- can carry out specified literature searches in Norwegian and English in relevant databases
- can communicate the role of the social educator as authorised health professionals to the practice placement
General competence
The student
- can plan and carry out basic care procedures and day-to-day care in a compassionate and professionally sound manner
- can carry out medicine administration in a professionally sound manner
- can identify the resources and needs of service recipients and address them through holistic care work
- can explain laws and regulations that regulate the provision of services to service recipients
- can obtain informed consent and observe the duty of confidentiality
- can exercise caution, respect and good interaction and communication skills in accordance with the suitability assessment
- can apply suitable relational skills that help to promote multidisciplinary and interprofessional cooperation
- can reflect on his/her own professional practice and adjust it under supervision
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.
For studentar som tar faget i 1. og 2. studieår
- Individuell tale eller kåseri. Målet er trening i faglege, munnlege framstillingsformer. Omfang: 10 minutt. Respons frå medstudentar og faglærar.
- Samandrag og problemstilling om FoU-arbeid. Målet med arbeidet er at studenten skal komme i gang med planlegginga av FoU-arbeidet. Omfang: 800 ord. Målform: valfri.
For studentar som tar faget i 3. studieår
Følgande arbeidskrav må vere gjennomførte før FoU-oppgåva kan leverast til sensur:
- Innlevering av eit notat på 400 ord +/- ti prosent om opplegg for oppgåva. Notatet skal ha med omtale av emne, spørsmål studenten vil undersøke, aktuell forskingslitteratur og anna fagstoff han eller ho forventar å sette seg inn i som del av arbeidet med oppgåva, kva slags materiale studenten planlegg å samle inn og undersøke, forskingsmetode studenten skal bruke og skisse til oppgåvedesign. Same målform som FoU-oppgåva.
- Notat før siste rettleiing med utdrag av oppgåvetekst på 1500 ord +/- ti prosent. Same målform som FoU-oppgåva.
Faglege aktivitetar med krav om deltaking:
- Delta på fleirfagleg undervisning om utdanningsvitskap og metode, forskingsetikk og grunnlagsspørsmål.
- Delta på kurs i akademisk skriving og IKT.
- Delta på to rettleiingar i seminar eller individuelt. Rettleiaren set opp tidspunkt og krav til bidrag.
- Delta på delingskonferanse med eige framlegg og respons på medstudentar sine framlegg.
Vurdering og eksamen
Vurdering for studentar som tar faget 1. og 2. studieår
Eksamen består av to eksamensdelar.
Deleksamen 1: Individuelt FoU-arbeid i fritt valt tema frå dei fire emna i studiet. Målform: valfri. Omfang: Ca. 5000 ord. Rettleiing av faglærar.
Deleksamen 2: Individuell prøveforelesing. Omfang: 20 minutt.
Deleksamen 1 og deleksamen 2 tel 50/50 ved samanslåing av karakter.
Ny/utsett eksamen
Deleksamen 1: Ny/utsett eksamen vert arrangert som ved ordinær eksamen.
Deleksamen 2: Dersom FoU-arbeidet har fått ein ikkje-bestått karakter, vil det vere høve til å omarbeide oppgåva ved første ny og utsett eksamen. Etter dette må studenten levere ny oppgåve.
Vurdering for studentar som tar faget 3. studieår
Individuell FoU-oppgåve må leverast elektronisk innan oppgitt frist. Oppgåva skal ha eit omfang på om lag 7000 ord og har valfri målform. Oppgåva må oppfylle IKT-krav og andre fastsette krav til utforming. Slike kriterium blir publiserte på høgskulens læringsplattform i god tid før studenten begynner på oppgåva si. Oppgåva som blir levert inn, skal ha som vedlegg ei eigenerklæring som gjeld fusk og plagiering og ei eigenerklæring om korfor oppgåva ikkje utløyser NSD-krav (sjå ovanfor).
Ny/utsett eksamen
Dersom FoU-oppgåva har fått ein ikkje-bestått karakter, vil det vere høve til å omarbeide oppgåva ved første ny og utsett eksamen. Etter dette må studenten levere ny oppgåve. Dersom FoU-oppgåva har fått ein bestått karakter, kan studenten ikkje levere ei forbetra oppgåve, men må skrive ny FoU-oppgåve til ein eventuell ny eksamen. Dette inneber at studenten må skifta temaområde, eventuelt materialet for undersøkinga, fagleg grunnlag og problemstilling. Innlevering av forbetra versjon av same oppgåve som ved tidlegare eksamenar, er ikkje tillate. Slik innlevering vil ikkje bli vurdert.
Hjelpemidler ved eksamen
The following required coursework must be approved before the student can receive a final assessment:
- participation in work at the practice placement, minimum attendance of 90%
- participation in teaching activities, skills training, group and individual supervision before and during the period of practical training, minimum attendance of 80%
- submission of completed and signed practical training documents
- assessment in relation to the suitability criteria cf. the Regulations concerning Suitability Assessment in Higher Education
- a reflection assignment of up to 1,000 words linked to the practical training. The students receive feedback on the note.
Vurderingsuttrykk
Assessment of supervised practical training:
The assessment is based on the learning outcomes for the course and the continuous assessment made of the student's achievement of the learning outcomes for the practical training course. Students can only be assessed if they meet the minimum attendance requirement of 90% for the practical training.
Resits/rescheduled assessment:
Students who fail a period of practical training normally have to retake the whole practical training course.
The following applies to all practical training courses in the proramme:
The supervised practical training is assessed as passed or failed. Three elements must be passed in order for students to pass a period of practical training:
- Compulsory attendance
- Learning outcomes
- Suitability
To pass the supervised practical training, the student must have met the compulsory attendance requirement. A minimum attendance requirement of 90% applies to practical training courses. If the maximum limit for absence is exceeded, the student can make up for the practical training/teaching activities missed if practically possible. If it is not possible to compensate for the absence, the whole period of supervised practical training must be retaken. This will result in delayed progress in the programme.
Sensorordning
Pass/fail